۶ روش اصولی برای شستن پرده در خانه

۱۰
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده‌های تمیز به زیبایی خانه کمک بسیاری می‌کنند. برای داشتن پرده‌های تمیز بهتر است خودتان دست به کار شده و به شستن آن‌ها بپردازید.
شستن پرده در خانه

یکی از سخت‌ترین کارهایی که برای پاکیزگی و تمیزی خانه انجام می‌شود شستن پرده در خانه است. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند این کار مشقت‌بار را به خشک‌شویی‌های بازار بسپارند؛ اما روش‌هایی برای شست‌وشوی اصولی پرده‌ها در خانه وجود دارد که کار شما را سریع و آسان راه می‌اندازد. همراه مجله اینترنتی دلتا با این روش‌ها آشنا شوید.

چند روش اصولی شستن پرده در خانه

شستن پرده‌ در خانه می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. در زیر بهترین روش‌های شست‌وشوی پرده در خانه را معرفی می‌کنم.

روشهای اصولی

مطالعه برچسب

قبل از شروع به شستن پرده در خانه بررسی کنید که آیا پرده‌ها قابل شست‌وشو در خانه هستند یا نه. در برچسب پرده‌ها، دستورالعمل‌های شست‌وشو معمولا ذکر شده است. اگر پرده قابل شست‌وشو در خانه است، می‌توانید به مراحل بعدی بروید.

خشک شستن

اگر پرده‌ها قابل خشک شستن هستند، می‌توانید از این روش استفاده کنید. پرده را به همراه یک حوله تمیز درون ماشین لباسشویی قرار داده و از برنامه خشک‌کن استفاده کنید. حتما دمای مناسب و حالت ملایم را انتخاب کنید تا پرده دچار آسیب نشود.

شستن دستی

اگر پرده‌ها قابل شست‌وشو با دست هستند، می‌توانید از این روش استفاده کنید. ابتدا پرده را در آب گرم و ملایم به مدت چند دقیقه خیس کنید. سپس از محلول شوینده ملایم استفاده کنید و به‌آرامی شروع به شستن پرده‌ها با دست کنید. پس از شست‌وشو، پرده را با آب بشویید و خیسی را به‌دقت از آن خارج کنید. در نهایت، پرده را از چوب‌پرده آویزان کنید تا به‌آرامی خشک شود و چین‌وچروک هم برندارد.

محلولهای ملایم

استفاده از بخارشو

درصورتی‌که پرده‌ها قابل شست‌وشو با آب نیستند، می‌توانید از بخارشو برای شستن پرده در خانه استفاده کنید. با استفاده از بخارشو که قابلیت تنظیم دما دارد، بخار آرامی را بر روی پرده اعمال کنید تا کثیفی و لکه‌ها از بین بروند. مطمئن شوید که بخارشو را دور از پرده نگه داشته‌اید و فاصله مناسبی بین بخار و پرده دارید تا پرده دچار آسیب نشود.

تمیزکاری تکه‌ای

درصورتی‌که پرده دارای لکه خاصی است و نیاز به تمیزکاری تکه‌ای دارد، می‌توانید از لکه‌برها، پاک‌کننده‌های خانگی ملایم یا محلول‌های ضعیف سفیدکننده برای شستن پرده در خانه استفاده کنید. قبل از استفاده از هر گونه محلول، بهتر است روی یک قسمت کوچک و پنهانی از پرده تست کنید تا پرده آسیب نبیند.

جاروبرقی

جاروبرقی می‌تواند به‌خوبی گردوخاک روی پارچه پرده را از بین ببرد. برای استفاده از جاروبرقی بهتر است جورابی روی لوله آن بکشید و سپس لوله جاروبرقی را به پرده نزدیک کنید که پارچه آن آسیب نبیند.

در نهایت، برای نتیجه بهتر، همیشه برچسب راهنمایی تولیدکننده را بررسی کنید و دستورالعمل‌های خاصی که برای شستن پرده در خانه توصیه شده است را رعایت کنید.

آویزان کردن پرده

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۸ ایده جالب برای دکوراسیون تراس منزل را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۱۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  4. عاطفه

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ در ۶:۲۹ ب٫ظ

    درکل اگر پرده ها هم یکبار مصرف بودن خوب بوداا.. هرسال یک مدل پرده با رنگ جدید دغدغه شستن هم نداشتیم

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

      این که عالیه ولی خب هزینه شم کمر شکن بود

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…