عجیب‌ترین روش‌ها برای خنک کردن بدن!

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در داغ‌ترین روزهای فصل تابستان به سر می‌بریم و بنابراین کشف روش‌هایی برای خنک کردن بدن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. اما این روش‌ها چقدر عجیب می‌توانند باشند.
عجیب ترین روش های خنک کردن بدن

در اینجا به معرفی روش های علمی ناشناخته برای خنک کردن بدن در فصل های گرم سال می‌پردازیم که در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسند. با یک جستجوی اجمالی در گوگل برای چگونگی کاهش حرارت بدن در برابر گرما، راه‌هایی عجیب و غریب و شگفت‌انگیز، از نوشیدن چای داغ، خوردن غذاهای تند و حتی لیسیدن مچ دست پیش روی ما قرار می‌گیرند. در ادامه مجله دلتا به بررسی صحت عجیب ترین روش های خنک کردن بدن می‌پردازد.

نوشیدن چای داغ

یک نوشیدنی خنک در گرمای تابستان، بدون شک گزینه‌ای وسوسه‌انگیز و جذاب برای کاهش حرارت بدن به شمار می‌رود. اما به طور شگفت‌آوری، نوشیدنی‌های گرم مانند چای و قهوه، ممکن است عملکرد موثرتری داشته باشند.

نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ که توسط محققان دانشگاه اتاوا به منظور بررسی تاثیر نوشیدن مایعات گرم در خنک کردن بدن انجام گرفت، نشان داد که یک نوشیدنی داغ می‌تواند در شرایط آب‌وهوایی خشک، بدن را تا حد قابل قبولی خنک کند.

نوشیدن چای داغ

مصرف غذای تند

احساس سوزشی که در اثر خوردن غذاهای تند در دهان ایجاد می‌شود، ناشی از یک ماده شیمیایی موجود در فلفل قرمز به نام «کپسایسین» است. این ماده معمولا با ایجاد احساس گرمای یکسان در سایر قسمت‌های بدن همراه است که باعث افزایش فرآیند تعریق می‌شود.

لیس زدن مچ دست، روشی عجیب برای خنک کردن بدن

این تاکتیک عجیب، توسط موجوداتی نظیر کانگورو و میمون استفاده می‌شود. با وجود منزجرکننده بودن آن، اما لیسیدن مچ دست می‌تواند به خنک نگه داشتن بدن انسان نیز کمک کند.

مچ دست دارای نقاطی است که می‌توانید نبض خود را حس کنید؛ زیرا رگ‌های خونی شما به سطح پوستتان نزدیک هستند. با لیسیدن مچ دست، از بزاق دهان خود برای تقلید از اثرات عرق استفاده می‌کنید و بدیت ترتیب، سطح پوست را خود را خنک می‌کنید. این کار، با کند کردن جریان خون، از گرم شدن بیش از حد بدن جلوگیری می‌کند. اگر این ایده برایتان عجیب و نامتعارف است، ریختن آب بر روی مچ دست نیز اثری مشابه خواهد داشت.

شارژرهای خود را از برق بکشید

در حالی‌که می‌دانیم بسیاری از وسایل الکترونیکی بزرگ و قدرتمند مانند تلویزیون‌ها و رایانه‌ها گرمای زیادی تولید می‌کنند، احتمالا از تاثیر کشیدن وسایل کوچک‌تر از برق غافل هستید.

لامپ‌، کتری، اتو و حتی شارژرها در صورت استفاده می‌توانند گرمایی بیش از حد انتظار تولید کنند. وقتی گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس روی شارژر بی‌سیم قرار دارد، دمای دستگاه به ۳۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، این در حالی است که هوای اطراف نیز با افزایش دما، به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

زبان خود را لوله کنید و نفس بکشید

ایده تنفسی خنک‌تر، هرچند ممکن است مضحک به‌نظر برسد، اما متخصصان باتجربه یوگا از تکنیکی خنک‌کننده به نام تنفس شیتالی پرانایاما استفاده می‌کنند.

این روش با نشستن به صورت صاف و در یک موقعیت راحت با نگه داشتن دست‌ها روی زانو آغاز می‌شود. در این حالت زبان خود را بیرون آورده و به مانند حرف U، آن را از طرفین لوله کنید، در این موقعیت باید از طریق زبان نفس بکشید و با بینی خود عمل بازدم را انجام دهید. سپس برای خنک کردن بدن خود از طریق این روش، عمل فوق را ۵ تا ۸ بار تکرار کنید.

عجیب ترین روش های خنک کردن بدن چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب عادات غذایی که کلسترول خون را بالا می‌برند! را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۱۴ ب٫ظ

    سلام. عالی بود. خیلی ممنون از شما.

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۳۱ ب٫ظ

      سلام، ممنون از همراهی شما 🌹

      پاسخ

  6. محمد

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…