زیبارویان جهان را در این نقطه تهران ببینید

۱۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این مجموعه اولین و بزرگ‌ترین موزه عروسک ایران است و کامل‌ترین مجموعه از عروسک‌های ملل، عروسک‌های اقوام ایران، پوشاک، صنایع‌دستی، افسانه‌ها و قصه‌ها را در خود دارد.
موزه عروسک و فرهنگ ایران

در گشت‌وگذاری رازآمیز در دل تهران، به موزه عروسک و فرهنگ ایران و موزه عروسک‌های ملل می‌رویم تا در این سرزمین رویایی با قصه‌ها، آداب و رسوم و فرهنگ ایران و دیگر ملل جهان آشنا شویم. با مجله دلتا همراه باشید و موزه عروسک و فرهنگ ایران را با هم ببینیم.

 موزه عروسک های ملل

آشنایی با موزه عروسک و فرهنگ ایران

موزه عروسک‌های ملل و موزه عروسک و فرهنگ ایران، گنجینه‌ای پر از عشق است. در جای‌جای این خانه قدیمی سه طبقه، مجموعه‌ای غنی از عروسک‌های کمیاب با پوششی متنوع در گهواره‌هایی از زمان خوابیده‌اند. همچنین در زیرزمین این مجموعه فرهنگی و هنری، اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های ملل جهان و فروشگاه عرضه کالاهای فرهنگی قرار دارد.

موزه های تهران

بخش‌های مختلف موزه

طبقه اول، موزه عروسک‌های ملل است که جایزه موزه‌داران برتر از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جایزه موزه برتر از ایکوم را از آن خود کرده است. همه‌چیز اینجا رنگ و لعابی جهانی و تاریخی دارد. زیبارویان این موزه، از ۸۴ کشور جهان آمده‌اند تا قصه‌ها و افسانه‌های پنهان‌مانده از سرزمین خود را روایت کنند.

موزه عروسک تهران

اگر آشنایی با زوایای پیدا و پنهان فرهنگی، مرور اصالت‌ها و هویت‌های تاریخی، لمس و به حرکت درآوردن عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی برای‌تان جذاب است کافی‌ست سری به این طبقه بزنید.

عروسک گردانی

طبقه دوم

در طبقه دوم، موزه عروسک و فرهنگ ایران قرار دارد. این مجموعه با تلفیق شگفت‎‌انگیزی از ارزش‌های فرهنگی، نشان‌دهنده تبار و تیره‌های رنگارنگ، پوشاک، موسیقی، صنایع دستی، قصه‌ها و روایت‌های ایرانی است.

هر یک از عروسک_مجسمه‌های این موزه با رخساره‌ای از زنان محلی، نمایشگر باورها، آداب و رسوم، پوشاک و فرهنگ یکی از اقوام و اقلیم مختلف ایران است و به معرفی ارزش‌های ملی می‌پردازد. جالب است بدانید که این مجسمه‌ها، از روی چهره واقعی زنان ایرانی ساخته شده‌اند.

موزه فرهنگ ایران

زیرزمین

زیرزمین این بنای فرهنگی، دنیای اسباب‌بازی‌های ملل است. جذاب‌ترین بخش موزه، ویژه کودکان، که علاوه بر سرگرمی‌ها و بازی‌های متنوع گروهی، به معرفی قصه‌ها و تاریخچه اسباب بازی‌ها می‌پردازد. همچنین این بخش با برگزاری تورهای بازی و تورهای کودک، به هویت‌یابی کودکان و درک آن‌ها از تفاوت‌های فرهنگی کمک می‌کند.

موزه عروسک و فرهنگ ایران

فروشگاه موزه

این فروشگاه محل عرضه کالاهای فرهنگی، دست‌ساخته‌های خوش نقش و نگار، عروسک‌های محلی و یادگاری‌هایی بی‌همتا و ارزشمند است. با خرید این گوهرهای گران‌بها می‌توانید خاطرات تفریح خود را جاودانه کنید. اگر به جاهای دیدنی تهران علاقه دارید، بهشتی در نزدیکی تهران، روستای برگ جهان را بخوانید.

موزه عروسک

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری خنک‌ترین شهرهای ایران در تابستان را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۴۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۴۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۴۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۵۴ ق٫ظ

    چرا آدرس دقیق نمینوسین

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      ممنون از نظرتون بله حتما🌹

      پاسخ

    • رها

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

      روشون نمیشه

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۵ ب٫ظ

        🌹😊

        پاسخ

  9. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۵ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۰۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…