با این چند راهکار پف زیر چشم شما نابود می‌شود

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پف یا ورم زیر چشم، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان در جوانی و میان‌سالی با آن مواجه می‌شوند. اما علت پف زیر چشم به عوامل بسیاری وابسته است.
از بین بردن پف زیر چشم

معمولا با افزایش سن، پف زیر چشم که خود را به‌صورت حلقه‌های تیره نشان می‌دهد نیز بیشتر ظاهر می‌شود. این موضوع نیاز به درمان پزشکی ندارد ولی چطور می‌توان از شر آن خلاص شد؟ در این مطلب از مجله دلتا به موضوع از بین بردن پف زیر چشم می‌پردازیم.

چند راهکار برای از بین بردن پف زیر چشم

علت حساسیت را بررسی کنید

در صورتی که علت پف زیر چشم تنها حساسیت است، بهتر پیش از هر چیز علت حساسیت خود را تشخیص دهید. روش تشخیص حساسیت می‌تواند یک تجربه شخصی باشد. همچنین شما می‌توانید با آزمایش‌هایی تحت نظر پزشک، علت حساسیت بدنتان را تشخیص دهید. برخی از ورم‌های اطراف چشم تنها با دارو و روغن درمانی از بین می‌روند.

دور نمک را خط بکشید

در غذاهای ما ایرانی‌ها، نمک یکی از چاشنی‌های مهم غذا محسوب می‌شود. اگرچه تنقلات شور و غذاهای پرنمک طرفداران بسیاری دارد، اما به مرور زمان باعث آسیب جدی به بدن می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید ورم اطراف چشم را به صورت طبیعی درمان کنید، ساده‌ترین روش حذف نمک از برنامه غذایی است.

ورزش کنید

در جامعه مدرنی که در آن زندگی می‌کنیم، استرس، اضطراب و بدخوابی گریبان‌گیر بسیاری از انسان‌ها شده است. همین مسئله‌ای که دیگر عادی شده و بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند، باعث بروز بسیاری از بیماری‌های جسمی می‌شود که ورم دور چشم کوچک‌ترین آن است.
یکی از روش‌های کاهش استرس و اضطراب و درمان اختلال خواب، ورزش است. ورزش‌هایی همچون یوگا، کمک بسزایی در درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌کنند و در نتیجه با افزایش آرامش، بدن نیز در وضعیت سلامت‌تری قرار می‌گیرد.

از محصولات آرایشی استاندارد استفاده کنید

یک علت پف زیر چشم در زنان، استفاده از محصولات آرایشی غیراستاندارد است. متأسفانه با وجود تبلیغات گسترده محصولات آرایشی در شبکه‌های مجازی، برخی از خانم‌ها سلامتی را فدای زیبایی می‌کنند. در واقع محصولات آرایشی غیراستاندارد، تقلبی یا تاریخ مصرف گذشته، باعث بروز بیماری‌های پوستی، عفونت، التهاب اطراف چشم، ورم چشم و مشکلات دیگر می‌شود.

آب فراوان بنوشید

ممکن است بدن به دلیل کم آبی با مشکلات و بیماری‌های بسیاری مواجه شود. در طول تابستان به دلیل گرما متوجه کم آبی بدن می‌شویم، اما در روزهای سرد سال، کمتر به کم آبی بدن توجه می‌کنیم در نتیجه ممکن است باعث بروز بیماری‌هایی شود. بنابراین اگر می‌خواهید به درمان ورم دور چشم کمک کنید، حتما روزی ۸ لیوان آب بنوشید.

از ماسک خیار برای درمان پف زیر چشم استفاده کنید

یکی از راهکارهای درمان پف زیر چشم، استفاده از ماسک خیار است. روزانه دو تکه خیار نازک را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمانتان قرار دهید تا شاهد بهبود ورم دور چشمتان شوید، چرا که خیار خاصیت آب‌رسانی و نرم کنندگی دارد.

 پف زیر چشم

از ضدآفتاب استفاده کنید

اگرچه بدن نیاز به ویتامین دی دارد، اما شما باید از پوست خود در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کنید. بنابراین هر زمانی که از خانه خارج می‌شوید (در هر فصلی) از کرم ضدآفتاب بهره‌مند شوید تا مانع ورم و التهاب دور چشمتان گردید.

از کرم دور چشم استفاده کنید

بسیاری از خانم‌ها و آقایان با پیری زودرس پوست حتی در سنین پایین به دلایل گوناگون مواجه می‌شوند. بنابراین ممکن است پوست حتی در آغاز سنین جوانی کلاژن کمتری بسازد. در این صورت توصیه می‌کنیم در استفاده از کرم دور چشم یا کرم شب غافل نشوید.

به تغذیه خود اهمیت بدهید

غذای سالم همیشه بهترین انتخاب خواهد بود تا مانع بسیاری از بیماری‌های جسمی و حتی روانی شویم. همان‌گونه که می‌دانید غذای آماده یا فست‌فود، آسیب جدی به بدن وارد می‌کند، از این جهت توصیه می‌کنیم از غذاهایی سالم با ترکیب پروتئین و کم نمک برای درمان زیر چشمم ورم کرده بهره‌مند شوید.

مشروبات الکلی و سیگار را ترک کنید

یک بدن سالم، نیاز به یک زندگی سالم دارد. پف زیر چشم و پوستی کدر، تنها یک نشانه ساده از تأثیرات مخرب مشروبات الکلی و سیگار است. بنابراین اگر می‌خواهید به سلامت بدن خود کمک کنید، برای همیشه مشروبات الکلی و سیگار را کنار بگذارید.

چند راهکار برای از بین بردن پف زیر چشم

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب عطرهایی که در تابستان باید بزنید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۱ در ۳:۳۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۲۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۰۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۴۸ ب٫ظ

    بسیار عالی دستتون درد نکنه

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۸ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…