این ایده‌ها در خانه کوچک شما معجزه می‌کنند

2
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند که دکوراسیون خانه های کوچک خود را بسیار زیبا و اصولی انجام دهید.
دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده حداکثری از فضا، دغدغه طراحان امروزی برای دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک و آپارتمانی است. در این مطلب از دلتامگ به بیان نکاتی برای چیدمان و دکوراسیون خانه های کوچک می‌پردازیم که حتماً می‌تواند برای شما مفید باشد.

۵ ایده برای دکوراسیون خانه های کوچک

هنگام دکوراسیون خانه های متراژ پایین، باید به استفاده حداکثری از فضا توجه داشته باشیم. این کار تنها به انتخاب رنگ و متریال مناسب محدود نمی‌شود. در ادامه با ۵ ایده کاربردی برای دکوراسیون خانه های آپارتمانی کوچک آشنا می‌شوید.

دکوراسیون خانه های کوچک را چطور انجام دهیم؟

نصب قفسه و کابینت روی دیوارها

دیوارهای یک خانه بزرگ‌ترین منبع دست نخورده برای استفاده هستند. البته که دیوارهای خانه برای نصب تابلو بسیار مناسب هستند اما از آن‎ها می‌توان استفاده کاربردی‌تری داشت.

یکی از استفاده‌های کاربردی که در عین حال به زیبایی دکوراسیون خانه های کوچک نیز کمک می‌کند ساخت قفسه روی دیوارها است. با طبقه‌بندی و قرار دادن شلف‌های دیواری می‌توانید فضای زیادی در خانه ایجاد کنید. از این فضا برای قرار دادن گلدان، کتاب، لوازم تزیینی و غیره استفاده کنید.

استفاده از مبلمان و لوازم چند منظوره

استفاده از لوازمی که بیش از یک کاربرد دارند همیشه انتخاب درستی است. فرقی نمی‌کند که لوازم دکوراسیون خانه های کوچک خود را انتخاب می‌کنید یا در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کنید. همیشه می‌توانید از این ایده و ترفند دکوراسیون داخلی استفاده کنید. به‌عنوان مثال یکی از پرطرفدارترین لوازم خانه مبلمان تختخوابی هستند. میز های جلو مبلی که به شکل صندوقچه قابل استفاده هستند را هم می‌توانید از فروشگاه‌های بسیاری تهیه کنید.

استفاده از مبلمان چند منظوره در دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از فضاهای پرت و بی مصرف

استفاده از گوشه‌های بدون استفاده و پرت، در دکوراسیون خانه های کوچک به یک اصل تبدیل شده است. با ترفندهای بسیار ساده‌ای می‌توانید این قسمت‌های ظاهرا ناقص را به کنجی زیبا در چیدمان منزل شیک خود تبدیل کنید. بهترین ایده می‌تواند قرار دادن شلف‌های دیواری، لامپ‌های کلاسیک برای نورپردازی یا آویزان کردن گلدان‌های زیبای کوچک باشد.

از جمله فضاهای پرت و بدون استفاده خانه می‌توانیم به فضای زیر پله‌ها یا گوشه‌های زاویه‌دار منزل اشاره کنیم. می‌توانید زیر پله‌ها یک کمد دیواری یا جاکفشی شیک تعبیه کنید. و یا آن را به کنجی دنج برای استراحت و مطالعه تبدیل کنید. حتی می‌توانید در این فضا میز کار خود را قرار دهید و از آن به عنوان یک اتاق کار مستقل استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می‌دهد

استفاده از آینه دیواری و دکوراتیو

آینه عنصری مناسب و کاربردی برای دکوراسیون خانه های کوچک است. آینه در بزرگنمایی منزل تاثیر فوق العاده‌ای دارد. برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه‌های خود باید آینه‌های عریض و بلندی را به دیوار آویزان کنید. شما می‌توانید برای این کار خلاقیت بالایی از خودتان نشان دهید.

آیا فکر استفاده از آینه در سقف از ذهن شما عبور کرده است؟ این کار در بزرگنمایی منزل بیشتر از هر آینه‌ای تاثیرگذار است. سقف آینه‌ای یا سقف لاکر به دلیل سطح کاملا صاف و صیقلی کاملا مانند آینه عمل کرده و تمام دکوراسیون را در خود منعکس می‌کند.

استفاده از آینه در دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از فضای بالای درب اتاق خواب و ورودی

یکی از قسمت‌هایی که به ندرت در دکوراسیون داخلی آن را در نظر می‌گیریم فضای بالای در ورودی و در اتاق خواب ها است. شما می‌توانید بالای در اتاق‌ها یک کمد ساخته و لوازمی همچون لباس‌های زمستانه، حوله، کتاب و غیره را در آن قرار دهید. حتی می‌توانید لوازم دکوری مورد علاقه خود را بالای در قرار دهید و اطمینان داشته باشید که دست فرزندان شما به آن نمی‌رسد.

سخن پایانی

دکوراسیون خانه های کوچک باید بر اساس اصول و الگوهای خاصی انجام شود. استفاده حداکثری از فضا در اینجا حرف اول را می‌زند. پیشنهاد می‌کنیم که هنگام دکوراسیون این خانه‌ها حتماً اصل خلوتی را رعایت کنید. به این معنی که انواع مبلمان حجیم و جاگیر برای دکوراسیون این خانه‌ها اصلاً مناسب نیستند.

در پایان همه چیز به سلیقه و اتخاب شما بستگی دارد. ما در اینجا فقط به عنوان راهنما و معرف ظاهر می‌شویم تا انتخاب را برای شما راحت‌تر کنیم.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    28 تیر 1401 در 6:26 ب.ظ

  2. ناشناس

    22 مرداد 1401 در 1:59 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان گیاهان​ و داشتن دکوراسیون زیبا و منحصربه فرد

چیدمان صحیح گیاهان در منزل می‌تواند زیبایی و طراوت خاصی به فضای شما ببخشد. انتخاب مکان منا…