با ۵ دمنوش معجزه‌آسای سلامت قلب آشنا شوید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بعد از یک روز پراسترس و خسته کننده هیچ چیز به اندازه یک دمنوش خوشمزه و پرخاصیت، خستگی را از بدن شما دور نمی‌کند.

یکی از موثرترین و بهترین روش‌ها برای مقابله با استرس و اضطراب بیش از اندازه‌ این روزها و تقویت قلب، استفاده از دمنوش‌های گیاهی است. در این مطلب دلتامگ ۵ دمنوش برای تقویت قلب شما عزیزان معرفی می‌کند.

دمنوش گل گاو زبان

گل گاو زبان در راستای تقویت قلب و سیستم عصبی عالی عمل می‌کند و برای پاکسازی بدن نیز بسیار مفید است. حین دم کشیدن گل گاو زبان اندکی لیموعمانی یا لیموی تازه و مقداری نبات به آن اضافه کنید تا خوش‌رنگ‌تر، خوش‌بوتر و خوش‌مزه‌تر شود.

دمنوش ترکیبی به، سیب و گل محمدی

به، سیب و گل محمدی، هر سه برای بهبود عملکرد قلب بسیار موثرند؛ حالا ببینید ترکیب آن‌ها چه معجون جانانه‌ای برای تقویت قلب می‌شود. این دمنوش ترکیبی، یک نوشیدنی مفید برای قلب و کاهش سطح کلسترول بد خون است که عطر و طعم بسیار لذیذی هم دارد.

دمنوش بادرنجبویه

یکی از مهم‌ترین خواص دمنوش بادرنجبویه محافظت از قلب است. بادرنجبویه چربی خون را پایین می‌آورد و امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. ضمن این که استرس را کم می‌کند و برای کاهش تپش قلب بسیار مفید است.

مطلب پیشنهادی:  راز لاغری با سرکه سیب چیست؟

دمنوش بادرنجبویه

دمنوش سنبل الطیب

از آن‌جایی که سنبل الطیب در کنترل استرس موثر است به بدن کمک می‌کند تا فشار خون را به خوبی تنظیم کند. این گیاه با کاهش فشار خون و نگه داشتن آن در محدوده سالم، تاثیر مستقیم بر سلامت قلب دارد.

خواص چای سبز برای قلب

در لیست انواع نوشیدنی مفید برای قلب نباید چای سبز را جا انداخت. چای سبز یک نوشیدنی خوشمزه و سالم است که در این سال‌های اخیر محبوبیتش بین ایرانی‌ها بیش‌تر شده و خیلی از افراد هر روز چای سبز می‌نوشند. خاصیت آرامش‌بخشی چای سبز موجب کاهش فشار خون می‌شود و خطر لخته شدن خون در رگ‌ها را نیز پایین می‌آورد. برای افزایش خواص چای سبز توصیه می‌شود که چند قطره لیموترش هم به آن اضافه شود.

دمنوش برای تقویت قلب چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این 6 عامل خواب راحت را از شما می‌گیرد!

خواب راحت نیاز به مقدماتی دارد اما امروزه در این روزگار ماشینی دور از دسترس شده است. کیفیت…