موهای خود را در خانه ابریشم‌سازی کنید

۸
56
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ابریشمی کردن مو در خانه به روش‌های مختلف انجام می‌شود.
ابریشم سازی مو در خانه

ابریشم‌سازی مو یکی از روش‌های زیبایی یا درمانی است که به نرم کردن مو، لخت کردن آن‌ها و رفع خشکی موها کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع ابریشم سازی مو در خانه می‌پردازیم.

ابریشم سازی مو در خانه

موهای خود را به روش صحیح بشویید

موهای خود را تا انتهای تارها نشویید. این کار باعث گره خوردن مو و از بین رفتن چربی و رطوبت طبیعی موها می‌شود. اگر عادت به استحمام زیاد دارید سعی کنید از شامپوهای ملایم یا بدون سولفات استفاده کنید که هم موها تمیز شوند هم رطوبت و روغن طبیعی موها حفظ شود.

به شانه زدن موهای خود دقت کنید

هیچوقت موهای خیس را شانه نزنید این کار کوتیکول موها را تخریب می‌کند و صافی و براقیت مو را به مرور زمان از بین می‌برد. بهتر است بعد استحمام گره موهای خود را با دست باز کنید. ماسک مو را به موهای خود بزنید و با یک شانه دانه درشت موهای خود را شانه کنید.

ابریشم سازی مو

خشک کردن مو با پارچه نخی

موهای خود را با حوله خشک نکنید. حوله بخاطر ایجاد اصطکاک و زبری زیاد کوتیکول مو را از بین می‌برد. بهتر است بجای خشک کردن مو با حوله و مالش مو به حوله از یک پارچه نخی استفاده کنید و با فشردن پارچه. به مو، آب موها را بگیرید. با این روش بعد از خشک شدن مو، موی براق خواهید داشت.

 انتخاب رو بالشتی

روبالشتی نخی، پنبه‌ای و کتان بخاطر بافت پارچه و اصطکاک بالا رطوبت و روغن مو را جذب می‌کند بهتر است از رو بالشتی ساتن استفاده کنید که مانع جذب رطوبت و هم مانع گره خوردن مو می‌شود.

رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی بیش از آنچه که شما فکر کنید به روی سلامت موی شما تاثیر می‌گذارد. باید سعی کنید همیشه بدن خود را هیدراته نگه دارید برای این کار بهتر است روزی ۸ لیوان آب بنوشید و از خوردن انواع آجیل، آووکادو و ماهی برای سلامت مو غافل نشوید.

 استفاده از جوش‌شیرین در شامپو

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب آنجا دارای فلزات سنگین و املاح معدنی است باعث خشکی و آسیب به موهای شما می‌شود ما به شما پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای یکبار جوش‌شیرین به شامپو خود اضافه کنید و با این ترکیب موهای خود بشویید این ترکیب املاح معدنی و فلزات را از روی مو شما پاک می‌کند.

تقویت مو

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب این روغن برای ابرو و مژه‌های شما مانند یک معجزه است را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۲۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۲۷ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۴۲ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…