سرم پوست، رمزی برای زیبایی هر چه بیشتر شما

۶
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دنبال راهی برای تکمیل روتین پوستی خود هستید، اگر فکر می‌کنید شوینده و مرطوب‌کننده به تنهایی کافی نیست، اگر به یک محصول قوی‌ و موثر احتیاج دارید، وقت آن رسیده با سرم پوست آشنا شوید.
زیبایی بیشتر با سرم پوست

سرم پوست محصول قدرتمندی است که برای تغذیه، محافظت و آبرسانی پوست طراحی شده است و باید بعد از شوینده و قبل مرطوب کننده استفاده شود. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع زیبایی بیشتر با سرم پوست می‌پردازیم.

سرم پوست چیست؟

سرم‌ها محصولات موضعی هستند که علاوه بر دارا بودن بالاترین غلظت مواد موثره، بافت سبکی دارند. فرق اصلی سرم با کرم این است که غلظت مواد موثره‌ بکار رفته در سرم بیشتر است. غلظت بالای مواد موثره باعث می‌شود ظرف مدت زمان کوتاه‌تری اثرات درمان را روی پوست خود ببینید.

بسیاری از افراد می‌پرسند آیا می‌توانند با مصرف سرم، استفاده از مرطوب کننده یا کرم را متوقف کنند؟ در این خصوص هیچ قانون محکم و مشخصی وجود ندارد، با این حال تحقیقات نشان می‌دهند استفاده‌ همزمان از کرم سرم و مرطوب کننده، بیشترین تاثیرات را برای پوست به همراه می‌آورد. البته ترتیب استفاده از سرم و مرطوب کننده بسیار مهم است. سرم می‌بایست قبل از مرطوب کننده استفاده شود.

فراموش نکنید، بافت سرم رقیق است و مواد موثره را در سریع‌ترین حالت به پوست می‌رساند، به همین خاطر لازم است قبل از مصرف آن پوست کاملا تمیز و پاک شود.

برای آن‌که از حداکثر اثربخشی سرم بهره‌مند شوید لازم است ترکیبات آن را داخل پوست حبس کنید. به همین خاطر است که استفاده از مرطوب کننده یا کرم بعد از سرم ضروری است.

به زبان ساده وظیفه‌ سرم درمان مشکلات پوستی است اما وظیفه‌ کرم و مرطوب‌کننده، آبرسانی پوست است. همه‌ پوست‌ها به رطوبت نیاز دارند اما سرم بر اساس نیاز پوست و مشکلات آن انتخاب می‌شود. اگر می‌خواهید مشکلاتی مثل کدری، تیرگی، لک، چین و چروک یا آکنه‌ را برطرف کنید، سرم بهترین درمان است اما بدون مرطوب کننده ناقص است.

چطور تشخیص بدهیم به سرم پوست احتیاج داریم؟

استفاده از سرم پوست ضروری نیست. سرم‌ها برای کسانی طراحی شده‌اند که دنبال چیزی فراتر از سلامت و زیبایی هستند. هرچیزی که وضعیت پوست را بهبود دهد، باعث زیبایی بیشتر می‌شود. اگر پوست شما لک و آکنه کمتری داشته باشد، به لوازم آرایش کمتری نیاز دارید. سرم‌ها پوست را جوان و شاداب می‌کنند.

اگر دنبال زیبایی بی‌نهایت هستید، استفاده از سرم را از اواخر ۲۰ سالگی شروع کنید. در این سنین اولین نشانه‌های پیری و لک ظاهر می‌شوند و پوست به مرور کدر می‌شود. گنجاندن سرم در برنامه‌ مراقبت از پوست علاوه بر تقویت پوست از پیری جلوگیری می‌کند.

سرم پوست

سرم پوست چه فوایدی دارد؟

  • سریع جذب می‌شود

سرم‌ها نسبت به کرم‌ها فرمولاسیون سبک‌تری دارند. ویسکوزینه‌ (قوام) پایین‌تر باعث می‌شود سرم راحت‌تر جذب شود. این ویژگی سرم را تبدیل به محصولی ایده‌آل‌ به عنوان پایه‌ مراقبت از پوست می‌کند.

  • پوست حساس را تسکین می‌دهد

سرم‌ها به دلیل دارا بودن بافت و فرمولاسیون سبک و غیر‌چرب برای پوست‌های حساس، چرب و مستعد جوش انتخاب خوبی هستند.

  • چین و چروک و خطوط سطحی را از بین می‌برند

بعضی سرم‌ها حاوی ترکیباتی هستند که به کاهش خطوط ریز کمک می‌کند. اگر به عطر علاقه دارید به مطلب عطرهایی که در تابستان باید بزنید حتما سری بزنید.

  • از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند

سرم‌های حاوی ویتامین C، ویتامین E،  فرولیک اسید، چای سبز، رسوراترول و آستاگزانتین از آسیب اکسیداتیو ناشی از تابش نور خورشید و آلودگی‌های محیطی جلوگیری می‌کنند.

  • نتایج بهتری را ارائه می‌دهد

از آنجایی‌که غلظت مواد موثره‌ موجود در سرم‌ها بیشتر است، بهتر از کرم عمل می‌کنند.

  • سبک است

سرم سریع جذب می‌شود و هیچ‌گونه احساس چربی و سنگینی ایجاد نمی‌کند.

زیبایی با سرم پوست

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب با این چند راهکار پف زیر چشم شما نابود می‌شود را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۲۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

    عالیست

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…