چرا زیربغل مو دارد؟ فایده‌اش چیست؟

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه افراد از وجود موهای زائد زیر بغل ناراضی هستند اما دلیل بسیار جالبی برای رشد موهای زیر بغل وجود دارد که با دانستن این حقیقت شگفت زده خواهید شد.
فواید موی زیر بغل

بدون شک، بسیاری از افراد در دوره‌های مختلف زندگی خود به این فکر افتاده‌اند که چرا مو در ناحیه زیر بغل رشد می‌کند. شاید از نظر شما این موها بدون کاربرد و بی‌فایده به نظر برسند؛ اما در واقع نقش مهمی در عملکرد بدن دارند که در این مطلب از دلتامگ قصد داریم در مورد آن‌ها توضیح دهیم و فواید موی زیر بغل را بازگو نماییم.

دلایل رشد موهای زیر بغل

در دوران بلوغ، تغییرات هورمونی باعث رشد مو در زیر بغل و سایر قسمت‌های بدن می‌شود. در واقع با نزدیک شدن به بزرگسالی، متوجه می‌شوید که موهای کم و بوری که تقریبا غیرقابل مشاهده بودند، اکنون شروع به تغییر کرده‌اند و ضخیم شده‌اند. در حقیقت؛ ابتدا موهای ناحیه تناسلی رشد می‌کنند و تقریبا دو سال بعد، موهای زیر بغل در می‌آیند. البته این روند؛ در هر فردی با توجه به رشد او؛ در سن متفاوتی اتفاق می‌افتد.

فواید موی زیر بغل

فواید موی زیر بغل

برای درک هرچه بهتر دلیل رشد و وجود همین موهای به‌ظاهر مزاحم زیربغل بهتر است با فواید آن آشنا شوید که شامل:

تنظیم دمای بدن

یکی از وظایف اصلی موهای زیر بغل، تنظیم دمای بدن است. مو می‌تواند در برابر هوای سرد یا گرمای بیش از حدی که با آن ناحیه حساس تماس پیدا می‌کند؛ محافظت کند.

حفظ رطوبت

همچنین، به حفظ رطوبت یا کاهش سرعت تولید عرق کمک می‌کند؛ بنابراین از چکیدن عرق جلوگیری خواهد کرد.

کاهش اصطکاک

وجود مو در ناحیه زیر بغل از تماس پوست به پوست جلوگیری می‌کند؛ بنابراین حساسیت و اصطکاک را کاهش می‌‌دهد؛ مخصوصا زمانی که ورزش می‌کنید؛ از طرفی هم نباید فراموش کنید که در صورت بلند شدن این موها، آن‌ها را اصلاح کنید که در غیر این صورت مو‌های زیر پوستی به وجود خواهد آمد.

آزاد شدن فرومون

زیر بغل پیام رسان‌های شیمیایی آزاد می‌کند که برای هر شخصی منحصر به خودش است. این پیام رسان‌ها که به عنوان فرومون شناخته می‌شوند، مواد شیمیایی هستند که بدن به طور طبیعی تولید و ترشح می‌کند تا به عنوان سیگنال‌های بویایی به ویژه برای جذب جنس مخالف عمل کنند. در واقع این موها هستند که آن‌ها را گیر می‌اندازند و نمی‌گذارند که رها و ساطع شوند.

فواید موی زیر بغل

جلوگیری از ناراحتی‌ها و بیماری‌ها

شیو نکردن یا وکس نکردن مو‌های زیر بغل باعث کاهش خطر حساسیت می‌شود و همچنین از قرار گرفتن پوست در معرض مواد شیمیایی، آلودگی و کثیفی جلوگیری می‌کند‌. به خاطر همین خیلی از پزشکان توصیه می‌‌کنند که مو‌های زیر بغل را از ته و ریشه اصلاح نکنید و آن‌ها را با قیچی کوتاه کنید تا کم‌تر مشخص باشد و بتوانید از فواید آن هم بهره‌مند شوید.

مطلب پیشنهادی:  تعریق بیش از حد و راههای جلوگیری از آن

موهای زیر بغل را شیو کنیم یا خیر؟

شیو موهای زیر بغل را می‌توان به عنوان یک تصمیم شخصی در نظر گرفت؛ زیرا این امر به ترجیحات شخصی و ارزش‌های هر فرد بستگی دارد. برخی افراد ممکن است به عنوان یک عنصر از معیارهای زیبایی و مراقبت از خود، ترجیح دهند که موهای زیر بغل را از بین ببرند. دلایل این انتخاب می‌تواند به ارزش‌ها و باورهای شخصی آنها مرتبط باشد.

در برخی فرهنگ‌ها و جوامع، ممکن است فشارهای اجتماعی و فرهنگی در خصوص شیو موهای زیر بغل وجود داشته باشد. در برخی جوامع، موهای زیر بغل تا حد زیادی می‌توانند به عنوان نمادی از پاکی و بهداشت شناخته شوند و فرد ممکن است تمایل داشته باشد که به این انتظارات جامعه پاسخ دهد.

همچنین، برخی افراد ممکن است موهای زیر بغل را شیو نکنند؛ چون این وضعیت برای آنها راحت‌تر است. در عین حال، دیگران ممکن است ترجیح دهند که موهای زیر بغل را مثل از بین بردن موهای پشت لب حذف کنند چون از نظر آنها این کار بهداشتی‌تر است.

حتی، برخی از افراد به دنبال روش‌های مختلف برای تزیین موهای زیر بغل خود هستند و از تزیین‌های مختلفی مانند رنگ‌ یا تزیین‌های هندسی استفاده می‌کنند. این انتخاب‌ها ممکن است به عنوان یک عنصر از مد و زیبایی در نظر گرفته شوند.

سخن آخر

موهای زیر بغل فایده‌های زیادی دارند؛ اما با این حال شیو این موها به ترجیح شخصی فرد مربوط می‌شود. در این نوشتار از دلتا مگ درباره فواید شیو موهای زیر بغل با شما صحبت کردیم و امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    16 شهریور 1402 در 3:45 ب.ظ

    خیلی خوب و مفید و توضیح داده شده واضح ورساست ممنون از توضیح جنابعالی

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      18 شهریور 1402 در 11:16 ق.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

درمان فوری سردرد شدید با 4 راهکار ساده

درمان فوری سردرد شدید در بسیاری از مواقع بسیار راحت و آسان است و حتی نیاز به استفاده از دا…