برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
می‌توانید برای مشکل رفلاکس اسید معده و سوزش سر دل از دمنوش‌ها و گیاهان خانگی استفاده کنید.
تسکین سوزش سر دل

اثربخشی انواع داروهای خانگی در تسکین سوزش سر دل در افراد مختلف متفاوت است. داروهای خانگی برای تسکین سوزش سر دل که به آن رفلاکس اسید نیز گفته می‌شود را در مجله دلتا بخوانید.

سرکه سیب

سرکه سیب برای برخی از افراد موثر است، اما برای برخی دیگر نیز فقط علائم را بدتر می‌کند. مصرف مقدار کمی (حدود یک قاشق چای‌خوری) سرکه سیب فرآوری نشده با آب مخلوط شده ممکن است سطح اسیدیته معده را کاهش دهد. اما هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد. سرکه سیب برای رفلاکس اسید معده تا زمانی که از مقدار کمی از آن استفاده کنید و سرکه آن رقیق شده باشد، بی‌خطر است.

پروبیوتیک‌ها

انواع پروبیوتیک‌ها را برای انواع مشکلات گوارشی -مانند اسهال، نفخ و گاز- توصیه می‌کنیم. پروبیوتیک‌ها را برای تسکین سوزش سر دل امتحان کنید.

جویدن آدامس

یک مطالعه کوچک نشان داده است که جویدن آدامس بدون قند به مدت ۳۰ دقیقه بعد از ناهار یا شام می‌تواند سطح اسید را در مری کاهش دهد. اما برای برخی از افراد، جویدن آدامس نعناع می‌تواند علائم را بدتر کند. جویدن آدامس بعد از غذا هیچ ضرری ندارد. اگر نمی‌توانید طعم نعناع را تحمل کنید، ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید.

آب آلوئه ورا

ژل برگ آلوئه ورا برای تسکین آفتاب سوختگی شناخته شده است – اما برای سوزش سر دل چطور؟ برخی افراد برای کاهش اسید معده و آرام کردن سوزش آن، آب آلوئه ورا را به صورت خوراکی مصرف می‌کنند.  آب آلوئه ورا را حتما از جاهای معتبر و مطمئن خریداری کنید.

موز

موز میوه‌ای بی‌مزه و کم اسید است که اغلب مردم آن را برای دستگاه گوارش مناسب می‌دانند. ویتامین‌های موجود در موز به جلوگیری از اسپاسم دستگاه گوارش کمک می‌کنند. موز یک غذای میان وعده عالی برای اکثر مردم است.

نعناع

نعناع معده را شل می‌کند. ممکن است بعد از مصرف آن احساس بهتری داشته باشید. با این حال، نعناع همچنین می تواند علائم رفلاکس اسید را در برخی افراد افزایش دهد، زیرا ممکن است ماهیچه‌ای را که مانع از برگشت مایعات به داخل مری می‌شود، شل کند.

نکته: مفید بودن یا نبودن نعناع به خود فرد بستگی دارد. می توانید چای نعناع را بنوشید یا قرص نعناع را میل کنید. اگر این دارو رفلاکس اسید را در شما افزایش می دهد، سعی کنید زنجبیل را امتحان کنید.

روش تسکین سوزش سر دل

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ فایده اعجاب‌انگیز دوش آب سرد که نمی‌دانستید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…