شوهر غیرتی خوب است یا بد؟

۶
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر با نشانه های غیرت در مردان آشنا باشید، تفاوت آن را با زورگویی و کنترل افراطی درمی‌یابید.
نشانه های غیرت در مردان

برخی مردان به بهانه‌ غیرت سعی دارند حس قدرت و سلطه خود را نشان دهند. غیرت بی‌جا و افراطی نسبت به اعضای خانواده به اندازه‌ بی‌‌غیرتی باعث اختلافات فراوان می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به نشانه های غیرت در مردان می‌پردازیم.

نشانه های غیرت در مردان

مهم است که برای ازدواج موفق و انتخاب همسر آینده نشانه‌ های غیرت در مردان را بشناسید. در ادامه راجع به این علائم و همچنین نشانه‌های غیرت بی‌جا در مردان صحبت می‌کنیم.

محافظت از اعضای خانواده

حـمایت از همسر جزو اولین اصول یک زندگی مشترک موفق است. مردان غیرتی نسبت به حریم خانواده‌ خود و به‌ویژه خانم‌های خانواده حساس هستند. نشانه های غیرت در مردان باید به صورت نگهبانی و محافظت از خانواده از لحاظ فطری و درونی باشد.

در واقع غیرت به معنای دفاع از افراد محبوب در برابر تجاوز، آزار و دستبرد به آن‌ها است. نشانه های غیرت در مردان تنها با گیر دادن به پوشش و رفتار تعیین نمی‌شود. بلکه باید به رفتار او توجه کنید. آیا در محافظت و نگهداری از شما در برابر آسیب‌های جسمانی و روانی خود را به زحمت می‌اندازد؟ آیا برای امنیت خانواده تلاش می‌کند؟

نشانه های غیرت در مردان

پاکدامنی از نشانه های غیرت در مردان

اگر مردی ادعا می‌کند که نسبت به خانواده‌ خود غیرت و حساسیت دارد باید خود نیز عفت و پاکدامنی داشته باشد و به اصول خانواده احترام بگذارد. غیرت واقعی ابتدا خود فرد را از گناه حفظ می‌کند. در واقع یکی از وظایف مرد در زندگی مشترک قراردادن خانواده در اولویت و حفظ حرمت‌های خانوادگی است که این امر میسر نخواهد شد مگر در سایه غیرت آمیخته به خلوص و پاکی مردانه.

راه‌های شناخت غیرت بی‌جا در مردان

تقریبا تمام زنان دوست دارند شوهرشان در حد معقول و منطقی نسبت به آن‌ها غیرت و تعصب داشته باشد. از یک جنبه نشانه های غیرت در مردان نشان می‌دهد که چقدر به همسر خود علاقه‌مند هستند و برای امنیت و آرامش او ارزش قائل‌ هستند. یکی از راه‌های آن تشخیص نشانه های غیرت در آقایان شناخت مردان است. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چگونه به دیگران اعتماد کنیم؟ سر بزنید.

به نحوه‌ سوالات و پاسخ‌های او توجه کنید

به‌عنوان مثال از شما می‌پرسد نحوه‌ برخورد شما با محارمی مثل پدر و برادر چگونه است؟ آیا با آن‌ها صمیمی هستی و زیاد شوخی می‌کنی؟ همچنین ممکن است در پاسخ به سوال‌های شما جواب‌های غیر قابل انتظار بدهد. مانند اینکه من اعتقاد دارم باید پیش محارم نیز حجاب داشته باشی آیا این عقاید به نظر شما غیر منطقی نیست؟ نحوه برخورد با زن و همسرداری برای آقایان بستگی به نوع نگرش و سبک تربیتی آن ها دارد. مردانی که در خانواده‌های مرد سالار رشد کرده‌اند بیشتر خود را محق می‌دانند که بر تمام آزادی‌های مشروع همسرانشان خط قرمز کشیده و آن را محدود کنند.

نشانه های غیرت در مردان

رفتار او را  بررسی کنید

نشانه های غیرت در مردان را می‌شود با دقت در اخلاق و رفتار فرد متوجه شد. توجه دقیق به رفتارهای همسر آینده قبل از عقد، اهمیت بسیار زیادی دارد. آنان در این دوران بسیاری از رفتارهای خود را بروز می‌دهند، فقط کافی است هشدارها را جدی بگیرید و رویای تغییر همسر بعد از ازدواج را از سر بیرون کنید.

درمان غیرت بیش از حد

خانم‌ها می‌توانند با انجام برخی کارها، مانع از حکمرانی زیاد مبتنی بر غیرت بیش از حد و نابه‌جای آقایان شوند. اول اینکه هیچ‌گاه بر سر حساسیت‌های ناشی از غیرت‌های غیرعادی همسرتان دعوا نکنید. چراکه تنها شرایط را بدتر می‌کند. با به‌کارگیری تکنیک آرام کردن هــمسر در شرایط بحرانی سعی در ایجاد آرامش داشته باشید. زمانی که هر دو آرام هستید، با او صحبت کرده و اطمینان دهید که عاشقش هستید. باید به یکدیگر اعتماد کنید و تصویر خوب هم را در ذهن همدیگر تخریب نکنید.

درمان غیرت بیش از حد

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین سن ازدواج چه زمانی است؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    • افسوس

      ۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

      بس کنید این مسخره بازیارو این فرهنگ های بیمار گونه ای که ما هنوز داریم همه جا دنیا باعث تمسخرمونه،والا کشورای جهان اول هم انقد خودشونو دست بالا و غیر قابل انتقاد نمیبینن

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۵۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ....

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ب٫ظ

      حالم از غیرت الکی بهم میخوره، مردان ایرانی بیشتر زورگوین تا غیرتی، فقط میخوان بگن رییسیم

      پاسخ

      • الهام الهامی

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۵۵ ب٫ظ

        سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…