قلب شکسته چگونه درمان می‌شود؟

۴۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فراموش کردن روابط عاطفی گذشته یکی از سخت‌ترین کارهایی است که اکثر ما حداقل یک بار آن را در زندگی تجربه کرده‌ایم.
راه های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

بعد از پایان یک رابطه، تا مدت‌ها هیچ چیز مثل سابق نمی‌شود. کنار آمدن با این شرایط بسیار سخت است. انگیزه و هدف کمرنگ می‌شود و فرد در تنهایی خود غصه روزهای از دست رفته‌اش را می‌خورد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان راه‌ های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته می‌پردازیم.

سندروم قلب شکسته چیست؟

سندروم قلب شکسته که همان استرس شکست نام دارد نوعی ضربه عشقی در مغز بیمار است که باعث احساس ناامیدی و ناتوانی نسبت به آینده می‌شود. این استرس معمولا در افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند شدت بیشتری دارد و باعث می‌شود این افراد به حدی آسیب‌پذیر باشند که با کوچک‌ترین ناراحتی عاطفی کاملا به هم بریزند و دچار خودکم‌بینی حاد شوند.

راه‌ های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

راه های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

فراموش کردن روابط عاطفی گذشته ممکن است یک فرایند طولانی و چالش‌برانگیز باشد. اما در ادامه، چند راهکار برای کمک به فراموش کردن روابط عاطفی گذشته را برای شما بیان خواهم کرد:

مراقبت از خود: اولین قدم برای فراموش کردن رابطه گذشته، مراقبت از خود است. به خودتان و روحیاتتان اهمیت بدهید. فعالیت‌هایی مانند ورزش، مطالعه، مشارکت در هنرها یا هر فعالیتی که شما را خوشحال و مشغول نگه می‌دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا تمرکزتان را از رابطه گذشته به سمت زندگی فعلی‌تان منتقل کنید.

قطع ارتباط: در برخی موارد، بهتر است ارتباط با شخصی که رابطه گذشته داشتید را قطع کنید، به خصوص در مرحله اولیه فراموش کردن. این شامل حذف شماره تلفن، حذف از رسانه‌های اجتماعی و قطع هرگونه تماس ممکن است.

برنامه‌ریزی برای آینده: برنامه‌ریزی برای آینده و تعیین اهداف جدید در زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا فکرها و انرژی‌تان را از گذشته به جلب آینده تغییر دهید. هدف‌گذاری در زمینه‌هایی مانند تحصیلات، شغل، سفر یا هر چیزی که برای شما مهم است، شما را به سمت جلو هدایت می‌کند.

حمایت از خانواده و دوستان: در طول این فرآیند، حمایت و همدلی خانواده و دوستان می‌تواند بسیار موثر باشد. صحبت کردن با آن‌ها کمک بزرگی خواهد بود.

واکنش افراد برای راه‌ های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

واکنش افراد برای فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

پذیرش از راه‌ های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

اولین گام برای فراموش کردن روابط عاطفی گذشته این است که بپذیرید که رابطه تمام شده است. بعضی از افراد متاسفانه علی رغم اینکه طرف مقابلشان آن‌ها را دوست ندارد، روی ادامه این رابطه پافشاری می‌کنند. اگر شما بپذیرید که طرف مقابلتان علاقه‌ای به ادامه رابطه با شما ندارد باور کنید نصف راه را رفته‌اید.

خودخوری نکنید

یکی از مهم‌ترین راه‌های فراموشی روابط گذشته این است که سعی کنید خودخوری نکنید. غصه بیش از حد زمینه تمام بیماری‌ها است.گاهی گریه کنید. خود را تخلیه کنید. اجازه دهید که انرژی‌های منفی با داد و ناراحتی از شما خارج شود اما درون ریز نباشید.

صبور بودن از راه‌ های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

صبر دوای هر دردی است. برای پایان دادن به رابطه نیاز به زمان دارید. در این مدت کارهایی که دوست دارید را انجام دهید. مهم نیست که چه چقدر طول می‌کشد اما آنقدر به خودتان کمک کنید که مدت زمان آن را کاهش دهید. برای اینکه روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب با شوهر خسیس چگونه برخورد کنیم؟ سر بزنید.

حواستان را پرت کنید

بعد از اینکه مرحله حساس اولیه را پشت سر گذاشتید دیگر به گذشته برنگردید. زمانی که مغزتان دوباره گذشته را مرور می‌کند باید متوقفش کنید. همان‌جا سعی کنید حواستان را پرت کنید و کارهایی که دوست دارید را انجام دهید. این تنها راه کنار آمدن با این شرایط است.

بررسی دلایل شکست از راه‌ های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

زمانی که آرام هستید و احساساتتان کمی کنترل شد، سعی کنید مشکلات رابطه قبلی را پیدا کنید. اشتباهات خود را بررسی کنید. از اشتباهات درس بگیرید و سعی کنید این اشتباهات را برای رابطه جدید تکرار نکنید.

سریع وارد رابطه جدید نشوید

معمولا اشتباهی که بعضی از افراد می‌کنند این است که برای فراموش کردن رابطه عاطفی گذشته، وارد رابطه جدید می‌شوند. سوء استفاده از دیگران برای فراموش کردن رابطه قبلی، کار بسیار اشتباهی است. اینکه قلب کسی را بشکنید برای اینکه کسی روزگاری قلب شما را شکسته کار اشتباهی است.

یادگاری‌های گذشته را از جلوی چشم بردارید

یادگاری‌های گذشته را از جلوی چشم بردارید

سعی کنید یادگاری و هر چیزی که شما را به یاد عشقتان می اندازد را از دم دستتان بردارید. هر چیزی که در گذشته اتفاق افتاده برای قبل بوده و دیگر تمام شده. هیچ‌گاه به سراغ یادگاری‌های قبلی نروید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه‌ها می‌گوید که عاشق شده‌اید! را بخوانید.

۴۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۱۳ ب٫ظ

  4. مفید بود

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۴۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲:۰۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۳:۲۰ ب٫ظ

  7. پ

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱:۴۷ ق٫ظ

    سلام قلبی که شکست دیگه شکسته وهیچ جورنمیشه خودتوقانع کنی که برگردی به حالت اول .وتشکرمیکنم اززحمات شما

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۰۵ ق٫ظ

      سلامت و برقرار باشید دوست عزیز🌹

      پاسخ

    • اصغربیچاره

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

      خدا لعنت کنه کسی که تظاهر به شکستن قلب از طرف دیگران می کنه‌در حالیکه خودش درشکستن قلب دیگران استادو‌ختم عالمه……. کسی که به زمش فحش بد دست رو زن بی دفاع بلند کنه تا جانش را برداره بره این چنین موجودی حق نداره دم از عواطف. و قلب شکسته بزنه . خدا لعنت کنه آدم های ظالمی که با کلمات و الفاظ حیله گرانه بازی می

      پاسخ

    • ت

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

      کسی که خر می دوزده قایم می کنه صدای عرعرش می آد کسی که خر بزه می خوره ، پای لرزش هم باید بنشینه چه مکن بهر پدر اول خودت دوم پدر روی پدر دست بلند می کنی ؟ به پدر فحش می دی؟ با همه با نزدیکان خود گلاویز می شی؟ حالا بعخور آشی که خودت درست کردی . دشمنی بالاتر از الاد نیست، شاخ گاوی بدتر از داماد نیست .

      پاسخ

  8. عاطفه

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ

    بنظرم قلب شکسته هیچ وقت درمان نخواهدشد اینها همه اش عذرمیخام شِرو وره..جای زخم ودردش همیشه میمونه💔

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      بله درسته

      پاسخ

    • عباس رستمی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲:۱۹ ب٫ظ

      بله ، کاملا” بجا و درسته خوشا بحال کسی که تا حالا و تا پایان عمر قلبی را نشکسته اند .

      پاسخ

    • ت

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۰۶ ب٫ظ

      قلبی که شکست، دیگه شکسته، دلی که سکست دیگه شکسته .

      پاسخ

    • فرهاد

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱:۴۵ ب٫ظ

      سلام تشکزاززحمات تون، مجلهء دلتا خیلی آموزده ومفیده دو سال و ده روزه زنم طلاق گرفته ولی خیلی خیلی دوستش داشتم و دارم ، الآن دو سال و ده روزه دارم فکر می کنم من که عاشقش بودم و دوستش داشتم چرا ازم جدا شد رفت و معلوم نهی که کجا بعشو ، حالا هرجا هست خدا پشت و پناهش باشه من خیلی دلم براش تنگ شده، ای عزیز درب خانه ای من همیشه برویت بازه بغض گلومو گرفته ، تورا خدا بر گرد نزار از دوریت بعمیرم . برگرد ، دیگه قول مردانه می دم که خشم خود را فرو بنشانم و اعصبانی نشم که از کوره در بعرم. ه

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱:۴۵ ب٫ظ

        😔😔 امیدوارم این اتفاق بیفته

        پاسخ

    • ناشناس

      ۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

      حرف دل ، دل شکسته گان راستین را به بهترین شگل ادیبانه بیان ف

      پاسخ

    • کمال آبادی

      ۴ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۳۷ ب٫ظ

      یک ضرب المثل هست که می گه : دروغگودشمن خداست. اگه انسان هابه همین ضرب المثل متقدباشنددیگه دروغ نمی گند کسی که قصد شکستن قلب شریک زندءگی خود را دارد اول از دروغ و دغل و پنهان کاری شروع می کند تاروزی آفتاب از زیر ابر نمایان بعشه که دیگه آخر فیلمه و تمام ، حالا‌ بعرو خاکت را بتکان یکان یکان و چگونه متوجه شویم کسی دروغ می گوید راهش آسان است باید دراین حالت اگه شک داریم که حرفاش سرتاپاچاخان وخالی بندی است و همش خالی می بنده به دماغش نگا کن ، اگه دماغش دراز شدخوب معلوم می شعه مثل پینوکیو دروغ می

      پاسخ

    • بابااحمد

      ۶ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

      قصه ای بابا احمد : مرد سرگردان این شهرم / همدمی گم گشته را جویم/ قصه ها دارد دل تنگم/ بشنو امشب، قصه یی گویم / جونم برات بگه: یک شب از شب های تابستان / ناشناسی از سفر آمد/ بانگاه پر غرورخود آتش ها بردشت جانم زد/ دور از آن دنیای تاریکی / بادو مرغ همسفر بودیم / غافل از اندیشه ای فردا / روزوشب باهم بدر بودیم / یک شب بارانی پائیز آسمون رنگ جدایی زد/ آن سفر کرد از دیار من / پا به عشق و آشنایی زد/ مانده ام تنها وسرگردان / اون نشان ازمن نمی گیرد / رفته ام از یاد او، اما یاد او در من نمی میرد

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

  10. پریوش آقایی

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

    بسیار واضح ودقیق به همه چی با ظرافت ودقت اشاره شده وازهمه مهمتر با رودر رویی واقعیات

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۲:۵۹ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

    عالی بود، مرحبا ولی هیچ چیز نمیتونه آرومم کنه جز دیدنش دوساله جدا شدیم ولی هنوز دوسش دارم بی اختیار

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • قدرت الله صالحی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۵۵ ب٫ظ

      دوستی یک طرفه دوستی خاله خرسه است. جای تعجبه وقتی اون تورا نعمی خواد و ازت متنفره ، تو چه طور او را دوست‌داری؟ امام حسن (ع) را کی شهید کرد ؟

      پاسخ

    • صالحی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۰۵ ب٫ظ

      اون دیگه بر نعمی گرده ، کوزه را تا زمانیکه نشکسته باید قدرش را می دونستی چه مکن بهر پدر ، اول خودت دوم پدر تموم شد رفت ، اون مه مه را لو لو برد اون جانش را برداشت و رفت و دیگه هم بر نعمی‌رده … کسانی که روابط و اخلاق خوبی دارند و بارشون را رو دوش دیگران نعمی اندازند حق زندگی و حق خوشبختی را دارند .

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۸:۱۷ ب٫ظ

      همه بد ، تو خوب ، توکه مدعی خوب بودن هسنیو خودت رو آدم پاک و درستی می دونستی چرا زنت نتونست تحملت کنه و رفت و پشت سرش را هم‌نگا نکرد

      پاسخ

    • بهادری

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

      اون دیگه بر نعمی گرده ، بی خودی شکم ات را صابون

      پاسخ

    • وجیه الله

      ۳ تیر ۱۴۰۲ در ۸:۱۷ ق٫ظ

      تو اگه اونو دوست داشتی باهاش مشاجره نمی کردی و دست روش بلند کنی ، یک ضرب المثل کردی هست که می که که : جوجه کان را آخر پائیز می شمارند. ویک ضرب المثل چکسلواکی میگه که : چه مکن بهر پدر ، اول خودت دوم پدر

      پاسخ

  12. سید حسن

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

    قلب شکسته فقط به قصه های عاشقانه ربطی ندارد ! شاید یک کارمند یا کارگر یا …قلب او شکسته باشد
    در رابطه با کار کار و حرفه ای که دارد !! کاری که دوست دارد اما از او در جای دیگری استفاده میکنند !! اصولا کسانی که در اد ا ره به دستور مافوق هر کار خلافی را انجام میدهند خوب رشد میکنند !! و این دور از انسانیت است !! طرف بخاطر خراب کردن یک آدم مومن کاری میکند که او تخریب شود ، حتی تا پای اخراج !!

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۵۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • علی آبادی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷:۰۸ ب٫ظ

      خدا خیرتون بده مطلب همدردانه و همگرایانه و همکدهء پرارزشی را انعکاس دادید من سال هاشت دارم زجر و عذاب می کشم پسرم که معتاد شد زنم طلاق گرفت و دیدن با مرد قوی هیکل دیگری ازدواح‌کرده که بر اثر خود زنی شدید به بیماری اعصاب و روان و تورم مغزی دچارم م ۱۱ شبانه روز در اغما بودام و کسی نگفت مرده ام یا زنده بی نهایت دل شکسته و بی تاب و بی حوصله ام، با مطالعه‌ این مفاله کمی آروم گرفتم، ولی نگا به عکس ها خاطراتم را خدشه دار می کنه و با هیچ قیمتی فادر نیستم‌ آن را معدوم کنم،خیلی نحیف وضعیف شدم

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۲۴ ق٫ظ

        لطفا با خودتون این کار رو نکنید و مهربان تر باشید. زندگی ارزش این همه غم و سختی را ندارد.😔

        پاسخ

    • یاری

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷:۱۴ ب٫ظ

      باسام و سپاس ؛ سه چیز است که به هرکسی میرسد ، چه فقیر باشد ، چه غنی باشذ ،چه پادشاه ، چه گدا ؛ چه مرد چه زن . اول : رزق دوم : جزای عمل ، سوم :مرگ .

      پاسخ

    • علی کتولی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۵۰ ب٫ظ

      قلب شکسته از تنهایی وبی یاری و خاطرات تلخ و زجر آور گذشته حکایت دارد . انسان همانطور یکه به آب و غدا احتیاج دارد به هم صحبتی و هم خوابی هم احتیاج مبرم دارد. هشت ساعت تنهایی برابر است با ۸۰ ساعت بی غدایی است که برای سلامتی مضر شناخته شده که کمترین زیان آن : کاهش انرژی و افزایش خستگی است . دل شکسته منم تا سحر بیدار و گریان من منم ، دیگه کسی شریک دردم نعمی شه هر جا باشم فقط خدا

      پاسخ

  13. هلنا

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

    درمان نداره فراموش میشه اما گاهی یه سری عوامل باعث میشه که بازم جای زخم روحس کنی

    پاسخ

  14. علی

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۰۴ ق٫ظ

    قلب شکسته چگونه درمان میشود؟

    با چسب دوقلو. راحت میچسبونیمش

    پاسخ

  15. تبریزیم

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ق٫ظ

    الان دقیقا ده سال و ی ماه و بیس روزه که جداشدیم .اونم توشرایطی که من فولادشهردنبال کسب وکاروتحصیلاتو مشکلات اونم توتبریز.ثانیه به ثانیه وکلمه به کلمه ی حرفهاش یادمه .نه یادگاری ،نه عکس ،نه شماره، چیزی هم ازش ندارم ولی تاالانم نتونستم فراموشش کنم .بااینکه متاهل شدم وبچه دار دوسه روز ی بار یادش میفتم ،حتی موقع آهنگ گوش دادن وبارون باریدنم بفکرش میفتم .قبول کردم دیگه بین من و اون ماوجودنداره وهمه چی تمومه ولی بازم نمیتونم ف کنم .شرایط من الان بیماری هست یاوسواسی ،یاعلاقه ی بیش ازحدبه غیرخدا ‌.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۵۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۷:۲۱ ب٫ظ

      خدا به شما صبر بده

      پاسخ

    • وجیه الله

      ۳ تیر ۱۴۰۲ در ۸:۳۸ ق٫ظ

      خدا به شما صبر و آرامش بده ولی چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ؟ زن یکی از آفریده گار …. از روح و روان و جسم لطیف خلق شده و باید باهاش با مهر و عطوفت وصداقت و راستی و درستی و سخاوتمندی رفتار کرد . و الاد صالح تربیت کرد که با توطعه و دسیسه پ نامردی پدر و مادر را از هم جدا نکمه زیرا چرخ گردون فتنه ها و بازی ها داره . باید مراقب بود . هیچ کس از فرداش خبر نداره که چه پیش خواهد آمد

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۵ تیر ۱۴۰۲ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

        درود بر شما و سپاسگزاریم از همراهی شما🌹

        پاسخ

  16. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

    • حسین سوری

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

      واضح و مبرهم است که ؛ اون دیگه بر نع می گرده ، چون ۱۵ ساله اذیتش کردی،۱۰ سال است که از دستت عاصی شده و طلاق گرفته و۳۰۰ تا سکه طلاشو گرفت ورفت دنبال سرنوشت خودش

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…