فواید آب برنج برای پوست صورت

۱۲
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاثیرات آب برنج برای پوست صورت به قدری است که پس از مدت زمان کوتاهی استفاده از آن متعجب خواهید شد.
فواید آب برنج برای پوست

همه ما به زیبایی علاقه‌مند هستیم و بر اساس فرهنگ، عقاید و سلیقه خود همواره به سمت هرچه زیباتر شدن خودمان قدم برمی‌داریم. به هر سبک زیبایی که علاقه داشته باشید، داشتن پوستی سالم، یک دست و شفاف یک اصل اولیه در زیبایی افراد محسوب می‌شود. اهمیت سلامتی و جوانی پوست روز به روز افزایش می‌یابد. امروزه بسیاری از افراد هزینه‌های بسیار سنگینی را به متخصصین پوست و زیبایی پرداخت می‌کنند تا فقط به جوانی و زیبایی بیشتری برسند. اما صبر کنید! شما می‌توانید با کمک ترکیبات گیاهی بسیار ساده که در خانه هر شخصی وجود دارد، پوستی زیبا و شفاف داشته باشید. یکی از در دسترس‌ترین این ترکیبات، آب برنج است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع فواید آب برنج برای پوست ‌می‌پردازیم.

فواید آب برنج برای پوست صورت چیست؟

آب برنج می‌تواند تولید کلاژن در پوست را افزایش داده و در نتیجه منجر به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک و در عین حال، سفت کردن پوست و جلوگیری از شل شدگی آن شود.

علاوه بر این‌ها، دیگر خاصیت آب برنج برای پوست صورت، لایه‌برداری آن است. همانطور که می‌دانید، لایه‌برداری پوست سبب می‌شود تا سلول‌های مرده و کدر پوست ریخته و سلول‌های جوان جایگزین شوند؛ بنابراین پوست روشن‌تر و شاداب‌تر می‌شود. لایه‌برداری در کاهش چربی اضافه سطح پوست هم تاثیرگذار است.

جوان سازی، از دیگر خواص آب برنج برای صورت

توجه به سلامتی پوست و رسیدگی به آن از وظایف هر مرد و زن، خصوصا بالای ۳۰ سال است. روند پیری یک روند طبیعی است اما به کمک چند عملکرد ساده می‌توان سرعت آن را کاهش داد. استفاده از آب برنج یکی از همین روش‌ها برای جوان سازی پوست است. خاصیت آب برنج برای پوست بسیار زیاد است و البته استفاده از آن بسیار ساده و در دسترس!

طریقه استفاده از آب برنج برای پوست صورت چگونه است؟

آب برنج را می‌توانید به روش‌های گوناگونی استفاده کنید. آب برنج را می‌توان بر روی صورت اسپری کرد یا به‌صورت خمیر و ماسک برنج آن را مورد استفاده قرار داد. در تمامی روش‌های استفاده از آب برنج برای پوست صورت، فراموش نکنید که به هیچ عنوان از نمک و روغن استفاده نکنید. برای تهیه آب برنج به عنوان ماسک باید بیشتر از حد معمول همیشه در هنگام پخت برنج از آب استفاده کنید.

فواید آب برنج

طرز تهیه چند ماسک صورت با آب برنج

ماسک جوان کننده

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری برنج آب پز شده بدون روغن و نمک
  • ۱ قاشق غذاخوری موز له شده
  • ۲ قاشق غذاخوری لیموترش تازه

برای تهیه این ماسک خانگی برنج جوان کننده پوست، تمامی مواد را در یک ظرف ریخته و به خوبی له کنید تا بافتی یک دست و کرم مانند به خود بگیرد. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک مرتبه و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود استفاده کنید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه، پوست خود را به‌طور کامل با آب ولرم بشوید. مواد معدنی و آنتی اکسیدانی موجود در موز و ویتامین C موجود در لیمو می‌تواند منجر به جوان‌سازی پوست شما شود.

نرم کننده پوست‌های حساس

مواد لازم:

  • ۲ قاشق چایخوری آرد برنج
  • ۱ قاشق غذاخوری آووکادو له شده
  • ۱ قاشق غذاخوری آب سیب تازه

برای ساخت این ماسک نرم کننده می‌توانید به جای آرد برنج از برنج پخته شده بدون نمک و روغن هم استفاده کنید. تمامی مواد را به گونه‌ای با یکدیگر ترکیب کنید که حالتی خمیری به دست آورید. برای استفاده از ماسک، یک لایه ضخیم از ماسک را بر روی پوست خود قرار داده و ۲۰ دقیقه بعد به‌طور کامل با آب ولرم بشویید. بهتر است پس از شستن پوست خود، از مرطوب‌کننده مخصوص پوست خود استفاده نمایید.

 ماسک با آب برنج

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب موهای خود را در خانه ابریشم‌سازی کنید را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۱ در ۳:۴۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۳۳ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۱۷ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۲۷ ق٫ظ

    ازراهنمایی خوبتان ممنونم

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۳ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

    اگر انجام دادن نکات گفته شده برای جوانسازی پوست واقعا تاثیر داشته باشه که حرف نداره عالیه بخصوص که تمام مواد مورداستفاده طبیعیه

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      ممنون از نظر شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…