چه گلدانی مناسب گیاهان آپارتمانی است؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر گیاهی ممکن است با یک نوع گلدان سازگاری بیشتری داشته باشد و برای گیاهان مقاوم‌تر از انواع مختلفی از گلدان‌ها با جنس‌های متفاوت هم می‌توان استفاده کرد.
گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

گیاهان خانگی یک اکسسوری عالی برای فضاهای داخلی هستند که با بافت و رنگ‌های متفاوتی که دارند به خانه شما گرما و زیبایی می‌بخشند. کافی است که یک گلدان مناسب برای آن انتخاب کنید. در صورتی که علاقه‌مند هستید با نکات خرید گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

مهم‌‌ترین نکته هنگام نگهداری گیاهان آپارتمانی، انتخاب گلدان مناسب است. در صورتی که گیاه شما در گلدان مناسبی نگهداری نشود، ممکن است خیلی زود از بین برود. نکاتی که باید هنگام خرید گلدان در نظر گرفت عبارتند از:

گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

سایز صحیح را بدانید

خاک در گلدان خیلی بزرگ، به تدریج و به آرامی خشک می‌شود و احتمال پوسیدگی ریشه گیاه را افزایش می‌دهد. اگر گیاه بیش از حد برای گلدان بزرگ باشد، باز هم فضا برای آن تنگ می‌شود. گلدان بیش از حد کوچک باعث خشک شدن سریع گیاه شده و باعث می‌شود که شما نتوانید به شکل مناسب به گیاه آب دهید و در نتیجه ریشه گیاه دچار مشکل می‌شود و رشد آن به خطر می‌افتد.

در حالت ایده‌آل باید گیاه را داخل گلدانی قرار دهید که سایز مساوی با محل رشد داشته باشد. اگر می‌خواهید گیاه را وارد یک گلدان دیگر کنید باید در نظر بگیرید که گلدان جدید ۵ الی ۸ سانتی‌متر از لحاظ قطر بزرگ‌تر باشد. سایز بزرگ‌تر گلدان را برای گیاه انتخاب کنید تا رشد آن سریع‌تر انجام گیرد. گیاهانی که رشد آهسته دارند با گلدان بزرگ‌تر به اندازه ۲ الی ۴ سانت رشد سریع‌تری خواهند داشت.

قبل از دکور و تزئین، زهکشی آن را در نظر بگیرید

قبل از دکور و تزئین، زهکشی آن را در نظر بگیرید

اکثر گیاهان خانگی نمی توانند با آب زیاد زنده بمانند. بنابراین خاک گیاه باید زهکشی مناسب داشته باشد تا آب را به پایین بکشد و یا بتواند تنفس کند. سوراخ ته گلدان هم برای زهکشی لازم است و هم برای جریان داشتن هوا بسیار واجب است. در چنین مواردی برای کثیف نشدن محیط داخلی در زیر آن سینی قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  ساده‌ترین راه برای شست‌و‌شوی پرده حریر!

اگر می‌خواهید گلدان را بدون منافذ زهکشی و فقط برای اهداف دکوری استفاده کنید پس قطعا به گیاه آسیب وارد می‌کنید. گلدان‌های پلاستیکی و تراکوتا معمولا گزینه مناسبی هستند.

سبک و استایل از نکات گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

گلدان‌ها تنوع رنگ و طرح زیادی دارند، گلدانی را بخرید که بیشتر از همه با آن ارتباط برقرار می‌کنید حتما نباید عوامل انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی علمی و فنی باشند. در انتخاب رنگ و شکل گلدان، سعی کنید رنگ‌های مخالف را انتخاب کنید چون کنتراست رنگ خوبی دارند، باعث زیباتر شدن دکوراسیون خانه ما می‌شوند.

گلدانی بخرید که تمیز کردن آن راحت باشد

گلدانی بخرید که تمیز کردن آن راحت باشد

گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی گلدانی است که تمیز کردن آن راحت باشد. اگر به فکر استفاده مجدد از گلدان هستید، تمیزی راحت آن را هم در نظر داشته باشید. تمیز کردن گلدان‌های سرامیکی بسیار راحت‌تر است. برخی گلدان‌ها مانند کاغذی سالانه باید تعویض شوند و نیاز به تمیز کردن ندارند. تمیز نمودن گلدان سفالی به وقت و حوصله بیشتری نیاز دارد زیرا گلدان‌های سفالی پس از مدتی به‌خاطر تبخیر آب در داخل آن، لایه سفید رنگی در سطح داخلی آن تشکیل می‌شود که باید تمیز شود.

قیمت گلدان از نکات گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

در انتخاب گلدان به قیمت آن توجه کنید. گلدان‌های سفالی قیمت خوب و ویژگی‌های مناسبی دارند. گلدان‌های کاغذی نیز قیمت مناسبی دارند اما هر سال باید این گلدان‌ها را تعویض کنید.

پیشنهاد مطالعه: چرا برگ گیاهان آپارتمانی ما سوراخ می‌شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

چگونه شمعدانی پرگل داشته باشیم؟

شمعدانی جزو آن دسته از گل‌های آپارتمانی است که ظاهر بسیار زیبا با گل‌های رنگی دارد که می‌ت…