گشت‌وگذار در بنفش‌ترین نقطه ایران

۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از مشهدی‌ها درباره جاذبه‌های طبیعی مشهد بپرسید، احتمالا منطقه طرقبه جزو اولین مناطقی باشد که نامش را از آن‌ها می‌شنوید.
دشت ارغوان طرقبه

دره ارغوان یا دشت ارغوان یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های مشهد در طرقبه است و برای سفر یک‌روزه و طبیعت‌گردی انتخاب خیلی از گردشگران به‌شمار می‌رود. همانطور که از اسم دره می‌توانید حدس بزنید، سراسر منطقه درختچه‌های بنفش ارغوان روییده‌اند. دشت ارغوان مشهد در شهرستان بینالود و مسیر دسترسی به روستای کلاته آهن قرار گرفته است. با مجله دلتا همراه باشید تا دشت ارغوان طرقبه را بشناسید.

چرا اسم این منطقه را دشت ارغوان گذاشته‌اند؟

ارغوان درختچه‌ای است که ارتفاع آن گاهی به ۱۰ متر هم می‌رسد. از بالا که به این دره نگاه می‌کنید، گودالی به رنگ ارغوانی می‌بینید و متوجه خواهید شد علت نامگذاری دره ارغوان مشهد چیست. این گل بخاطر زیبایی کم‌نظیرش در ادبیات نماد معشوق است.

دره ارغوان طرقبه

بهترین زمان بازدید از دشت ارغوان طرقبه چه وقت است؟

طبیعت مشهد در فصل‌های گرم سال دیدنی است. مشهد به طور کلی آب‌وهوای مطبوعی دارد؛ به خصوص دره ارغوان و طرقبه که در ییلاق استان خراسان رضوی قرار گرفته‌اند و در روزهای تابستانی هم خنک هستند.

تفریحات دره ارغوان و حوالی آن

عکاسی

اولین چیزی که با دیدن دشت ارغوان به ذهن می‌رسد ثبت عکس‌های یادگاری است. اگر دستی بر عکاسی داشته باشید، می‌توانید عکس‌هایی بگیرید که شبیه آنچه در مجلات حیات‌وحش و طبیعت منتشر می‌شود به نظر برسد.

طرقبه

پیاده‌روی و گشت‌وگذار

پیاده‌روی‌ در دشت و دره ارغوان از دیگر تفریحاتی است که می‌توانید به آن بپردازید. البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که پیاده‌روی در این منطقه به معنی عبور از مسیرهایی نیست که برای پیاده‌روی ساخته شده‌.

کمپینگ در قلب دره ارغوان

اگر با گروه طبیعت‌گردی حرفه‌ای به دره ارغوان می‌روید، می‌توانید یک شب بی‌نظیر را در این دشت تجربه کنید. در نزدیکی دشت و دره ارغوان حیوان وحشی وجود ندارد و اگر تجربه کمپینگ در فضاهای بدون امکانات را داشته باشید، با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد.

کمپینگ دره ارغوان

روستاهای اطراف

روستاهای اطراف طرقبه، هم بخشی از طبیعت هستند و هم تفریحات منحصربه‌فردی دارند، مثلا منطقه شاندیز به رستوران‌های لوکس و شیشلیک‌های خوشمزه شهرت دارد. اگر یک روز را برای طرقبه‌گردی اختصاص دهید، می‌توانید جاذبه‌‌های مختلف این منطقه را ببینید.

کوهنوردی

کوهنوردی در دشت ارغوان طرقبه

دره جایی است که با کوه احاطه شده و همان‌طور که انتظار می‌رود، اطراف دره ارغوان هم کوه‌ها و تپه‌های مختلفی وجود دارد.

طبیعت‌گردی در پارک‌های طرقبه

بوستان سنگی کمر مقبولا و تفریحگاه چالیدره از دیگر جاذبه‌های طبیعی مشهد هستند که فاصله زیادی با دشت ارغوان ندارند. بنابراین می‌توانید یک تور طبیعت‌گردی برای خودتان برگزار کنید و از طبیعت مشهد در قسمت‌های مختلف حوالی طرقبه لذت ببرید.

دشت ارغوان طرقبه

شکم‌گردی در رستوران‌های طرقبه

کمتر کسی است که نام شاندیز و کباب‌های خوش‌طعم آن و رستوران‌های طرقبه را نشنیده باشد. طرقبه مشهورترین تفریحگاه برای تفریح اطراف مشهد است و شکم‌گردی هم مشهورترین تفریح در طرقبه! اگر اهل شکم‌گردی هستید، بهترین کافه‌های خیابان ولیعصر را هم از دست ندهید.

رستوران ارغوان

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری دری به سوی بهشت تنکابن را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…