تفریح یک‌ روزه جذاب در قلب تهران

20
18
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارک آبشار تهران، یکی از صدها جاذبه‌ای است که در پایتخت امکان بازدید از آن را دارید. این پارک چشم‌انداز عالی به غرب تهران به‌خصوص دریاچه چیتگر دارد.
پارک آبشار تهران

امروز‌‌‌ می‌خواهیم در گردش مجازی‌مان در دلتامگ به یکی از جاذبه‌‌‌ها‌ی کمتر شناخته‌شده پایتخت، پارک آبشار تهران سری بزنیم و شما را با حال و هوای گردش در آن آشنا کنیم. منطقه‌ای کوهستانی که چشم‌انداز تازه و جذابی از شهر تهران به شما‌‌‌ می‌دهد و تجربه جدیدی برای شما خلق‌‌‌ می‌کند. تهران جاذبه‌های زیادی دارد. به بسیاری از جاهای دیدنی تهران را می‌توانید به‌راحتی با مترو دسترسی پیدا کنید.

آشنایی با پارک آبشار تهران

در میان پارک‌‌‌ها‌ی متعدد و کوچک و بزرگ تهران، این پارک به نسبت تازه ساخت است و هنوز آن اندازه که باید و شاید در میان تهرانی‌‌‌ها‌ شهرت و محبوبیت پیدا نکرده است. برای رسیدن به این پارک کوهستانی باید خود را به غربی‌ترین نقطه پایتخت برسانید.

این مکان طرحی شبیه باغ‌‌‌ها‌ی سنتی ایرانی دارد و به‌صورت طبقه طبقه ساخته شده است. هر طبقه آن فضای سبز، آلاچیق و برکه‌‌‌ها‌ی منحصربه‌خود را دارد؛ موضوعی که چشم‌انداز زیبا و متنوعی به پارک بخشیده است.

دیدنی‌‌‌ها‌ و تفریحات در پارک آبشار

از قسمت پایینی پارک یعنی پیاده‌راه‌‌‌ها‌ی پیچ در پیچ و طبقه طبقه بوستان که بالا‌‌‌ می‌روید، چشم‌انداز شهر تهران‌‌‌ هر لحظه وسیع‌تر‌‌‌ می‌شود. از میان آلاچیق‌‌‌ها‌ و برکه‌‌‌ها‌ی کوچک و بزرگ که رد‌‌‌ می‌شوید، نگاه‌تان لبریز تصاویر زیبا می‌شود.

آبشار مصنوعی

در مسیر رسیدن به بالای پارک آبشار تهران ، برکه‌‌‌ها‌ و آبشارهای مصنوعی کوچک و بزرگی را‌‌‌ می‌بینید که کار زیباتر و خنک کردن محیط را انجام‌‌‌ می‌دهند. مشهورترین سازه این پارک نیز آبشار بزرگ مصنوعی آن است که از بالاترین طبقه پارک به پایین فرو‌‌‌ می‌ریزد و منظره جذابی را ایجاد‌‌‌ می‌کند.

کوه‌پیمایی

پارک آبشار به خاطر داشتن مسیرهای مختلف و متنوع، چشم‌اندازهای متفاوت و جذاب و همچنین طراحی خوب مسیرهای کوه‌پیمایی، پیاده‌روی را به اندازه‌ای برای‌تان لذت‌بخش‌‌‌ می‌کند که فراموش‌‌‌ می‌کنید تا چه اندازه راه آمده و چقدر انرژی مصرف کرده‌اید.

چشم انداز آبشار مصنوعی تهران در شب

عکاسی در پارک آبشار تهران

اگر از علاقه‌مندان به گرفتن سلفی‌‌‌ها‌ی جذاب یا گرفتن پانوراماهای تماشایی از دورنمای تهران هستید پارک آبشار انتخاب جذابی برای شماست، به ویژه اگر هوای پایتخت تمیز باشد. شب‌‌‌ها‌ی دل‌فریب تهران و دریاچه چیتگر با نورپردازی‌‌‌ها‌ی زیبایش نیز‌‌‌ می‌تواند دلیل خوب دیگری برای رفتن به پارک آبشار به منظور عکاسی باشد.

مطلب پیشنهادی:  چگونه یک بهبهانی، کویت را به جواهر خلیج فارس تبدیل کرد؟

پیک‌نیک، ورزش در هوای آزاد

حالا که این همه راه را تا اینجا آمده‌اید خوب‌‌‌ می‌شود غذای سبکی همراه داشته باشید و از آلاچیق‌‌‌ها‌یی که در جای جای پارک تعبیه شده برای دورهمی‌‌‌ها‌ی خانوادگی یا دوستانه‌تان استفاده کنید. هرچند بهتر است شب، زمانی که نور خانه‌‌‌ها‌ و دریاچه چیتگر جلوه خاصی به فضای پیش روی‌تان داده‌اند برای پیک‌نیک به اینجا بیایید.

شکم‌گردی در پارک آبشار تهران

از دیگر تفریحاتی که در این پارک می‌توانید تجربه کنید، شکم‌گردی در کافه و بوفه‌‌‌ها‌ی پارک و همچنین فودکورت تازه تاسیس آن است. اگر هوس یک صبحانه تازه با چشم‌اندازی به دریاچه چیتگر و فضای باطراوت پارک دارید‌‌‌، می‌توانید به کافه رستوران پارک آبشار سری بزنید.

سخن آخر

پارک آبشار تهران پارکی در انتهای بزرگراه همت غرب و اتوبان شهید خرازی است. اگر قصد رفتن به این پارک زیبا را دارید باید تابلوهای راهنمایی را در این اتوبان دنبال کنید و از خروجی پارک آبشار به سمت این فضای خوش آب‌وهوای پایتخت حرکت کنید. یکی از جذابیت‌های پایتخت ایران، چشم‌انداز بی‌نظیر آن در هنگام شب است. معمولا وسعت و شکوه تهران در هنگام شب بر بلندای ارتفاعات اطراف آن هرکسی را مجذوب و شیفته می‌کند. پارک آبشار نیز یکی از بهترین مکان‌‎های مرتفع اطراف تهران است که می‌توانید آنجا منظره شگفت‌انگیزی از پایتخت را درحالی‌که دریاچه چیتگر در زیر پاهایتان گسترده شده، ببینید.

20 دیدگاه

  1. ناشناس

    29 تیر 1401 در 5:18 ب.ظ

  2. ناشناس

    29 تیر 1401 در 5:18 ب.ظ

  3. ناشناس

    29 تیر 1401 در 5:18 ب.ظ

    • سعید

      21 تیر 1402 در 12:15 ب.ظ

      جدیدا مدیریت ضعیف شده و آبیاری فضای سبز و درختان آن صورت نمی‌گیرد و چمن آن کاملا خشک شده و بسیاری از درختان خشک و حالت پژمرده دارند،من که فقط افسوس میخورم…..
      چرا کسی کنترل و بازدیدی نمیکند

      پاسخ

  4. ناشناس

    29 تیر 1401 در 10:01 ب.ظ

  5. شیدا کامی

    29 تیر 1401 در 11:24 ب.ظ

  6. ناشناس

    29 تیر 1401 در 11:32 ب.ظ

  7. هوشیار

    29 تیر 1401 در 11:43 ب.ظ

  8. ناشناس

    29 تیر 1401 در 11:45 ب.ظ

  9. ناشناس

    30 تیر 1401 در 1:16 ق.ظ

  10. مشه امیر

    30 تیر 1401 در 8:46 ق.ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      30 تیر 1401 در 9:00 ق.ظ

      درود بر شما دوست عزیز و ممنون 🌹

      پاسخ

      • حسین

        31 تیر 1401 در 5:22 ب.ظ

        سلام
        البته این عکس ها مربوط به سال های گذشته است
        به لطف شهرداری منطقه ، تمامی آب نماها و برکه های این پارک الان خشک و بی روح هستند و هیچ لطف و صفایی ندارن

        پاسخ

        • مونا اصفهانی

          1 مرداد 1401 در 9:11 ق.ظ

          ممنون که برامون نوشتید دوست عزیز.😔🌹

          پاسخ

  11. ناشناس

    30 تیر 1401 در 10:00 ق.ظ

  12. ناشناس

    30 تیر 1401 در 11:38 ب.ظ

  13. ناشناس

    31 تیر 1401 در 11:38 ق.ظ

  14. ناشناس

    22 مرداد 1401 در 10:33 ق.ظ

  15. ناشناس

    25 مرداد 1401 در 6:50 ب.ظ

    • ناشناس

      26 شهریور 1402 در 4:34 ب.ظ

      سلام
      جناب نویسنده محترم طلب معلومه چندسال پیش به این پارک رفتین چون عکسهامربوط به حداقل ۳سال پیش هست وهیچ تناسبی باوضعیت اسفبارفعلی آن نداردواگر امسال وبتازگی به پارک آبشارسری زده بودین فکر کنم ابدا پیشنهاد سیاحت این پارک را نمیدادین .البته شمالطف بزرگی کردین وبنده به نوبه خود سپاسگزارم چه بسادیدگاههای مردم مسئولین مربوطه رامجبوربه رسیدگی ومناظروفضاهای جذاب باقیمانده پارک ازخطرنابودی نجات یابند.ممنون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین مکان‌های تفریحی اصفهان که همه را مبهوت می‌کند!

مکان‌های دیدنی اصفهان شما را حیرت‌زده خواهند کرد. این شهر یکی از مرکزی‌ترین شهرهای ایران ا…