چطور از نارنجی‌شدن مو هنگام رنگ‌کردن جلوگیری کنیم؟

۴
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نارنجی‌شدن رنگ مو یکی از مشکلاتی است که موقع رنگ‌کردن مو به‌خصوص در خانه ممکن است با آن مواجه شوید.
جلوگیری از نارنجی شدن مو هنگام رنگ

اگر از آن دسته افرادی باشید که دوست دارند هر کاری را خودشان یاد بگیرند و انجام دهند یا اگر دوست داشته داشته باشید در هزینه آرایش و زیبایی خود صرفه‌جویی کنید، احتمالا رنگ‌کردن مو در خانه را امتحان کرده‌اید. منتها این‌طور نیست که این کارها همیشه آن‌طور که انتظار داریم پیش بروند. وقتی موهایتان را رنگ می‌کنید، فرایندهای شیمیایی مختلفی روی موها انجام می‌شوند. این فرایندها گاهی ممکن است باعث نارنجی‌شدن رنگ مو شوند. این اتفاق معمولا وقتی می‌افتد که بخواهید موهای خود را روشن‌تر یا بلوند کنید. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع جلوگیری از نارنجی شدن مو هنگام رنگ می‌پردازیم.

جلوگیری از نارنجی شدن مو هنگام رنگ

 انتخاب آگاهانه رنگ مو

انتخاب رنگ مو باید آگاهانه باشد. رنگ‌های روشن‌تر و رنگ‌هایی که در طیف رنگ‌های سرد قرار می‌گیرند معمولا پیگمنت‌ها یا رنگ‌دانه‌های آبی بیشتری را در مو ذخیره می‌کنند. در نتیجه، رنگ‌دانه‌های گرم (مثلا زرد و قرمز) کمتری به‌مرور زمان ظاهر می‌شود.

توجه به دستورالعمل‌ها

هر رنگی را که می‌خرید دقیقا مطابق با دستورالعمل خودش که روی بسته‌بندی یا بروشورش نوشته شده استفاده کنید. برای هر مرحله هرقدر زمان نیاز است صرف کنید تا همه مراحل به‌درستی انجام شوند. عجله‌کردن در یک مرحله ممکن است باعث شود کار به‌درستی پیش نرود و نتیجه دل‌خواهتان را نگیرید.

تصمیم‌گیری واقع‌بینانه

در انتخاب رنگ مو باید واقع‌بین باشید. معمولا نمی‌توانید رنگ مویتان را بدون هیچ آسیبی دست‌خوش تغییرات بسیار زیاد کنید، به‌خصوص در خانه. اگر قصد دارید رنگ مویتان را بیشتر از ۳ درجه از رنگ موی فعلی تغییر دهید، احتمال موفقیت شما کاهش می‌یابد.

جلوگیری از نارنجی شدن مو

شست‌وشوی مناسب مو

شست‌وشوی زیاد موها و همین‌طور استفاده از شامپوهای بسیار قوی موجب می‌شود رنگ موهایتان خیلی زودتر تغییر کند. به همین خاطر، سعی کنید از شامپوهای ملایم و مخصوص استفاده کنید و در شست‌وشوی مو زیاده‌روی نکنید.

دوری از نور آفتاب

قرارگرفتن موها در معرض نور آفتاب روند کم‌رنگ‌شدن رنگ مو را سرعت می‌بخشد؛ بنابراین هرقدر موهای شما کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرند رنگشان را بیشتر و بهتر حفظ می‌کنند.

آب بدون نمک و کلر

آبی که کلر زیاد داشته باشد یا آب حاوی نمک ممکن است رنگ موها را به‌سرعت تغییر دهد. برای شستن موهایتان از آب بدون کلر استفاده کنید.

نارنجی شدن مو

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب با یک ماده پوست خود را جوان، زیبا و شاداب کنید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۱۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…