موهای زائد را با روش‌های خانگی از بین ببرید

۱۵
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها رفع موهای زائد بدن دغدغه بسیاری از افراد است. از این رو بازار لیزر موهای زائد داغ داغ است و افراد بسیاری از طریق لیزر این مشکل را برطرف می‌کنند. ولی عوارض لیزر هم کم نیست و به برخی افراد نمی‌سازد و ایجاد حساسیت و ناراحتی‌های پوستی می‌کند.
از بین بردن موهای‌ زائد

ماسک‌های خانگی ترکیبی از خوراکی‌ها هستند که گاهی تاثیری بر روی فولیکول‌ها دارند و ریشه موها را سست می‌کنند. این ماسک‌ها از طب سنتی نشات گرفته‌اند و بر روی بعضی بدن‌ها تاثیر صد در صدی داشته‌اند. ماسک‌های خانگی علاوه بر اینکه به از بین رفتن موها کمک می‌کنند بر روی سلامت و شادابی پوست هم تاثیر مثبت می‌گذارند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع از بین بردن موهای‌ زائد می‌پردازیم.

از بین بردن موهای‌ زائد با روش های خانگی

پودر قهوه و جوش شیرین را امتحان کنید!

۱ قاشق چای‌خوری جوش شیرین با  ۲ قاشق غذاخوری قهوه را مخلوط کنید سپس با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری یک‌دست به دست آید. این خمیر را بر روی پوست خود بمالید و بگذارید خشک شود. اگر به دنبال نتیجه‌گیری بهتر هستید در زمان گذاشتن این ماسک بر روی پوست به‌صورت دورانی خمیر را بر روی پوست بمالید. این ماسک را هفته‌ای سه بار می‌توانید استفاده کنید.

پیاز و ریحان

ترکیب پیاز و ریحان یک روش عالی برای رفع موهای زائد است و امکان اینکه با این روش برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شوید، بسیار زیاد است.

چند عدد برگ ریحان تازه و پوسته دو عدد پیاز را با هم خرد و ترکیب کنید. سپس آن را روی قسمت‌هایی از صورت که موی زائد دارد، بگذارید. از این ترکیب به مدت یک ماه استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. اگر به زیبایی لب‌های خود اهمیت می‌دهید، به مطلب لب‌های خود را در خانه با مواد طبیعی برجسته کنید مراجعه کنید.

عسل، لیمو و شکر

به جای استفاده از موم‌ها و کرم‌های تجاری، از ترکیب عسل، لیمو و شکر که یک موم خانگی فوق‌العاده است، استفاده کنید.

۳ قاشق عسل، یک قاشق آبلیمو و ۶ قاشق شکر را با هم مخلوط کنید. آن را در ماکروویو یا روی شعله بگذارید تا خوب حرارت ببیند و مانند ژل شود. پس از خنک شدن، لایه نازکی از آن را روی موضع مورد نظر بگذارید و یک پارچه روی آن بکشید. پس از چند دقیقه، موم را در جهت خلاف رشد موها بکشید. موضع را با آب ولرم بشویید و برای نرم شدن پوست، از محصولات نرم‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید.

موهای‌ زائد

زاج سفید و گلاب

نصف قاشق چای‌خوری پودر زاج سفید را با ۳ قاشق سوپ‌خوری گلاب ترکیب کنید. چند قطره روغن زیتون به مخلوط افزوده و روی موهای زائد بمالید. پس از ۲۰ دقیقه دوباره مخلوط را روی موضع بمالید و پس از خشک شدن آن را با آب سرد بشویید. حتما پس از شستن پوست، از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست خشک نشود.

لیمو و شکر

لیمو، شکر و مقداری آب را با هم مخلوط کنید. سپس آن را به پشت لب زده و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. پس از گذشت این مدت، آن را بردارید و با آب سرد بشویید. از این ترکیب دو بار در هفته استفاده کنید تا به‌طور قابل ملاحظه‌ای، کاهش یافتن موها را ببینید.

موی زائد بدن

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب با یک ماده پوست خود را جوان، زیبا و شاداب کنید را بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۳۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۵۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۵۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۱۷ ب٫ظ

    درودبرشما. رازیانه هم دررفع موهای زائدموثر است.لطفا این موردراهم اضافه کنید. باسپاس

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

      سلام، ممنون از شما که نظر خود را با ما در میان می‌گذارید.

      پاسخ

  7. مصی

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

    تمام.راهنمایی.ها.عالی

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۳۶ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۳۱ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۰۶ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…