پوشاندن جوش صورت با ۳ ایده آرایشی

۴
11
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای پوشاندن جوش‌ها با آرایش، باید روش صحیح پایه‌گذاری و آماده‌سازی پوست برای آرایش را بدانید تا پوست شما صاف اما طبیعی به نظر برسد.
پوشاندن جوش صورت با آرایش

همه می‌خواهند زیبا به نظر برسند. بسیاری از افراد از آرایش استفاده می‌کنند تا ظاهر خوبی داشته و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند. حال اگر صورت شما جوش دارد، داشتن آرایش طبیعی به یک چالش تبدیل می‌شود. اگر روش صحیحی برای پوشاندن جوش‌ها با آرایش نمی‌دانید، ممکن است چهره‌های مصنوعی برای خود ایجاد کنید اما با روش صحیح، آرایش هم می‌تواند آکنه و جوش‌های شما را پنهان کند و هم ظاهر طبیعی شما را حفظ کند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع پوشاندن جوش صورت با آرایش می‌پردازیم.

پوشاندن جوش‌های سرسفید با آرایش

برآمدگی‌های کوچک روی پوست با کلاهک سفیدشان هم از مهمانان ناگوار پوستی هستند که باید از شرشان خلاص شد. اما قبل از هر چیز، یادتان باشد که ترکاندن جوش های سرسفید شاید خوشایند باشد اما کار بسیار بدی است و باعث پخش چرک به نقاط مختلف پوست می‌شود. بگذارید به‌سراغ روش‌های پوشاندن جوش صورت از نوع سرسفید برویم:

برای پوشاندن جوش‌های سرسفید چه باید کرد؟

برای پوشاندن جوش‌های سرسفید به‌دنبال محلول‌های زیرسازی یا فوندیشن‌هایی باشید که پوشش‌دهی زیادی دارند. مواد زیرسازی آرایشی حاوی ۲ درصد سالیسیلیک اسید برای این کار مناسب هستند. بعضی از فوندیشن‌ها به‌جای آب در ساختارشان از آلوئه ورا استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود تا میکرب‌های پوستی را به خود جلب کنند.

از زیرسازهایی برای آرایش و پوشاندن جوش صورت کمک بگیرید که ضدباکتری و تسکین‌دهنده پوست هستند. ساختار این مواد باید طوری در نظر گرفته شود که امکان تنفس پوست از زیر آن‌ها وجود داشته باشد و سبب بهبود وضعیت پوست و ازبین‌رفتن جوش‌های سرسفید هم بشود.

برای اینکه فوندیشن‌ها را روی پوست بزنید، لازم است دست‌ها را خوب شسته باشید. سپس به‌کمک دست‌ها، ماده را روی سطح پوست پخش کنید تا از قرمزی آن کم کند. بعد، در هر بخش که نیاز بود، مقدار بیشتری فوندیشن بمالید.

پوشاندن جوش صورت

ناپدید‌کردن ظاهری جوش‌های زیرپوستی

جوش‌های زیر پوستی برآمدگی‌های قرمز و ملتهبی روی صورت ایجاد می‌کنند که اصلا خوشایند نیست. اما برای آرایش صورت جوش‌دار این مدلی چه باید کرد؟

برای پوشاندن جوش‌های زیرپوستی چه باید کرد؟

ابتدا باید با لایه‌برداری، پوست را آماده کنید. لایه‌برداری باعث ازبین‌رفتن سلول‌های مرده سطح پوست می‌شود. استفاده از مرطوب‌کننده پوست مناسب هم می‌تواند بافت پوست را نرم‌تر کند و زیرسازی آن برای آرایش را هم فراهم کند. برای پوشاندن جوش با کرم پودر و مواد زیرسازی آرایش، مواد مذکور را در قالب لایه‌هایی نازک روی پوست بمالید. حواس‌تان باشد که تُن رنگی پنهان که به کار می‌برید، رگه‌هایی ملایم از سبز باشد.

اگر جوش زیرپوستی‌تان دارای رگه‌ای از رنگ بنفش است، برای پوشاندن آن از کانسیلرهایی با تُن رنگی زرد کمک بگیرید. اگر می‌خواهید صورت دارای جوش‌های زیرپوستی شما با مواد آرایشی‌ای مانند کانسیلرها و کرم‌پودرها بهتر پوشانده شود، از پدها و اسفنج‌های آرایشی استفاده کنید.

زمانی که از فوندیشن و کانسیلرها به‌کمک پدها و اسفنج‌های آرایشی استفاده می‌کنید، باید ۵ دقیقه صبر کنید تا مواد به‌خوبی روی پوست‌تان بخوابند. بعد هم روی آن پودر مناسب بزنید تا پوست‌تان صاف‌تر به نظر بیاید.

البته در استفاده از پودر زیاده‌روی نکنید. فقط بخش‌هایی را که به نظرتان لازم است، با پودر پوشش بدهید. زیاده‌روی در استفاده از پودر باعث می‌شود پوست شما ظاهر نامناسبی پیدا کند. برای پوشاندن پوست با پودر هم از اسفنج یا پد آرایشی مرطوب کمک بگیرید.

جوش صورت

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب با چند حرکت ساده چروک پیشانی خود را از بین ببرید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۱۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…