موهای خود را در خانه کراتین کنید

۳۰
36
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که موهای وز، مجعد یا فر دارید و همواره به دنبال پیدا کردن راهی برای صاف کردن موهای خود هستید؟
کراتین کردن مو در خانه

همان‌طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای صاف کردن مو وجود دارد اما مسلما صاف کردن مو با مواد شیمیایی عوارضی مانند خشکی مو، حساسیت‌های پوستی و ریزش مو را در پی خواهد داشت. حال اگر می‌خواهید از عوارض کراتینه مو در امان بمانید بهتر است، خودتان برای ساخت انواع ماسک کراتین مو خانگی دست به کار شوید و با مواد طبیعی و بدون پرداخت هزینه‌های هنگفت موهای خود را صاف و لخت کنید. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع کراتین کردن مو در خانه می‌پردازیم.

کراتین کردن مو در خانه با ماسک جو دو سر و آلوئه ورا

مواد لازم برای کراتینه مو در منزل به کمک این ماسک، یک عدد آلوئه‌ورا و ۲ قاشق سوپ‌خوری جو دو سر است. هر دو این مواد خواص فراوانی برای مو دارند. هنگامی که در کنار هم قرار می‌گیرند، به خوبی می‌توانند باعث صاف و یکدست شدن موها شوند. جو دو سر در این روش خانگی کراتینه مو از آن جایی که سرشار از پروتئین، مواد معدنی، عناصر و ویتامین‌های مختلف است، برای تغذیه، تقویت و مرطوب کردن مو بسیار مفید است. تاثیر آلوئه‌ورا هم که برای تقویت و رشد مو بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ما به این مسئله آگاه هستیم که آلوئه‌ورا بیش از ۷۵ ماده مغذی در خود دارد که آن را تبدیل به یک نرم‌کننده فوق‌العاده برای مو کرده است.

برای ساخت کراتینه مو خانگی در ابتدا لازم است تا ژل آلوئه‌ورا را جدا نمایید و سپس با دو قاشق سوپ‌خوری جو دو سر مخلوط کنید. ترکیب را به قدری هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس این ماسک خانگی برای کراتینه مو را روی موهای خود بمالید و به دقت ماساژ دهید. اجازه بدهید مواد حدود ۲۰ تا ۳۰دقیقه روی موها باقی بماند.

پس از گذشت این زمان می‌توانید موهای خود را با آب سرد بشویید و شاهد تاثیر شگفت‌انگیز این ماسک کراتینه مو به روش خانگی در صاف و نرم شدن موهای خود باشید. اگر از شوره سر خود رنج می‌برید به مطلب شوره سر را با این چند ماده طبیعی از بین ببرید مراجعه کنید.

کراتین کردن مو

کراتینه مو با سس مایونز

به جرات می‌توان سس مایونز را یکی از قدرتمندترین مواد برای صاف کردن مو با کراتین طبیعی نامید. سس مایونز از آن جایی که روغن کانولا، روغن سویل، زرده تخم مرغ، سرکه و آب لیمو دارد، به خوبی می‌تواند به شما در کراتینه مو خانگی کمک کند و بهترین کراتین مو خانگی است.

برای آن که بتوانید موهای خود را به وسیله سس مایونز صاف کنید، بهتر است از معتبر بودن مارک سس اطمینان حاصل کنید. سپس برای شروع کراتینه مو خانگی با سس مایونز موهای خود را با آب خیس کنید. در گام بعد باید سس را به آرامی روی موهایتان ماساژ دهید (برای این کار می‌توانید از یک برس یا شانه مو نیز کمک بگیرید.) به گونه‌ای که تمام موها به‌صورت کامل به سس آغشته شود. سپس یک کلاه رنگ یا یک پلاستیک را روی سرتون بکشید و اجازه دهید تا مواد به مدت تقریبا نیم ساعت روی موهایتان باقی بماند. پس از گذشت این زمان موهایتان را با آب گرم بشویید.

همچنین می‌توانید برای ساخت کراتین مو خانگی، یک عدد تخم مرغ را با ۱/۴ لیوان ماست را هم به سس مایونز خود اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کنید و آنقدر با یکدیگر هم بزنید تا مخلوطی یک دست حاصل شود. سپس ترکیب حاصل را بر خلاف روش اول که از سس مایونز به تنهایی استفاده کردید، روی موهایتان بگذارید. به یاد داشته باشید، برای نتیجه‌‌گیری بهتر از این روش کراتینه مو خانگی، باید هر هفته و به‌صورت مداوم از آن استفاده کنید تا بتوانید با کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی موهایی نرم و صاف داشته باشید.

کراتین مو در خانه

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب یک شوینده طبیعی برای آرایش خود در منزل بسازید را بخوانید.

۳۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۱۹ ق٫ظ

    عالی .به امید آمدن روزهای خوب وآزادی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۰۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۴۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۴۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  8. هانا

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  10. یه بنده خدا

    ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۶ ب٫ظ

    دوستان توجه کنید که کراتینه مو هیچ عوارضی نداره و اگه شما پیش یک ارایشگر خوب با مواد برزیلی برید قطعا هیچ عوارضی نداره
    این کار کراتینه مو رو افزایش میده و تازه خشکی مو رو معمولا بر طرف میکنه
    ریزش مو تا روزی ۱۰۰ نخ کاملا طبیعی هست و بعد از کراتینه تا یکی دو ماه ریزشش تقریبا قطع میشه و بعد به حالت اول برمیگرده و روزانه حدود ۱۰۰ نخ موهای شما میریزه که این هیچ مشکلی نداره ولی عده ای فکر میکنن ریزشش بیشتر شده چون موهاتون هم صاف شده و بیشتر مشخص میشه

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۳ ق٫ظ

      ممنون از نظر و راهنمایی شما دوست عزیز

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۸ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۱۹ ق٫ظ

  14. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۴۵ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۳۶ ب٫ظ

  17. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۱۷ ب٫ظ

    • ناشناس

      ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۶ ب٫ظ

  18. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۳۲ ب٫ظ

  19. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۲۹ ب٫ظ

  20. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۲۸ ب٫ظ

  21. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

  22. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۳ ب٫ظ

  23. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۳ ب٫ظ

  24. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  25. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  26. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

  27. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  28. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…