خنک‌ترین شهرهای ایران در تابستان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابستان با وجود گرمای کلافه‌کننده‌اش از فصل‌های پرمسافرت محسوب می‌شود. باید بدانید که خنک ترین شهرهای ایران در تابستان به دلیل 4 فصل بودن در سطح کشور پراکنده است.
سفر در تابستان

یکی از موارد مهم در سفرهای تابستانی، علاوه بر زیبایی و راحتی شهر مقصد، شناختن آب‌وهوای آن است. خنک ترین شهرهای ایران در تابستان بسیار پر رفت و آمد می‌شوند؛ چون برخی از شهرها در تابستان بسیار گرم و خشک بوده و تحمل هوای آن برای برخی از افراد غیرممکن است. با دلتامگ همراه باشید.

ماسوله

این شهر تاریخی در گیلان واقع شده و با معماری شگفت‌انگیز خود از جاذبه‌های مهم شمال کشور به شمار می‌آید. خانه‌های پلکانی شکل این روستا در کنار آب‌وهوای خنک، مه غلیظ، جنگل و درختان قد برافراشته‌اش چشم هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌کند.

فیروزکوه

اگر پایتخت‌نشین هستید، پیشنهاد ما به شما شهرستان «فیروزکوه» است. فیروزکوه به دلیل کوهستانی بودن یکی از خنک ترین جاهای ایران در تابستان است.

فیروزکوه

چالدران

وجود رشته‌کوه زاگرس در دل این شهر آب‌وهوای خنکی را پدید می‌آورد. چالدران به شهر بدون کولر شهرت دارد. هیچ‌یک از خانه‌های این شهر کولر یا پنکه ندارند.

دهکده جهان‌نما

این شهر توریستی در استان گلستان واقع شده است. این منطقه فضای سبز منحصربه‌فردی دارد و به همین دلیل به صورت منطقه محافظت‌شده از آن نگهداری می‌شود.

خنک ترین شهرهای ایران کجاست

آلاشت

این روستا در شهر سوادکوه، استان مازندران واقع شده است. آلاشت در زبان مازندرانی به معنی آشیانه عقاب بوده و دلیل انتخاب نام آن وجود عقاب‌های زیادی در این شهر هستند.

بجنورد

بجنورد به دلیل موقعیت جغرافیایی آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد. شاید برایتان عجیب باشد، اما بجنورد همچون شهرهای شمالی بسیار سرسبز است. دلیل آن وجود بارندگی‌های زیاد در طول سال است.

بجنورد

کوهرنگ

کوهرنگ در استان چهارمحال بختیاری واقع شده و از شهرستان‌های شهرکرد به شمار می‌آید. دمای هوا در روزهای بسیار گرم شهرستان کوهرنگ به بیشتر از ۲۶ درجه سانتیگراد نمی‌رسد.

تنگ بستانک

آب‌وهوای خنک این منطقه در بیشتر ماه‌های سال و وجود آبشارهای فراوان در بهشت گمشده که با ارتفاع کم قابل دسترسی هستند، به خنکی هوا کمک کرده و منظره چشم‌نوازی را نمایان می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن کپک فضای خانه

بستانک

سرعین

«سرعین» شهری با آب و هوای بسیار خنک و چشمه‌های آب گرم است. چشمه‌های آب گرم سرعین شهرت جهانی داشته و هرساله گردشگران داخلی و خارجی به همین منظور از خنک ترین مکان ایران در تابستان دیدن می‌کنند.

دماوند

اهالی پایتخت فقط کافی‌ست حدود ۲ ساعت رانندگی کرده تا به این منطقه منحصربه‌فرد برسند. خنکی هوا در منطقه دماوند آن را به ایده‌آل‌ترین مکان برای سفرهای تابستانی تبدیل کرده است.

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

زنجان

آب‌وهوای مطبوع و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زنجان در تابستان هرساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را راهی این شهر می‌کند.

فیلبند

این روستای زیبا و خاص در جنوب بابل، استان مازندران واقع شده است. خنکی هوا و تشکیل دریای ابر در روستای فیلبند مسافران زیادی را در گرم‌ترین روزهای تابستان به آنجا می‌کشاند.

فیلبند

همدان

این شهر در دامنه کوه الوند قرار گرفته و به دلیل خنکی هوا، گردشگران داخلی و خارجی زیادی در تابستان به همدان سفر می‌کنند. چشمه‌های آب فراوان، غارهای تماشایی و مناطق سرسبز از جاذبه‌های طبیعی همدان به شمار می‌آیند.

ماسال

با رسیدن به ارتفاعات ماسال به شهر ابرها می‌رسید. این شهر در دامنه کوه‌های تالش شکل گرفته و از ساعت ۳ عصر به بعد شما شاهد مه غلیظ و ابرهای پنبه‌ای در اطراف خود خواهید بود.

ماسال

دره توبیرون

یکی از خنک ترین شهرهای ایران در تابستان، دزفول با داشتن مناطقی خنک است. البته خود شهر دزفول خنک نیست اما توبیرون در ۲۰ کیلومتری شمال دزفول واقع شده و پر از آبشار و صخره است.

چادگان

چادگان در حاشیه زاینده‌رود قرار دارد و به بهشت اصفهان نیز معروف است‌. آب‌وهوای شهر چادگان در تابستان بسیار معتدل بوده و هرساله تعداد زیادی برای دیدن مناطق این شهر به آن سفر می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

6 راهکار برای رفع خستگی شغلی در محل کار

خستگی شغلی تاثیرات منفی زیادی برای شما خواهد داشت. از کم شدن بهره‌وری و عملکردتان در محل ک…