دلیل سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

6
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلات بسیار رایج که اکثر افراد در هنگام نگهداری از گیاهان آپارتمانی با آن مواجه می‌شوند، سوراخ شدن برگ گیاهان است.
دلیل سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

سوراخ شدن برگ گیاهان یکی از عواملی است که بر روی ظاهر گیاه شما تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد و باعث از بین رفتن زیبایی گیاه می‌شود. در این مطلب از دلتا به بیان علت سوراخ شدن برگ گیاهان می‌پردازیم.

علت سوراخ شدن برگ گیاهان

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث سوراخ شدن برگ گیاهانی مانند پتوس و یا آگلونما می‌شود بیماری‌های رایج گیاهانی است که در ادامه تمام این بیماری‌ها شرح داده شده است.

حمله حشرات به برگ گیاه آپارتمانی

حمله حشرات و آفت‌ها می‌تواند دلیل اصلی سوراخ شدن ناگهانی برگ انواع گیاه آپارتمانی باشد. شته‌ها از جمله حشراتی هستند که به برگ گیاهان حمله کرده و از شهد آن‌‎ها تغذیه می‌کنند. شته‌ها به‌صورت قرمز رنگ، سفید، مشکی و قهوه‌ای یافت می‌شوند که می‌توانند باعث پژمرده شدن و سوراخ شدن برگ گیاهان بشوند.

علت سوراخ شدن برگ گیاهان

نحوه جلوگیری از خوردن برگ گیاه توسط حشرات

برای جلوگیری از سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی باید آفات و حشرات مزاحم موجود بر روی برگ گیاه را از بین ببرید. سم پاشی ماهانه یا هفتگی، به‌کارگیری صابون مخصوص کشتن حشرات، استفاده از کودهای تقویتی و آبیاری مناسب می‌تواند از اصلی‌ترین مواردی باشد که می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد بیماری های آفتی گیاهان آپارتمانی بشود.

چه حشراتی باعث سوراخ شدن برگ گیاه آپارتمانی می‌شوند؟

به‌طورکلی حشراتی مانند شته‌ها، مورچه‌ها، کنه‌های عنکبوتی، مگس‌های سفید، آفت‌های تریپس، سوسک ژاپنی و میلی باگز باعث آسیب به گیاهان آپارتمانی می‌شوند.

سوراخ شدن برگ گیاهان به علت نور نامناسب

یکی از دلایل اصلی سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی نور نامناسب گیاه است. بهتر است بدانید که نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث سوزاندن برگ گیاه شما بشود. همین امر یکی از عوامل ایجاد کننده سوراخ‌های کوچک بر روی برگ گیاه آپارتمانی است.

مطلب پیشنهادی:  خطر! این نقاط کثیف ترین جای خانه شما هستند

علت سوراخ شدن برگ گیاهان

بیماری‌های قارچی برگ گیاه

اگر تاکنون با سوراخ‌هایی بر روی برگ گیاه خود با حاشیه‌های زرد مواجه شده‌اید بهتر است بدانید که دلیل آن بیماری‌های قارچی گیاه است. برای جلوگیری از این اتفاق باید به آبیاری گیاه خود توجه داشته باشید. اکثرا بیماری‌های قارچی گیاهان به دلیل آبیاری بیش از اندازه و یا کم به‌وجود می‌آید. در این مواقع می‌توانید از تقویت کننده‌ها و سنگریزه برای جلوگیری این اتفاق استفاده کنید.

سوراخ شدن برگ گیاه به دلیل آبیاری بیش از حد

یکی دیگر از عواملی که باعث سوراخ شدن برگ گیاه آپارتمانی شما می‌شود آبیاری بیش از حد است. قبل از خریداری کردن گیاه آپارتمانی خود بهتر است اطلاعات کامل از نحوه نگهداری آن داشته باشید.

کمبود مواد مغذی گیاهان

کمبود فسفر، پتاسیم و نیتروژن نیز یکی از دلایل بسیار موثر در ایجاد سوراخ بر روی برگ گیاهان آپارتمانی است. در این مواقع ممکن است با زرد شدن برگ گیاه نیز روبه‌رو بشوید که برای پیشگیری آن استفاده از کودهای تقویتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

کمبود مواد مغذی گیاهان

 

6 دیدگاه

  1. ناشناس

    24 تیر 1401 در 9:57 ق.ظ

  2. ناشناس

    24 تیر 1401 در 11:40 ق.ظ

  3. amir_ali

    25 تیر 1401 در 11:21 ق.ظ

    ممنونم بسیار مفید و عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      25 تیر 1401 در 3:14 ب.ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    27 تیر 1401 در 2:58 ب.ظ

  5. ناشناس

    24 مرداد 1401 در 9:36 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین مدل لوستر برای آشپزخانه کوچک + نکات مهم هنگام خرید

همه ما می‌دانیم که آشپزخانه مهم‌ترین قسمت هر خانه‌ای است به گونه‌ای که قلب تپنده خانه نامی…