با خوردن این ادویه از آلزایمر در امان باشید

۱۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دارچین نوعی ادویه خوشبو است که در بعضی از غذا‌ها می‌ریزند. این ادویه معطر از دارو‌های گیاهی خوشبو نیز محسوب می‌شود. درخت دارچین که بیشتر در هندوستان و چین می‌روید، همیشه ‌سبز است.
خواص دارچین در پیشگیری از آلزایمر

بهترین نوع دارچین، دارچین سیلانی است. درختچه دارچین درختی است کوچک، به ارتفاع ۵ تا ۷ متر که از تمام قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام می‌شود. گل‌های این ادویه در فاصله ماه‌های بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می‌شود. مجله دلتا در این مطلب به بررسی خواص دارچین در پیشگیری از آلزایمر می‌پردازد.

خواص دارچین در پیشگیری از آلزایمر چیست

اثر ضدآلزایمر دارچین

دارچین حاوی میزان قابل توجهی از ترکیبات با قدرت آنتی اکسیدانی است و به همین دلیل با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری سلول‌ها می‌شود مقابله می‌کند.

این ادویه فعالیت مغز را افزایش می‌دهد و فشارهای عصبی را از بین می‌برد. ترکیباتی در دارچین دیده شده است که از بروز زوال عقل و مشخصا آلزایمر جلوگیری می کنند.

دارچین دارای اثرات محافظت کننده سیستم عصبی است که باعث پیشگیری و کنترل استرس اکسیداتیو و پروتئین‌های التهابی می‌شود.

این ادویه در کمک به کاهش روند پیشرفت بیماری پارکینسون نیز موثر است. در مطالعه‌ای که در موش‌های مبتلا به بیماری پارکینسون انجام شد، مصرف دارچین به محافظت از نورون‌ها کمک کرده و باعث بهبود عملکرد عضلانی شود.

اثر ضدآلزایمر دارچین

اثر دارچین بر کاهش وزن

افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند اظهار کم ‌اشتهایی و بی‌میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند. اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. نصف این چای را قبل از خواب و باقی‌مانده آن را صبح بنوشید. از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.

این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر است. رژیم غذایی پردارچین می‌تواند اثرات منفی خوراکی‌های پرچربی را کاهش دهد.

دارچین ادویه‌ای مهم و سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از قبیل فیبر، منگنز، آهن و کلسیم و انواع ویتامین B۱ ,B۲ ,B۱۲ ,B۶ ,B۳ و ویتامین c، ویتامین D، مونوساکارید، فسفر، روی، پتاسیم، سلنیوم، کولین و لیکوپن بوده و برای مردان و زنان مفید است.

اثر دارچین بر کاهش وزن

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص و فواید شگفت‌انگیز تمر هندی را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۱۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۵۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      ممنون از شما🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…