تراس خانه خود را با این ایده‌ها زیباتر کنید

10
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی تراس یکی از تاثیرگذارترین کارها در استفاده بهینه از فضای موجود در خانه‌های آپارتمانی و کوچک است که می‌تواند محیطی آرام و سرشار از آرامش را برای شما فراهم کند.
تراس خانه خود را با این ایده‌ها زیباتر کنید

استفاده از ایده‌های خلاقانه و وسایل ساده و بلا استفاده و رعایت چند نکته مهم در نهایت می‌تواند به شما کمک کند تا طراحی دکوراسیون تراس را به‌راحتی انجام دهید. با این مطلب از دلتامگ همراه باشید.

طراحی دکوراسیون تراس

در خانه‌های آپارتمانی امروزی تراس بخشی از خانه است که توجهی به دکوراسیون آن نمی‌شود. ایده‌های این بخش نظر شما را تغییر خواهد داد.

کفپوش را در طراحی تراس جدی بگیرید

با توجه به اینکه چه سبک دکوراسیونی برای تراس و بالکن مد نظر دارید، باید کفپوش مناسب را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، اگر دوست دارید تراس خانه ویلایی یا آپارتمان شما به فضایی سرسبز تبدیل شود، چمن مصنوعی انتخاب مناسبی خواهد بود. در مقابل، برای پیاده سازی مدل تراس مدرن بهتر است از کفپوش چوبی استفاده کنید که جلوه بسیار زیبایی را در محیط به‌وجود خواهد آورد.

طراحی دکوراسیون تراس

تزئین بالکن با وسایل ساده

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای طراحی مدل تراس به آن توجه داشت، استفاده از وسایل ساده و ارزان قیمت است. به عنوان مثال می‌توان با قوطی‌های بلااستفاده گلدان‌های بسیار زیبایی را ساخت و از نرده‌ها و دیوار آویز نمود. علاوه براین، با استفاده از بطری‌های یکبار مصرف که در تمام منازل براحتی در دسترس هستند، می توان باغچه و گلدان‌های خلاقانه ساخت.

تزیین تراس کوچک از ایده های طراحی دکوراسیون تراس

در طراحی بالکن و تزیین تراس کوچک محدودیت بیشتری پیش رو دارید. به همین دلیل باید در انتخاب رنگ و نوع وسایل دقت داشته باشید:

طراحی دکوراسیون تراس

مدل تراس با نرده‌های سرسبز

استفاده از دیوارهای کوتاه و نرده به دلیل افزایش امنیت اهمیت زیادی دارد و می‌توان گفت بخش جدایی‌ناپذیر آن به‌شمار می‌رود. اگر کمی خلاقانه به طراحی مدل تراس و بالکن نگاه کنید، نباید از نرده‌ها غافل شوید. استفاده از گلدان‌های زیبا و باغچه‌هایی با طرح‌های خلاقانه می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای زیباتر شدن دکوراسیون تراس باشد. با توجه به نوع سلیقه خودتان می‌توانید در این گلدان‌ها از گل‌های ساقه کوتاه یا گل‌های رونده استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  7 ایده ایجاد سبک روستایی در طراحی داخلی

طراحی دیوار تراس با شلف از طراحی دکوراسیون تراس

یکی از دلایل توجه به دکوراسیون تراس خانه آپارتمانی و تزئین آن، دعوت دوباره سرسبزی و طبیعت به زندگی می باشد و به همین دلیل است که گلدان و گل در این بخش از منزل اهمیت زیادی دارد. با توجه به کمبود فضا در کف تراس، بهتر است از شلف‌های چند طبقه و نصب آن‌ها روی دیوار برای تزئین تراس استفاده کنید. خلاقیت در انتخاب نوع و رنگ شلف‌ها نیز می‌تواند گام دیگری در زیباتر شدن دکوراسیون تراس باشد.

طراحی دیوار تراس با شلف

طراحی دکوراسیون تراس با وسایل چند منظوره

استفاده از میز و صندلی و تخت‌های چند منظوره نه تنها برای تزئین تراس و بالکن خانه آپارتمانی و ویلایی مهم است، بلکه در طراحی دکوراسیون داخلی هر محیطی که با کمبود جا مواجه هستند نیز ضروری خواهد بود. با استفاده از وسایل چند منظوره می‌توان نظم بهتری را در محیط ایجاد کرد و فضای تراس را کاربردی‌تر نمود.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون تراس

مدل تراس با نورپردازی حرفه ای می تواند کاملا تغییر کند و این گوشه از منزلتان را به فضایی کاملا رمانتیک و آرامش‌بخش تبدیل خواهد شد. استفاده از شمع، ریسه‌های زیبا و چراغ‌های تزئینی همگی انتخاب مناسبی برای نورپردازی تراس هستند که نباید از آن‌ها غافل شوید. البته پیشنهاد می‌کنیم نور ملایم و کمی را انتخاب کنید که آرامش بیشتری را در حال استراحت احساس کنید.

نورپردازی

 

10 دیدگاه

  1. ناشناس

    22 تیر 1401 در 1:07 ق.ظ

  2. ناشناس

    22 تیر 1401 در 6:38 ق.ظ

  3. ناشناس

    22 تیر 1401 در 2:05 ب.ظ

  4. ناشناس

    22 تیر 1401 در 2:26 ب.ظ

  5. ناشناس

    23 تیر 1401 در 1:39 ق.ظ

  6. ناشناس

    27 تیر 1401 در 0:41 ق.ظ

  7. ناشناس

    30 تیر 1401 در 2:02 ق.ظ

  8. ناشناس

    23 مرداد 1401 در 7:51 ق.ظ

  9. ناشناس

    24 مرداد 1401 در 11:15 ق.ظ

  10. ترنج سبز

    14 شهریور 1401 در 1:07 ب.ظ

    مطلب جالب و خوبی است. با تشکر از نگارنده با ذوق.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با اکسسوری ها دکوراسیون شیک و مدرن داشته باشید

اکسسوری‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشند. با…