دکور اتاق پذیرایی را با این وسایل دیدنی کنید

3
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای اینکه بهترین احساس را برای میهمانان خود رقم بزنید، بایستی اتاق پذیرایی خود را شگفت انگیز کنید.
دکور اتاق پذیرایی را با این وسایل دیدنی کنید

وسایل خانه انواع مختلفی دارد، که در هر خانه‌ای دست کم یک یا دو نوع آن پیدا می‌شود. در این مطلب از دلتا به معرفی انواع وسایل در دکور اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

انواع وسایل در دکور اتاق پذیرایی

هر قسمت از خانه، به لوازم و مبلمان کاربردی و مخصوص و آن قسمت نیاز دارد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین و برجسته‌ترین وسایل اتاق پذیرایی خواهیم پرداخت.

مبل راحتی یا کاناپه

یک سالن یا اتاق پذیرایی باید شامل مبلمان باشد. پذیرایی بخش نسبتا بزرگی از هر خانه است. در واقع اولین وسایلی که برای این اتاق تدارک دیده می‌شود باید مبلمان باشد. زیرا اتاق پذیرایی، باید فضایی راحت و شیک برای خانواده و دورهمی‌های دوستانه باشد. انتخاب کاناپه بیشتر یک چالش است. کاناپه نمونه‌ای از مبلمان اتاق پذیرایی است که آسایش بیشتری برای ساکنان و مهمانان فراهم می‌کند.

انواع وسایل در دکور اتاق پذیرایی

میز قهوه

میز قهوه، بیشتر یک اصطلاح است. و منظور از آن همان میزی است که ما ایرانی‌ها به نام میز عسلی می‌شناسیم. از میز عسلی هم زمانی استفاده می‌شود که قصد سرو نوشیدنی و یا خوراکی داشته باشیم یا وسیله‌ای را روی آن بگذاریم. میز عسلی یکی از چشم اندازهای اصلی و مرکزی فضای نشیمن محسوب می‌شود. جنس میز قهوه یا همان عسلی بیشتر از چوب است.

انواع وسایل در دکور اتاق پذیرایی

میز کنسول از انواع وسایل در دکور اتاق پذیرایی

میز کنسول همان میزی است که معمولا در کنار در ورودی قرار داده می‌شود. معمولا یک مکعب ساده و کم ارتفاع است و می‌تواند:

  • در امتداد یک دیوار خالی
  • در پشت یک مبل
  • یا در زیر یک پنجره قرار داده شود

میز کنسول در دو مدل کابینتی و یا پایه‌دار ساده وجود دارد. مدل کابینتی آن دارای قفسه‌ها و کمدهایی برای قرار دادن وسایل در آن‌ها است. مدل پایه‌دار ساده صرفا جنبه دکوری داشته و آینه، قاب‌ عکس‌ها، گلدان‌ها یا دکوری‌های متفاوتی زیر و روی آن قرار می‌گیرند.

مطلب پیشنهادی:  این گیاه آپارتمانی همیشه سبز است

میز کنسول

میز کناری کاناپه

یک میز چهارپایه‌ای، کوچک و معمولا مربعی شکل است. که به عنوان یکی از مبلمان اتاق پذیرایی در کنار کاناپه و گوشه اتاق به عنوان میز جانبی شناخته می‌شود. برخلاف میز عسلی این میز همیشه ثابت است و مناسب جادهی برای لوازمی مانند گلدان، مجسمه، وسایل دکوری، آباژور و غیره است.

میز کناری کاناپه

نیمکت

این وسیله گزینه فوق‌العاده‌ای برای پر کردن قسمت‌های خالی اتاق نشیمن است. نیمکت به صاحبان خانه این امکان را می‌دهد که فضای نشیمن بیشتری برای مهمانان داشته باشند. از این نوع نیمکت‌ها در اتاق خواب و پای تختخواب بسیار استفاده می‌شود. شزلون نمونه‌ای از این نیمکت‌ها است. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب  سر بزنید.

نیمکت

نیمکت ذخیره‌سازی از انواع وسایل در دکور اتاق پذیرایی

نوع دیگری از نیمکت‌های اتاق پذیرایی، نیمکت‌های فنردار، با قابلیت جادهی و ذخیره‌سازی لوازم ضروری و غیرضروری منزل است. وسایلی مانند کوسن‌ها، بالش‌ها، ملحفه‌ها و سایر وسایل دیگر را می‌توان در این نیمکت جا داد. پس این نیمکت علاوه بر کمک به چیدمان وسایل، طراحی کلی فضا را بهتر می‌کند.

نیمکت ذخیره‌سازی

میز تلویزیون

میز تلویزیون نماینده آن دسته از مبلمان اتاق پذیرایی  است که برای قرار دادن وسایل تفریحی و دیجیتالی مانند تلویزیون، ایکس باکس، گیرنده‌های تلویزیونی، سینمای خانگی، دستگاه‌های پخش کننده  و غیره اختصاص داده شده‌اند.

میز تلویزیون

 

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    4 مرداد 1401 در 11:36 ق.ظ

  2. ناشناس

    5 مرداد 1401 در 1:45 ب.ظ

  3. ناشناس

    21 مرداد 1401 در 1:05 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با اکسسوری ها دکوراسیون شیک و مدرن داشته باشید

اکسسوری‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشند. با…