باورهای غلط در ازدواج که زندگی شما را نابود می‌کند

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باورهای غلط در مورد ازدواج در بسیاری از موارد منجر به جدایی و طلاق می‌شود.
باورهای غلط در مورد ازدواج

قبل از ازدواج، اکثر افراد معتقد هستند که می‌دانند چه چیزی باعث موفقیت یک ازدواج می‌شود. اما متاسفانه برخی از باورهای رایج در مورد ازدواج صحیح نیستند. برخی از تصورات اشتباه حتی می‌توانند کاملا مخرب باشند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان باورهای غلط در مورد ازدواج می‌پردازیم.

باورهای غلط در ازدواج

در ادامه برخی از رایج‌‌ترین باورهای غلط مردم در مورد ازدواج را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خوشبختی ابدی

اینکه دو نفر تصمیم به ازدواج گرفتند به این معنا نیست که آن‌ها برای همیشه مایل به ماندن درکنارهم هستند. هر روز هر دو نفر باید تصمیم بگیرند که می‌توانند یک روز دیگر برای با هم بودن تلاش کنند یا نه و آیا هنوز کنار هم خوشبخت هستند یا نه. به یاد داشته باشید خوشبختی به خودی خود رخ نمی‌دهد، بلکه ساخته می‌شود. به اندازه انتخاب همسر خوب، تلاش در حفظ آن نیز مهم است.

باورهای غلط در مورد ازدواج

کامل شدن با همسر از باورهای غلط در مورد ازدواج

وقتی عباراتی مانند تو مرا کامل می‌کنی عاشقانه تلقی می‌شود، جای تعجب نیست که مردم فکر می‌کنند این تصور درست است. این برداشت کاملا اشتباه است، بهتر است آن را باور نکنید. اگر به این افسانه بچسبید و طوری عمل کنید که انگار بدون همسرتان انسان ناقصی هستید، خودتان را در معرض انواع و اقسام مشکلات قرار داده‌اید. بسیاری از مردم بر این باور هستند که هرگونه نقصی که در خود دارند می‌تواند توسط همسرشان جبران شود، از این رو به دنبال یافتن همسر خوب هستند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب هشدار، این مردان هوس باز هستند سر بزنید.

تغییر پس از ازدواج

پیش از ازدواج، افراد معمولا خیال پردازی‌های زیادی دارند و گمان می‌کنند مخصوصا بعد از ازدواج همه چیز به خیر و خوشی خواهد گذشت و خصوصیات غلط همسر را تغییر خواهد کرد به عبارت دیگر پس از ازدواج می‌توان همسر را عوض کرد. متاسفانه ازدواج نه تنها تغییردهنده افراد نیست بلکه حتی فرآیند تغییر همسر بعد از ازدواج را هم دشوار می‌کند. بله مواردی مانند مانند مشورت با همسر در تصمیم‌گیری‌ها، الگو قرار دادن همسر و حتی محرک قوی عشق وجود دارد که افراد به دلیل ازدواج مایل به تغییر هستند اما ازدواج به خودی خود نمی‌تواند ویژگی‌های نامطلوب شما را حذف کند.

باورهای غلط در مورد ازدواج

کاهش رابطه جنسی

بسیاری از زوج‌ها از کاهش ترسناک رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌هراسند. حقیقت امر این است که شما به‌عنوان یک زن و شوهر تعیین می‌کنید که در طول ازدواج چه میزان رابطه جنسی داشته باشید. بازهم هیچ تضمینی وجود ندارد که میل جنسی شما کاهش یابد بله مواردی در زندگی شما ایجاد می‌شود که می‌تواند مانع رابطه جنسی شما شود مانند برنامه‌های سخت کاری، استرس، حضور فرزندان  و همچنین بالا رفتن سن.
اما بهتر است شما به‌عنوان یک زن و شوهر رابطه جنسی را در اولویت خود قرار دهید. همان‌طور که تعاملات و ارتباطات خود را اولویت‌بندی می‌کنید به همان ترتیب باید زندگی جنسی خود را نیز در اولویت قرار دهید چرا که رابطه جنسی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بقای زندگی مشترک و رضایت از آن است.

کافی بودن عشق از باورهای غلط در مورد ازدواج

برای هر زوجی که فکر می‌کردند عشق برای ازدواج موفق کافی است. آیا عشق برای ازدواج کافی است؟ خیر. ممکن است همان‌قدر که سریع عاشق شده بودید، همان‌قدر سریع فارغ شوید. بعد چه می‌شود؟ ازدواج شما به شکست می‌انجامد یا باید یک تلخی بی‌پایان را تا آخر عمر تحمل کنید. اگر عشق دلیل اولیه نزدیک شدن شما به یکدیگر باشد، این چسب پس از مدتی شل می‌شود.
عشق به اندازه کافی مبنای محکمی نیست، عشق بسیار قوی است اما به همان دلیل فوق که ممکن است پس از مدتی محو شود، نمی‌تواند تنها دلیل یک رابطه بلند مدت باشد. یک ازدواج درست به مصالح دیگری نیز نیاز دارد.

کافی بودن عشق

پیشنهاد مطالعه: مطلب چک کردن گوشی همسر درست است یا نه؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…