لباس‌های از مد افتاده‌ای که باید نگه دارید

۴
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تا همین چند سال قبل اگر عکسی مربوط به دهه شصت می‌دیدیم به احتمال زیاد اولین واکنش‌های ما تعجب، خنده، شوخی و حتی تمسخر بود اما حالا اوضاع کمی فرق کرده است.
نگه داشتن لباس های از مد افتاده

به آن عکس‌های قدیمی که نگاه می‌کنیم دیگر پوشش‌ها آنقدر توی ذوق نمی‌زنند. خیلی هم عجیب نیستند حتی بعضی از لباس‌ها عادی‌اند و مخصوصا طی یکی دو سال اخیر خیلی‌ها را دیده‌ایم که لباسی شبیه همان‌ها تنشان کرده‌اند. این روند به این دلیل اتفاق افتاده که بعضی از لباس‌های دهه شصت دوباره به دنیای مد برگشته‌اند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع نگه داشتن لباس های از مد افتاده می‌پردازیم.

نگه داشتن لباس های از مد افتاده

مانتوهای سایز بزرگ

مانتوهای سایز بزرگ یکی از لباس‌های عجیب حدود چهل سال پیش بودند که یک زمانی به این فکر می‌کردیم که اصلا چه ضرورتی داشت زنان لباسی به این گشادی بپوشند. حالا لباس‌های اورسایز را برتن افراد مشهور و عادی جامعه به دفعات می‌بینیم. اتفاقا به نظرمان خیلی هم شیک می‌آیند. البته اغلب مانتوهای اورسایز دهه شصت اپل‌دار هم بوده‌اند. سوالی که ممکن است برای ما پیش بیاید این است که آیا اپل یا پد سرشانه هنوز در دنیای مد جایگاهی دارد یا نه؟ بد نیست بدانید از سال ۲۰۲۰ حتی تی‌شرت‌های اپل‌دار هم خیلی رونق دارند. مخصوصا برای خانم‌ها تاپ‌های یقه گرد آستین حلقه‌ای نیمه‌ رسمی که اپل دارند روی بورس هستند.

در واقع ترندی که دهه‌ها پیش جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد داشت از دو سال قبل بازگشت پیروزمندانه‌ای داشته و حالا می‌توان اپل‌ها را در لباس‌های مختلف از کت و شلوار گرفته تا پیراهن‌‌های زنانه دید و استفاده کرد. می‌شود گفت پدهای سرشانه استایل خاصی به ظاهر افراد می‌دهند.

پایان حکمرانی ۲۰ ساله شال

شال بیشتر از بیست سال است که به عنوان آیتمی ثابت و شیک انتخاب اول اکثر خانم‌ها به‌ویژه خانم‌های جوان بوده و در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی قبل از آن روسری جایگاه خاصی داشته و سلیقه بیشتر خانم‌ها بوده است. طی دو دهه اخیر روسری کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت ولی از یکی دو سال گذشته شاهد هستیم که انتخاب اول خیلی‌ها روسری بوده و سراغ آن رفته‌اند. اگر به شیکی خود اهمیت می‌دهید به مطلب اگر این ویژگی‌ها را دارید، شما یک فرد شیک هستید.

لباس های از مد افتاده

شلوارهای پیلی‌دار

شلوارهای پیلی‌دار از آن گروه لباس‌هایی هستند که دیدنشان در عکس‌های دهه شصت بی‌برو برگرد باعث خنده و شوخی می‌شود. در سال‌های اخیر به شکل گسترده‌ای به دنیای مد برگشته‌اند و انواع شلوار پیلی‌دار هم برای زنان و هم برای مردان در جنس‌های مختلف مثل مخمل کبریتی و کتان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مخصوصا برای آن‌ها که طرفدار استایل کژوال و نیمه رسمی هستند مدل‌های خاصی از آن‌ها که پاچه‌های تنگ‌تری دارند خیلی به کار می‌آید. آن‌ها این مدل شلوارها را با بوت می‌پوشند یا پاچه‌های آن‌ها را یکی دو تا می‌زنند که استایل تازه‌تر و پرطراوت‌تری ارائه دهند.

شلوار پیلی‌دار با کتانی سفید

یکی از نکاتی که تا همین چند سال پیش درباره شلوارهای پیلی‌دار مردان دهه شصت باعث تعجب و البته کمی هم خنده و سرگرمی می‌شد این بود که آنها شلوار پیلی‌دار را با کتانی مخصوصا کتانی سفید می‌پوشیدند. این روزها اوضاع کاملا فرق کرده و اصلا کفش کتانی یکی از اصلی‌ترین کفش‌هایی‌ است که پوشیدن‌شان با شلوار پیلی‌دار پیشنهاد می‌شود. دلیل این توصیه هم این است که کتانی ظرافت کفش‌های مردانه معمولی را ندارد و به دلیل حجم بیشتر و درشت‌تر بودنش با شلوارهای پیلی‌دار که حجیم‌تر هستند بهتر هماهنگ می‌شود.

لباس مد شده

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب لباس‌هایی که در تابستان باید داشته باشید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…