۳ مورد از خطرناک‎‌ترین گیاهان سمی در دکور منزل

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما در خانه خود کودک یا حیوان خانگی داشته باشید، باید بدانید که این دوست داشتنی‌های جذاب ممکن است تهدیدی برای سلامت آن‌ها باشند.

گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک تقریبا در تمام خانه‌ها رایج هستند. این گیاهان آپارتمانی زیبا خانه را روشن و دلباز و به بهبود هوای فضای داخلی خانه نیز کمک می‌کنند. بسیاری از گیاهان آپارتمانی می‌توانند رنگ و بافتی جذاب را به دکوراسیون شما اضافه کنند. پس ایراد کار کجاست؟ با دلتامگ همراه باشید.

نکات ایمنی مربوط به گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک

فقط به دلیل اینکه بعضی از گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک هستند به این معنی نیست که نمی‌توانید آن‌ها را در خانه خود نگه‌داری کنید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. تا زمانی که شما برخی از اقدامات اساسی ایمنی را انجام دهید، گیاهان، کودکان و حیوانات خانگی می‌توانند با هم در صلح زندگی کنند. در اینجا چند روش برای کاهش آسیب‌های ناشی از خطرناک‌ترین گیاهان آپارتمانی را آورده‌ایم.

گیاهان خطرناک

  • گیاهان را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.
  • گیاهان را مرتبا تمیز نگه دارید و زباله‌های آن‌ها را جمع کنید.
  • برچسب‌هایی به گلدان‌ها با نام گیاه و اینکه آیا سمی است یا نه متصل کنید.
  • هنگام دست زدن و کار با گیاهانی که می‌توانند پوست یا چشم را تحریک کنند استفاده از دستکش را جدی بگیرید یا پس از دست زدن بلافاصله اقدام به شستن دست‌ها کنید.
  • از جابه‌جایی گیاهان به جایی که به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، خودداری کنید.
  • به کودکان بیاموزید که گیاهان را لمس نکنند.

گیاه زامیفولیا

زاموفیلیا یکی از گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک است. این گیاه آپارتمانی به دلیل داشتن شاخ و برگ سبز و براق و مراقبت آسان به گیاهی پرطرفدار و محبوب در آپارتمان تبدیل شده است. این گیاه نیز جزء گیاهان تصفیه کننده هوا به‌حساب می‌آید اما متاسفانه سمی است. در بافت‌گیاه زاموفیلیا اگزالات کلسیم نامحلول به فراوانی یافت می‌شود. کریستال‌های اگزالات کلسیم دارای لبه‌های تیزی هستند که می‌توانند به بافت‌های نرم درون دهان بچسبند و موجب خارش، سوزش و تورم زبان، لثه و گلو شوند. این علائم در انسان و حیوان مشترک است.

مطلب پیشنهادی:  طبیعت پاییزی جنگل النگدره را در هیچ‌ جای دیگری نمی‌بینید

زاموفیلیا

فیلودندرون

احتمالا یکی از پرطرفدارترین گیاهان خانگی، فیلودندرون دوست داشتنی است که رشد آسان و نیاز به مراقبت کم در این محبوبیت تاثیر زیادی داشته است. در حالی که اغلب مکمل مناسبی برای دکوراسیون هر اتاق به شمار می‌رود، بلورهای اگزالات کلسیم دارد که برای انسان و حیوانات سمی است. فیلودندرون ممکن است بالارونده یا پیچکی باشد. بسیار مهم است که فیلودندرون‌های پیچکی به اندازه کافی دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی آویزان شوند. انواع غیر پیچکی این گیاه نیز باید در قفسه‌ها و پنجره‌هایی در ارتفاع بالا نگهداری شوند.

فیلودندرون

سینگینیوم

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک سینگینیوم است. این گیاه با فیلودندرون خویشاوند است و همچنین مراقبت از آن نیز آسان است. معمولا در گلدان‌ها با گیاهان دیگر که شرایط نگهداری مشابهی دارند، مخلوط می‌شود. گیاهان جوان دارای برگ‌هایی به شکل قلب هستند. گیاهانی مسن‌تر برگ‌هایی شبیه سر پیکان دارند. برگ‌های این گیاه مدام در حال ریختن هستند. بهتر است اغلب برگ‌های افتاده را نیز بررسی کنید تا در دسترس کودکان و حیوانات خانگی شما قرار نگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

5 روش سفید کردن دندان در خانه

روش سفید کردن دندان در خانه به شما کمک خواهد کرد تا در عین آسانی،جذابیت و زیبایی بیشتری دا…