رپورتاژ آگهی

آیا مکمل گلوتامین یبوست را از بین می‌برد؟

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که به‌خصوص در دوران بارداری می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد به وجود بیاورد.
خرید مکمل گلوتامین

میکروب‌های مفید و پروبیوتیک­‌ها در دستگاه گوارش برای جلوگیری از یبوست نقش مهمی دارند. ازاین‌رو، تنظیم میکروب در دوران بارداری ممکن است برای جلوگیری از یبوست مهم باشد. البته با یک رژیم غذایی سالم می‌توان یبوست را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد، اما در این شرایط استفاده از مکمل‌ها هم توصیه می‌شود. مکمل گلوتامین برای دستگاه گوارش مفید است و می‌تواند میکروب‌های روده و معده را تنظیم کند. با ادامه این مقاله در مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر در مورد گلوتامین، رابطه آن با یبوست و بهترین روش خرید گلوتامین با شما صحبت کنیم.

گلوتامین و تاثیر آن بر یبوست

گلوتامین فراوان‌ترین اسید آمینه‌ غیرضروری در بدن است که در بافت‌های عضلانی، پلاسما و بافت‌های دیگر یافت می‌شود. این اسید آمینه در تمام فرآورده‌های حیوانی وجود دارد؛ به طوری که بیش از ۵ درصد از اسیدهای آمینه موجود در منابع پروتئینی حیوانی مانند گوشت‌ها، محصولات لبنی و تخم مرغ‌ها را گلوتامین تشکیل می‌دهد.

این ماده منبع انرژی سلول‌هایی با گردش سریع مانند لنفوسیت‌ها و انتروسیت‌ها است. این اسیدآمینه تکثیر انتروسیت­‌ها (سلول‌های دیواره روده) را تقویت می‌کند، بنابراین برای سلامت روده و گوارش مفید و التهاب را سرکوب می‌کند. بیماری‌های روده معمولا به دلیل افزایش نفوذپذیری دیواره روده ایجاد می‌شوند. در این شرایط مواد غذایی، میکروب‌ها و ویروس‌ها وارد دیواره روده می‌شوند و مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می‌کنند. از این عوارض می‌توان به یبوست و یا اسهال اشاره کرد. مکمل گلوتامین باعث کاهش نفوذپذیری روده می‌شود. علاوه بر این، مکمل گلوتامین باکتری‌های روده و متابولیسم اسیدهای آمینه را تنظیم می‌کند و درنتیجه ترکیب میکروبیوتای روده را تغییر می‌دهد. تعدیل میکروبیوتای روده ممکن است یبوست و عملکرد روده را بهبود ببخشد.

میکروبیوتا مجموعه‌ای از میکروارگانیسم‌ها در بدن است که در قسمت‌های مختلفی از بدن مانند دستگاه گوارش زندگی می‌کنند و مفید هستند.

میکروبیوتای روده یک اکوسیستم پیچیده و عمدتا بی‌هوازی است که نقش کلیدی در حفظ سلامت و عملکرد فیزیولوژیکی دستگاه گوارش دارد.

همان‌طور که گفتیم مکمل گلوتامین می‌تواند یبوست را بهبود ببخشد. در دوران بارداری بهتر است از هرگونه بیماری پیشگیری کنید تا مجبور به استفاده از دارو نشوید. زیرا بهتر است از مصرف دارو در دوران بارداری پرهیز کنید. بنابراین، تغییر در میکروبیوتای روده راه‌حلی ممکن برای یبوست است که گلوتامین این کار را برای شما انجام می‌دهد.

گلوتامین به‌عنوان یک اسیدآمینه ضروری مشروط طبقه‌بندی می‌شود؛ یعنی در برخی شرایط مانند بارداری بدن به مقدار بیشتری از آن نیاز دارد. این مکمل عملکرد تولیدمثل را بهبود می‌بخشد، اما مهم‌تر از آن می‌تواند یبوست را درمان کرده و عملکرد روده را با تنظیم میکروب‌های آن بهبود ببخشد.

یبوست یک علامت رایج در دوران بارداری است که حدود نیمی از زنان را چه در دوران بارداری و چه تا ۳ ماه پس از زایمان تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته این بیماری در افراد عادی هم به‌وفور دیده می‌شود. این بیماری خیالی آزاردهنده است. اگر شما هم از آن رنج می‌برید می‌توانید برای خرید گلوتامین اقدام کنید.

خرید مکمل گلوتامین از داروخانه روشا

عوامل تاثیرگذار در یبوست

رژیم غذایی به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین عوامل یبوست شناخته می‌شود. از دیگر عوامل ایجادکننده یبوست می‌توان به مشکلات عصبی و انسداد روده در اثر سرطان روده و یا عوامل دیگر اشاره کرد. مشکلات عصبی می‌توانند بر اعصابی که باعث انقباض عضلات روده بزرگ و راست‌روده و حرکت مدفوع از طریق روده می‌شود تاثیر بگذارند و یبوست ایجاد کنند.

یکی از عواملی که یبوست مزمن ایجاد می‌کند بیماری IBS یا همان سندرم روده تحریک‌پذیر است. ال گلوتامین ممکن است به سندرم روده تحریک‌پذیر کمک کند. بافت­‌های روده از این اسیدآمینه به‌عنوان منبع سوخت برای عملکرد خوب خود استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد ال گلوتامین در حفظ میکروب‌های مفید روده نقش داشته باشد.

اگر علائم بیماری IBS را داشته باشید می‌توانید از مکمل گلوتامین استفاده کنید. علائم این بیماری شامل بعضی از موارد زیر است:

  • نفخ
  • یبوست
  • گرفتگی
  • اسهال
  • ناراحتی مزمن معده
  • مخاط سفید در مدفوع

ال گلوتامین می‌تواند به افرادی که به‌طور منظم این علائم را تجربه می‌کنند یا بیماری IBS در آن‌ها تشخیص داده شده کمک کند. در برخی موارد حتی IBS می‌تواند نتیجه کمبود گلوتامین در بدن باشد.

شما می‌توانید گلوتامین را از مواد غذایی به دست بیاورید، اما بهتر است در شرایط یبوست شدید از مکمل گلوتامین استفاده کنید. مواد غذایی حاوی گلوتامین عبارت‌اند از:

  • مرغ
  • ماهی
  • لبنیات
  • کلم
  • اسفناج
  • چغندر
  • نخود فرنگی
  • عدس
  • لوبیا

مکمل مستقیم ال گلوتامین به‌منظور اصلاح هرگونه کمبود به‌ویژه در مواقع استرس شدید و بیماری شدید توصیه شود.

دوز مصرف گلوتامین برای درمان یبوست

به‌طورکلی، مصرف گلوتامین بی‌خطر است. اما باید مطمئن شوید که از دوزهای توصیه‌شده این مکمل استفاده می‌کنید. مصرف بیش‌ازحد آن می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

برای درمان بیماری یبوست به‌طورمعمول حداکثر ۳۰ گرم گلوتامین در روز موردنیاز است. بهتر است این مقدار را به ۶ قسمت ۵ گرمی تقسیم کرده و در ۶ وعده مصرف کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۱۸ ب٫ظ

    بسیار عالی. موفق باشید مجید عباسی چاپاک 📚🍀

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۷ ق٫ظ

      🌹🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…