چرا گیاهان آپارتمانی پشه می‌زنند؟

7
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پشه گیاه یکی از مشکلات شایع گل‌ها است که معمولا در سطح رویی خاک دیده می‌شود.
چرا گیاهان آپارتمانی پشه می‌زنند؟

نگهداری از گل‌ها در خانه‌ها و آپارتمان لذت‌بخش است و بسیاری از امواج منفی را از افراد دور نگه می‌دارد. البته به شرطی که به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید تا آسیب نبینند. در این مطلب از دلتا به این موضوع می‌پردازیم که چرا گیاهان پشه می‌زنند؟

چرا گیاهان پشه می‌زنند؟

یکی از مشکلاتی که اغلب برای گل‌ها اتفاق می‌افتد و باید سریعا رفع شود پشه گل است. این حشره تمام قسمت‌های گل را به آرامی از بین می‌برد و باعث مرگ کامل آن می‌شود.

پشه گیاه چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

پشه گیاه حشره‌ای شبیه مگس میوه است که با عنوان پشه خاک هم شناخته می‌شود. معمولا این حشرات در خاک گیاه و موادی که برای کو دادن به گل استفاده می‌کنید پنهان هستند و راهی برای پیدا کردن آن‌ها قبل از استفاده از خاک وجود ندارد. با این حال اگر گل را بیرون از محیط خانه قرار دهید نیز ممکن است پشه گل به‌وجود آید.

چرا گیاهان پشه می‌زنند؟

خطرات پشه برای گیاه

پشه‌های گل بالغ قدرت باروری و تخم‌گذاری زیادی دارند و به سرعت تکثیر می‌شوند. لارو تخم‌های پشه‌های بالغ پس از بیرون آمدن از تخم مواد مغذی ریشه‌ی گل‌ها را می‌خورند. با ادامه یافتن این عمل ریشه گیاه کلا از بین می‌رود و گل می‌میرد. البته اگر گل به اندازه کافی قوی و سالم باشد، پشه آن را تنها زرد و مریض می‌کند. اگر چه این پشه‌های مزاحم برای سلامتی خود انسان مضر نیستند و نیش نمی‌زنند اما به گل‌ها آسیب زیادی وارد می‌کنند.

نحوه جلوگیری از ایجاد پشه گیاه

قبل از اینکه گل و گیاه به پشه گرفتار شده و این پشه‌ها در خاک آن‌ها شروع به تخم‌گذاری کنند باید نکاتی را رعایت کنید. اگر مراحل مراقبت را برای همه‌ی گیاهان به کار ببندید اتفاقی برای گل‌هایتان نخواهد افتاد. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

مطلب پیشنهادی:  راهنما خرید کاغذ دیواری با طرح و عکس دلخواه

آبیاری کافی گیاه

برنامه‌ریزی برای آبیاری گل و گیاه و رعایت آن باعث می‌شود خاک گل به اندازه کافی خیس شود. ازآن‌جایی که لارو پشه‌ها قدرت زندگی در مناطق خشک را ندارند، رعایت نکات آبیاری از تشکیل آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

مرطوب نگه داشتن در ظرف زیر گیاه

کافی است محیط زندگی لارو پشه‌ها یعنی همان سطح خاک را خشک نگه دارید تا آن‌ها قدرت زندگی را از دست بدهند. بهتر است به جای اینکه آب را روی خاک بریزید آن را در ظرف زیر گیاه بریزید تا ریشه‌ها خود قطرات آب را بالا بکشند و لاروها منبعی برای تغذیه نداشته باشند.

چرا گیاهان پشه می‌زنند؟

نگهداری درست از خاک اضافه گیاه

هر گاه پس از عوض کردن خاک گیاه مقدار اضافی آن را نگه می‌دارید، باید به محل قرار گیری آن توجه زیادی داشته باشید. حتما آن را در محیطی در بسته بگذارید که هوا به آن نمی‌رسد زیرا پشه‌ها بدون تهويه هوا زنده نمی‌مانند.

دقت در هنگام خرید خاک

با اینکه تشخیص پشه در خاک تقریبا غیر ممکن است اما از مکان‌هایی که از کیفیت محصولات آن‌ها مطمئن هستید خاک گل و گیاه خود را خریداری کنید. به‌علاوه همیشه در هنگام خرید دقت زیادی را به خرج دهید و خاکی را که در آن نشانه‌های سفید و شفاف مشخص است، نخرید.

دقت در هنگام خرید خاک

 

7 دیدگاه

  1. ناشناس

    2 مرداد 1401 در 5:59 ب.ظ

  2. ناشناس

    2 مرداد 1401 در 5:59 ب.ظ

  3. ناشناس

    5 مرداد 1401 در 12:05 ب.ظ

  4. ناشناس

    5 مرداد 1401 در 12:05 ب.ظ

  5. ناشناس

    7 مرداد 1401 در 2:02 ق.ظ

    ریختن پودرقهوه هم برای ازبین بردن پشه گلها مناسبه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      10 مرداد 1401 در 8:52 ق.ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  6. ناشناس

    21 مرداد 1401 در 3:39 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…