آیا تخم پرندگان کودکان را به حرف می‌آورد؟

۱۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از باورها در قدیمی‌ها این است که دادن تخم پرندگان به کودک باعث به حرف افتادن او می‌شود یا مشکل لکنت زبان را درمان می‌کند. اما چقدر این باور صحیح است؟
تاثیر انواع تخم پرندگان در بازکردن زبان

یکی از نگرانی‌های والدین دیر حرف زدن کودکان است که علاوه بر تمرینات تکلمی باید برای به حرف آمدن کودک خود از تغذیه مناسب استفاده کنند. در این مطلب مجله دلتا به تاثیر انواع تخم پرندگان در بازکردن زبان اشاره می‌کند پس اگر نگران دیر حرف زدن فرزندتان هستید، مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

انواع تخم پرندگان برای به حرف آمدن کودکان

تخم غاز

تخم غاز یکی دیگر از انواع تخم‌های خوراکی است که دارای ویتامین B۱۲، فولات و پروتئین است. میزان پروتئین تخم غاز از تخم مرغ حدود ۵/۳ برابر بیشتر است و چربی و کلسترول بالایی دارد.

تخم شترمرغ

مصرف تخم شتر مرغ برای خانم‌های باردار یا افراد مبتلا به کم خونی مفید است. تخم شترمرغ دارای آهن، اسیدفولیک و کالری بالایی است اما روی کمتری از تخم مرغ دارد.

تخم شترمرغ

تخم اردک

در مقابسه تخم اردک نسبت به تخم مرغ غلیظ‌تر و دیرهضم‌تر است و سبب افزایش وزن می‌شود بنابراین برای افراد لاغر بسیار مفید است. تخم اردک سرشار از امگا ۳ و ویتامین D است و سرفه و تنگی سینه را درمان می‌کند و مصرف آن برای افرادی که دچار خونریزی هستند مفید است. برای رسیدن فایده بیشتر از تخم اردک به بدن بهتر است آن را آب پز با کره یا روغن زیتون مخلوط و مصرف کنید و یا تخم اردک را با چربی خودش سرخ کنید.

تخم بلدرچین

تخم بلدرچین شامل ویتامین‌های A،B۱۲ و B۶ و برابر با تخم مرغ است و برای کودکانی که دیر زبان باز می‌کنند و درست نمی‌توانند حرف بزنند، مفید است. هر ۱۰۰ گرم تخم بلدرچین، دارای ۱۵۸ کیلوکالری انرژی است.

تخم کبک

این تخم حاوی ویتامین‌های گروه B و آهن است و پروتئین بالا و چربی پایینی دارد و بسیار زود هضم است و سیستم گوارشی یا قوای جنسی را تقویت می‌کند.

تخم کبک

تخم‌مرغ

مزاج زرده تخم مرغ گرم و سفیده آن سرد و تر است. بهترین نوع تخم‌مرغ آن است که تازه باشد یعنی در همان روز تخمگذاری‌شده باشد و بزرگ باشد. زرده تخم‌مرغ تقویت‌کننده قلب و مغز و نیروی جنسی است و در دوره نقاهت بیماری‌ها و هنگام از دست‌دادن خون مفید است و باید مصرف گردد.

آیا تخم کفتر کودکان را به حرف می‌آورد؟

از جمله خوراکی‌هایی که برای فصاحت کلام و سرعت تکلم کودکان مفید است تخم بلدرچین و اردک است. برای مصرف مواد خوراکی نکات و دستور العمل‌هایی را باید رعایت کرد.

برای کودکانی که دیر زبان باز می‌کنند و یا نمی‌توانند به درستی صحبت کنند تخم بلدرچین را ۱۵ روز در ماه و به صورت یک روز در میان آب پز کنید و زرده عسلی آن را با مقداری عسل، مخلوط و به فرزندتان بدهید.

تاثیر انواع تخم پرندگان در بازکردن زبان چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب این افراد نباید گوشت قرمز بخورند را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۲۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۴۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۵۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۹ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۹ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۰ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۱۹ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…