عجیب‌ترین و خنده‌دار‌ترین ترس‌های دنیا را بخوانید

۶
12
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فوبیا پریشانی قابل توجهی است که اغلب منجر به اجتناب فرد از منبع ترس می‌شود. شاید نام اکثر فوبیاهای دنیا مثل ترس از ارتفاع یا ترس از عنکبوت را شنیده باشید، اما آیا با عجیب ترین فوبیاهای دنیا هم آشنا هستند؟
عجیب ترین فوبیاهای دنیا

به هر نوع ترس غیرمنطقی از یک شی، موقعیت یا موجود زنده فوبیا گفته می‌شود. ترس یک واکنش طبیعی در برابر خطر است، اما فوبیا معمولا در واکنش به چیزی اتفاق می‌افتد که بعید است باعث ایجاد آسیب واقعی شود. فوبیاهای عجیبی در دنیا وجود دارد که ممکن است تا به حال حتی نام آن‌ها را نیز نشنیده باشید. مجله دلتا در ادامه ۴ نوع از عجیب ترین فوبیاهای دنیا را بررسی می‌کند. آیا شما هم چنین فوبیاهایی را دارید یا آن‌ها را شنیده‌اید؟

اپتوفوبیا، ترس از باز کردن چشم

اگر قرار باشد برای عجیب ترین فوبیاهای دنیا، یکی به‌عنوان عجیب‌تر از همه شناخته شود احتمالا آن فوبیا، اپتوفوبیا خواهد بود. اپتوفوبیا به ترس از باز کردن چشم گفته می‌شود. با وجود اینکه باز کردن چشم چیزی است که احتمالا هرگز به آن فکر نمی‌کنیم، اما برای فردی که چنین فوبیایی دارد این عمل ساده می‌تواند به کابوسی وحشتناک تبدیل شود.

ژلیوفوبیا، ترس از خنده از عجیب ترین فوبیاهای دنیا

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که خنده برای سلامتی ما بسیار مفید است. خندیدن به تشکیل پیوندهای اجتماعی‌، بهبود سلامت روان و حتی سلامت قلب کمک می‌کند. با این حال‌، برای کسانی که از ژلیوفوبیا رنج می‌برند خندیدن یا قرار گرفتن در کنار کسانی که می‌خندند، می‌تواند ترس و اضطراب وحشتناکی ایجاد کند.
دلایل مختلفی برای به وجود آمدن این ژلیوفوبیا وجود دارد. برخی از افراد اضطراب در مورد خندیدن در موقعیت‌های نامناسب یا مورد تمسخر دیگران قرار گرفتن باشد. اگر فردی که ژلیوفوبیا دارد با خنده روبرو شود، ممکن است شروع به تعریق، احساس کمی ناراحتی یا حالت تهوع کند.

نیوفوبیا، ترس از چیزهای جدید

بسیاری از افراد نسبت به تغییر احتیاط می‌کنند و این حس چندان عجیب نیست، اما نیوفوبیا هراسی است که به ترس شدید و غیرمنطقی از تمام چیزها و تجربیات جدید مربوط می‌شود. این اختلال باعث می‌شود تا بسیاری از مبتلایان از تجربیات جدید و در نتیجه پیشرفت کردن عقب بمانند.
نیوفوبیا، بر شادی و سلامتی تاثیر می‌گذارد. برای مثال، اگر فردی به رژیم غذایی خاصی نیاز داشته باشد که برای سلامتی او ضروری است، به دلیل این فوبیا نمی‌تواند از رژیم غذایی جدید استفاده کند و سلامتی او به خطر میفتد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که استرس ناشی از هراسی می‌تواند امید به زندگی را کاهش دهد.

آبلوشوفوبیا، ترس از شستن

اگرچه بسیاری از کودکان در برابر حمام کردن مقاومت می‌کنند، اما این وضعیت در بزرگسالان بسیار کمتر دیده می‌شود. با این حال، برای تعداد کمی از افراد، فکر قرار گرفتن زیر دوش ایجاد هراسی وحشتناک و کشنده می‌کند!
این فوبیا نیز که در لیست عجیب ترین فوبیاهای دنیا قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره فرد مبتلا شود. هیچ‌کس دوست ندارد در کنار فردی قرار بگیرد که به نظافت شخصی خود اهمیت نمی‌دهد.

آبلوشوفوبیا، ترس از شستن

پیشنهاد مطالعه: مطلب گروه خونی ایرانی‌ها را بشناسید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…