ازدواج با مرد کوچک‌ تر از زن خوب است یا بد؟

1
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمان و سن مناسب برای ازدواج از اولین مسائلی است که در ازدواج مطرح می‌شود. تناسب سنی دختر و پسر با یکدیگر از عوامل مهم ایجاد تفاهم و تناسب بیشتر میان آن دو است.

هر چقدر فاصله سنی بیشتر شود میزان تفاهم میان زن و مرد کمتر خواهد شد. اگر هم که سن زن بیشتر از مرد باشد تفاهم کمتری به‌ وجود می‌آید. در این مطلب از دلتامگ به بیان نکات ازدواج با مرد کوچک تر از خود می‌پردازیم.

ازدواج با مرد کوچک تر از خود

البته در این امر نیز مثل اصول و امور دیگر استثناهایی وجود دارد. ممکن است در اطراف شما چنین ازدواجی اتفاق افتاده باشد و طرفین هم از زندگی‌شان راضی باشند ولی به صرف این چند مورد نمی‌توان ریسک کرد.

مادری کردن در ازدواج با پسر کوچک‌تر

وقتی زن بزرگ‌تر باشد چون خود را پخته‌تر و باتجربه‌تر از مرد کم‌سن و سال می‌‌‌داند، در طول زمان سعی می‌کند همسر خود را کنترل نماید. زن مانند مادر شروع به نصیحت و سرزنش شوهر خود خواهد کرد و در این شرایط زن دچار خستگی، درماندگی و استیصال می‌‌شود و مرد برای حفظ اقتدار مردانه، شروع به مقابله در مقابل همسرش می‌کند.

مرد کوچک تر حوصله‌تان را سر می‌برد

پس از گذشت مدتی ممکن است از خامی و بی‌تجربگی و رفتارهای متفاوت همسرتان دلزده شوید و او برایتان خسته کننده شود. همانطور که گفته شد زنان سریع‌تر به رشد ذهنی می‌رسند و مرد کوچک‌تر از نظر ذهنی و رفتاری بسیار متفاوت از شما رفتار خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی:  این اعضای بدن بعد از مرگ هم فعالیت دارند

دست کشیدن از علائق

ممکن است برای جلب رضایت همسرتان، از علائق و تمایلات خود فاصله بگیرید و پا به پای همسرتان، به انجام فعالیت‌های مورد علاقه او بپردازید. مسلما همسرتان دوستان و روابط اجتماعی خاص خود را دارد و شما برای پذیرفته شدن در این جمع‌ها مجبور به تغییر خود میشوید. این تغییرات شاید در ابتدا لذت‌بخش به‌نظر برسد اما به تدریج متوجه می‌شوید که از خودتان فاصله گرفته‌اید.

شک کردن به خود

ممکن است پس از گذشت مدتی که سن‌تان بالاتر رفت، خودتان را با زنان هم سن و سال اطراف همسرتان مقایسه کنید و دچار کمبود اعتماد به نفس شوید. حتی ممکن است به این دلیل به همسرتان نیز شک کنید و نسبت به او بی‌اعتماد شوید. بی اعتمادی به همسر پایه و اساس بسیاری از مشکلات در زندگی مشترک است.

یک نظر

  1. ناشناس

    24 آذر 1402 در 4:27 ق.ظ

    مطالب مفیدی بود. با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

وزن روح انسان چقدر است؟!

در سال ۱۹۰۷، پزشکان اهل ماساچوست یک سری از آزمایش‌های غیرمعمول را کلید زدند. برای پاسخ داد…