چرا برخی دختران خواستگار ندارند؟

۱۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نداشتن خواستگار امروزه یکی از مشکلات دختران جوان است. با ورود دختران به دوره جوانی یکی از دغدغه‌های آن‌ها پیدا کردن همراه مناسب برای ادامه زندگی است.
چرا من خواستگار ندارم

دختران توقع دارند مردان جوان برای ازدواج پیش قدم شوند و خواستگاری کنند تا بتوانند شخصی مناسب را انتخاب کنند. اگر تعداد مردانی که برای ازدواج پیش قدم می‌‌شوند به اندازه‌ای که دختر توقع دارد نباشد در اینجا برای او سوال پیش می‌آید: چرا من خواستگار ندارم، آیا مشکلی در من وجود دارد؟ با مجله دلتا همراه باشید.

چرا من خواستگار ندارم

نبود خواستگار علل مختلفی دارد که با بررسی می‌‌توان آن‌ها را رفع کرد یا شرایط را بهبود داد. در ادامه به این علت‌ها می‌پردازیم.

شرایط خانوادگی دختر، اولین دلیل نداشتن خواستگار

گاهی ممکن است که اعضای خانواده از دید جامعه دچار مشکلات و قصور باشند برای مثال پدر یا برادر دختر خلافکار باشند یا اعضای دیگر خانواده به بداخلاقی در اطرافیان خود معروف باشند. این عامل باعث می‌شود که افراد جامعه گمان کنند که دختر خانواده نیز مانند سایر اعضای خانواده است و کسی برای خواستگاری و امر ازدواج پیش قدم نشود. بهتر است دختر خانواده سعی کند با تلاش برای داشتن زندگی مستقل، سرنوشت خود را تغییر دهد.

چرا من خواستگار ندارم

دیده نشدن دختر، دلیل نداشتن خواستگار

گاهی اوقات برخی دخترها آن‌طور که باید در جامعه که شامل جمع‌های خانوادگی یا دوستانه است حاضر نمی‌شوند. از علت‌های آن می‌شود به خجالتی بودن، کمرو بودن یا داشتن شخصیت درون‌گرا اشاره کرد. این ویژگی‌های اخلاقی به دو صورت باعث می‌‌شود که فرد توسط واسطه‌ها در جامعه دیده نشوند. از یک طرف فرد در جامعه کمتر حضور پیدا می‌کند. از طرف دیگر حتی اگر فرد در جامعه نیز حضور پیدا کند این اخلاق باعث می‌شود نتواند ارتباط خوبی با افراد مختلف بگیرد.

شکست عاطفی

ممکن است دختر خانوم قبلا ازدواج کرده باشد یا رابطه عاطفی را تجربه کرده باشد اما نتیجه هیچ کدام از آن‌ها خوب نبوده باشد. ازدواج ناموفق می‌تواند ضربه روحی شدیدی به هر دو طرف وارد کند. اعتماد به نفس آن‌ها را از بین ببرد و حتی ممکن است سبب افسردگی فرد شود. از دست رفتن اعتماد به نفس و افسردگی برای رابطه بدون سرانجام نیز پیش می‌آید بخصوص اگر تمام شدن رابطه از طرف فرد مقابل باشد. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب کابوس جوانان امروز در رابطه عاشقانه سر بزنید.

چرا من خواستگار ندارم

ماندن در گذشته

بهترین راه برای کنار آمدن با گذشته این است که فرد بپذیرد زندگی پر از تجربیات خوب و بد است هرکدام از این تجربیات می‌توانند برای تصمیم‌گیری بهتر در آینده کمک کننده باشند. افراد باید به این باور برسند که همه انسان‌ها شبیه هم نیستند و کسی که قرار است در آینده وارد زندگی آن‌ها شود با فرد قبلی متفاوت است و مقایسه آن‌ها کار اشتباهی است.

سخت‌گیری‌های بی‌جا

اغلب دختران فکر می‌کنند انسان سخت‌گیری نیستند. در کلام اذعام دارند تنها چیزی که از همسر آینده خود توقع دارند اخلاق مناسب و داشتن حداقل‌ها برای زندگی است اما در عمل رفتاردیگری اتفاق می‌افتد. بعضی از خانم‌ها در هنگام روبه‌رویی با خواستگار شرط‌هایی نظیر درآمد بسیار بالا، خانه، ماشین‌ یا ملک گران‌ قیمت می‌گذارند یا با وسواس‌های بیهوده شروع به ایرادگیری از خواستگار می‌کنند.

سخت‌گیری‌های بی‌جا

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روش دیگر از مرگ نمی‌ترسید را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

    دختر یا باید خوشگل باشه یا پدرش پولدارباشه تا خواستگار داشته باشه این تز ایرانی هاست

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ب٫ظ

    • زهرا

      ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۸ ب٫ظ

      سلام .
      یکی از علل نداشتن خواستگار این است که مردان و پسران در بیرون خانه سیر می شوند ، دیگه همسر می خواهند چه کنند ؟‌خانم هایی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند ، تیشه برداشتند و هم به ریشه ی خود می زنند و هم به ریشه ی زندگی دختران جامعه و این مصداق ستم به خود و دیگران است ،که در قیامت باید پاسخگو باشیم ! تو خود بخوان حدیث مفصل از این‌مجمل !

      پاسخ

      • الهام الهامی

        ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۷ ب٫ظ

        سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

        پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۳۶ ق٫ظ

  6. علی پاکی

    ۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۹ ب٫ظ

    مشگل اینجاست دختر ها وقتی در امد داشته باشند شو هر نمکنند پسر ها وقتی در امد داشته باشند میخواهند زن بگیرن

    پاسخ

  7. حسین

    ۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۵ ب٫ظ

    من خواستگار بامن ازدواج میکنی فقط کمی سخت نگیر

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۶ ق٫ظ

      چه باحال نوشتی حسین خان

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۷ ب٫ظ

    • ناشناس

      ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۴۶ ب٫ظ

      من هم همه چی دارم خواستگار ندارم و این از عجایب روزگاره که هرچه دختر بد و زشت و نامناسب ازدواج میکنند ولی خیلی دخترای خوب میمانند

      پاسخ

      • الهام الهامی

        ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۰ ب٫ظ

        سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…