روز درختکاری، آشتی با محیط زیست

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
روز درختکاری، ادای دین همه مردم جهان به محیط زیست  است.
روز درختکاری

روز درختکاری  ۱۵ اسفند هر سال گرامی داشته می شود.

اگر بخواهید یک روز از سال را نام ببرید که در آن مردم دنیا با زمین و طبیعت آشتی  و برای سالم نگه داشتن محیط زیست خود تلاش می‎کنند ، کدام روز انتخاب شمااست؟ بله، روز درختکاری.

درختکاری در ایران پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی دارد. تاریخ نشان می‎دهد که ایرانیان باستان، جشن هایی خاص بر پا می‎کردند و در این جشن ها به کاشت درخت توجه بسیار داشته  و به خاک و زراعت احترام می‌‎گذاشتند.

در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و دیگر نقاط شهر به کاشت نهال های جوان  اقدام می‎کنند.

ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‎گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال های رایگان در اختیار مردم قرار می‎گیرد.

روز درختکاری، ادای دین همه مردم جهان به محیط زیست  است. روز درختکاری، بهانه خوبی است تا کمی به زمین‌ و محیط زیست خود فکر و با نگاهی به آینده، سلامتی را در زندگی و زیست بوم خود پایدار کنیم .

با مجله دلتا همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…