معروف‌ترین کاخ‌های تهران

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاخ های تهران بسیار زیاد هستند و فراتر از دو سه مورد کاخ‌هایی است که معمولا نامشان را می‌شنویم و درباره‌شان می‌خوانیم. به مرور تمام آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.
سه کاخ معروف تهران

تهران سالیان سال پایتخت ایران بوده و هست و پادشاهان دوره‌های مختلفی را به ساخت عمارت‌های مجلل و کاخ‌های گوناگون وا داشته است. کاخ‌های تهران مربوط به یک سلسله نمی‌شوند و تمایل هر یک از پادشاهان مملکت در ساخت قصر برای خود، شهر تهران را مملو از بناهای مجلل کرده است. با مجله دلتا همراه باشید تا سه کاخ معروف تهران را به شما معرفی کنیم.

سه کاخ معروف تهران

کاخ گلستان یکی از سه کاخ معروف تهران

کاخ گلستان مجموعه‌ای است که به تعبیر بسیاری از کارشناسان گردشگری و فعالین این حوزه، اولین موزه خصوصی ایران به‌شمار می‌رود. مجموعه کاخ گلستان به ثبت جهانی هم رسیده و از اعتبار و ارزش بسیاری برخوردار است.

کاخ گلستان

کاخ اختصاصی

کاخ اختصاصی را می‌توانیم کامل‌ترین بخش مجموعه گلستان بدانیم؛ به‌واسطه وجود آینه‌کاری‌های منحصربه‌فرد، تالار آینه، تالار عاج، تالار برلیان، تابلوهای زیبای مختلف که در میان آن‌ها آثار کمال‌الملک نیز دیده می‌شود، کاشی‌کاری‌های رنگارنگ، آثار هنری متفاوت و… این کاخ از دیگر بناهای مجموعه متمایز شده و سعی کنید به هر ترتیبی که شده از این تالار دیدن کنید.

این را هم بدانید که کاخ گلستان در منطقه ۱۵ خرداد تهران و میان بهترین رستوران‌های تهران قرار گرفته است.

گلستان تالار آینه

کاخ سعد آباد

مجموعه کاخ سعدآباد از دیگر کاخ‌های تهران است که تعداد بسیار زیادی از کاخ‌های شاه (اعصار مختلف) و عمارت‌های سلطنتی مهم در آن جای گرفته‌اند. فراوانی کاخ‌ها، قرار گرفتن در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا از تهران و سرسبز بودن مجموعه، سعد آباد را به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران تبدیل کرده که می‌توانید ساعت‌ها در آن وقت‌ بگذرانید.

کاخ های معروف تهران

معرفی کاخ‌ها

بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین بخش بازدید از موزه سعد آباد، کاخ موزه ملت است. پس از آن کاخ سبز، موزه پوشاک سلطنتی، موزه سلاح‌های دربار، موزه میرعماد، موزه استاد حسین بهزاد و… از موزه‌های مهم مجموعه سعد آباد هستند. البته بازدید از موزه برادران امیدوار هم برای عاشقان ماجراجویی و اهل سفر بسیار لذت‌بخش است. این روزها برگزاری کنسرت نمایش سیصد هم حال‌وهوای متفاوتی را در این کاخ رقم زده است. اگر دوست داشتید روزهای پایانی این نمایش را از دست ندهید.

سعد آبد

کاخ نیاوران

مجموعه کاخ نیاوران تهران از دیگر کاخ‌های شاه در تهران است؛ مجموعه‌ای با چند کاخ و عمارت مختلف و فضایی دلنشین در یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق تهران. کاخ نیاوران را می‌توانیم خانه شاه در تهران بدانیم.

سه کاخ معروف تهران

کوشک احمدشاهی

کوشک احمدشاهی عمارت دیگری از کاخ‌های شاه است که خوابگاه ییلاقی احمدشاه قاجار بوده اما در دوره پهلوی هم استفاده می‌شده و به دفتر کار و استراحت رضا پهلوی تبدیل می‌شود و امروزه هم درون آن می‌توانید وسایل کار، اسباب‌بازی‌ها، آلات موسیقی رضا پهلوی و… را مشاهده کنید.

کوشک احمد شاهی

مجموعه‌های دیدنی

می‌توانید از موزه جهان‌نما که مخصوص هدایای تقدیم شده به خاندان پهلوی است، کتابخانه اختصاصی با کتاب‌های نفیس و زیبا و همچنین موزه خودرو با اتومبیل‌های قدیمی و لوکس دیدن کنید. در حالی که در فضای سبز و محوطه دل‌نشین مجموعه نیاوران قدم می‌زنید، می‌توانید از باغ کتیبه‌ها هم دیدن کنید و برای بازدید آن، نیازی به تهیه بلیط نیست. اگر به موزه‌های تهران علاقه دارید، زیبارویان جهان را در این نقطه تهران ببینید.

جام جهان نما

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره تهران تفریح یک‌ روزه جذاب در قلب تهران را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۱۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۰۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…