خواص و فواید شگفت‌انگیز تمر هندی

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمر هندی از دسته میوه‌جات و دارای رنگ قهوه‌ای است که در بهبود عملکرد سیستم عصبی، کاهش وزن، بهبود سلامت قلب، کنترل دیابت و تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و آگاهی از فواید، خواص، کاربرد، طرز استفاده، عوارض، مضرات و ارزش غذایی آن مفید است.
خواص و فواید تمر هندی

تمر هندی یک میوه گرمسیری ترش مزه است؛ این میوه در نواحی آفریقایی کشت می‌شود و خواص فراوانی نیز دارد و یک ادویه خوراکی طعم دهنده به غذاهای سفره ایرانی‌ها به شمار می‌رود. این میوه دارای ارزش غذایی بسیاری است که انسان‌ها از آن آگاهی ندارند. مجله دلتا در این مطلب به بررسی خواص و فواید تمر هندی می‌پردازد.

خواص و فواید تمر هندی چیست

ارزش غذایی تمر هندی

تمر هندی یکی از خوشمزه‌ترین مواد خوراکی است که در تهیه انواع سس‌ها، مواد غذایی و … از آن استفاده می‌شود. این تمر مزه ترش تا نسبتا شیرینی دارد بنابراین می‌تواند مورد پسند ذائقه بسیاری از افراد قرار گیرد. منیزیم، پتاسیم، آهن، فسفر، کلسیم، ویتامین B، مس، سلنیوم، پروتئین، فیبر، ویتامین C، ویتامین K و فولات از دیگر ارزش‌های غذایی این میوه به شمار می‌روند. این میوه دارای عنصر گیاهی پلی فنول است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی برای بدن انسان دارد. علاوه بر آن، تمر هندی حاوی مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها و مقداری کالری است.

ارزش غذایی تمر هندی

خواص تمر هندی

تمر هندی یک میوه دارای خواص درمانی و دارویی بسیاری است. بهبود گردش خون، بهبود عملکرد عصبی، تقویت سیستم ایمنی بدن، ضد میکروب و ویروس، از بین برنده انگل‌های بدنی، تشکیل استخوان‌ها و تقویت آنها، برطرف کننده یبوست، کاهش فشار خون و سلامت چشم‌ها، دندان‌ها و پوست، کنترل دیابت و تسکین دهنده دردهای معده‌ای از دیگر خواص این میوه است.

هضم سریع و راحت غذا با مصرف تمر هندی

تمر هندی، میوه‌ای دارای فیبر بسیار بالایی است. فیبر در مواد غذایی علاوه بر جلوگیری از انواع سرطان‌ها به هضم راحت غذاها و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی کمک زیادی می‌کند. برای جلوگیری از زخم‌های معده‌ای و رفع التهاب‌های گوارشی می‌توان به مصرف این میوه روی آورد. همچنین ملین موجود در این میوه قابلیت رفع مواد مانده در روده را دارد و عملکرد روده را افزایش می‌بخشد.

هضم سریع و راحت غذا

تمر هندی، بهبود بخش عملکرد قلب و کاهش وزن

یکی از تاثیراتی که مصرف تمر هندی بر بدن انسان می‌گذارد، کاهش کلسترول در بدن است. به دلیل وجود فیبر در این میوه و همچنین موجود بودن ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها، تمر هندی از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد. علاوه بر آن تمر هندی دارای اسید هیدرو کسی سیتریک است که با کاهش اشتها در فرد و رفع آنزیم‌های چربی در بدن به کاهش وزن افراد کمک می‌کند.

خواص ضدالتهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

تمر هندی دارای خواص ضد التهابی در افراد است. این میوه از بروز عفونت‌ها جلوگیری می‌کند و دردهای گلو را التیام می‌بخشد. نقرس، فونت‌های چشمی و روماتیسم از مواردی است که خاصیت ضد التهابی این میوه می‌تواند درمان کند.. علاوه بر آن وجود ویتامین C در این میوه می‌تواند ایمنی بدن فرد را افزایش دهد.

خواص ضدالتهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

کاربرد و طرز استفاده از تمر هندی

از تمر هندی در موارد بسیاری می‌توان استفاده کرد. برای درمان زخم‌ها و اثرات زردی در بدن انسان ابتدا باید مقداری آب را روی تمر هندی بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید تا به خوبی بجوشد سپس هر روز دو بار از این جوشانده را مصرف کنید و اثرات آن را مشاهده کنید. همچنین این میوه را در تهیه سس سمبوسه می‌توانید با آب مخلوط کنید. افرادی که چشم آنها به ملتحمه مبتلا شده است می‌توانند مقداری از دانه‌های این میوه یا گیاه را بجوشانند و چشم خود را با آن تمیز کنند.

خواص و فواید تمر هندی را بخوانید

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ۴ علامت کمبود ویتامین D آشنا شوید را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۴۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۱ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…