رپورتاژآگهی

۶ راه کاهش ورم بینی بعد از عمل

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ورم بینی بعد از عمل کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. پس از جراحی نیز باید انتظار کبودی را داشت، هرگونه کبودی یا ورم پس از عمل باید در عرض دو هفته پس از عمل زیبایی بینی کاهش یابد.
۶ راه کاهش ورم بینی

ورم بینی پس از جراحی در چند روز اول در بدترین حالت خود خواهد بود. هر تورمی باید در عرض شش هفته به‌طور کامل بهبود یابد، زمانی‌که شکل بینی جدید شما مشخص می‌شود. اما با این حال راه‌هایی وجود دارد که می‌توان این روند را سرعت بخشید. در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم در مورد علت ورم بینی بعد از عمل، انواع ورم بینی بعد از عمل، درمان ورم بینی بعد از عمل صحبت کرده و ۶ راه کاهش ورم بینی را به شما ارائه خواهیم داد.

علت ورم بینی بعد از عمل چیست؟

تمام روش‌های جراحی، زخم‌های تمیز و کنترل شده‌ای ایجاد می‌کنند که بدن باید در هفته‌های بعد از عمل ترمیم کند. عمل بینی که یکی از جراحی‌های رایج است که می‌تواند به دلایل زیبایی یا عملکردی انجام شود نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ورم بینی بعد از عمل، یک عارضه جانبی مورد انتظار از روند بهبودی است که مدتی طول می‌کشد تا فروکش کند. بینی از غضروف، پوست و استخوان تشکیل شده است و ممکن است چند ماه طول بکشد تا تورم بعد از جراحی از بین برود.

انواع ورم بینی بعد از عمل

اساسا دو شکل تورم پس از جراحی بینی ایجاد می‌شود. تورم فوری مربوط به ترومای جراحی و سپس تورم طولانی مدت مربوط به احتباس مایع وجود دارد.

تورم فوری آشکار است و صرفا عوارض مربوط به التهاب ناشی از جراحی زیبایی بینی است. این نوع تورم ممکن است هم‌زمان با کبودی ایجاد شود.

اگرچه هر بیمار پس از جراحی بینی به طور متفاوتی بهبود می‌یابد اما درجه این نوع تورم را می‌توان تا حدی با تکنیک جراحی بینی کاهش داد. دکتر رجب پور همواره با انجام جراحی زیبایی بینی با برش دقیق بافت، تورم و کبودی فوری را محدود می‌کند.

راه های کاهش ورم بینی

 درمان ورم بینی بعد از عمل

پس از عمل جراحی بینی، مقداری تورم و کبودی را تجربه خواهید کرد، ورم بینی بعد از عمل، بخش اجتناب‌ناپذیری از بهبودی شماست و موقتی است! اما در حالی که برخی از ورم‌ها اجتناب‌ناپذیر است، می‌توانید چندین کار را برای کاهش ظاهر تورم انجام دهید اما مهم است که انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید. به‌طور کلی، تورم بعد از جراحی بینی طبیعی است و ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا به‌طور کامل بهبود یابد. اگرچه در ابتدای بهبودی باید برای مقداری پف کردگی آماده باشید اما این نکات را برای تسریع روند بهبودی دنبال کنید.

۶ راه کاهش ورم بینی بعد از عمل

در این جا چندین راه برای سرعت بخشیدن به پروسه از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل ارائه داده‌ایم:

  •  از دستورالعمل‌های جراح خود پیروی کنید.

دکتر رجب پور دارای چندین دهه تجربه در زمینه جراحی زیبایی است و هزاران عمل از جمله جراحی بینی را انجام داده است. او به شما در مورد بهترین گام‌ها برای بهبود سریع و بدون عارضه جراحی بینی توصیه می‌کند که شامل نحوه به حداقل رساندن ظاهر تورم می‌شود. این مراحل ممکن است شامل استفاده از داروها برای مدیریت درد باشد. دستورالعمل‌های او را به دقت دنبال کنید.

  •  هیدراته بمانید.

هرچه آب بیشتری بنوشید، احتمال احتباس قابل توجه آب، کمتر خواهد بود.

  • از کمپرس سرد استفاده کنید

بلافاصله پس از جراحی بینی، یک پرستار یک کمپرس سرد روی بینی شما قرار می‌دهد که می‌تواند تا چند ساعت بعد از جراحی در آنجا باقی بماند. با این حال، پس از خروج از اتاق ریکاوری، نباید کمپرس سرد را مستقیما روی بینی خود قرار دهید، زیرا فشار می‌تواند نتایج جراحی شما را به خطر بیندازد. در عوض، می‌توان از کمپرس سرد روی پیشانی یا گونه‌ها استفاده کرد که ممکن است به کاهش تورم کمک کند.

  •  از عطسه و سرفه خودداری کنید.

در حالی که برخی از عطسه‌ها و سرفه‌ها اجتناب‌ناپذیر است، بهتر است از هر چیزی که بینی یا ریه‌های شما را تحریک می‌کند دوری کنید. پس از جراحی بینی خود سیگار نکشید و خود را در معرض دود سیگار یا سایر محرک‌های موجود در هوا قرار ندهید.

  • سر خود را بالا نگه دارید.

برای کمک به روند بهبودی و به حداقل رساندن تورم بهتر است سر خود را برای چند روز بعد از جراحی بینی بالا نگه دارید.

  • از فعالیت و ورزش شدید اجتناب کنید.

در حالی که تناسب اندام و فعال بودن بخش مهمی از ریکاوری است، هر ورزش شدیدی که فشار خون شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، اثرات نامطلوبی بر بهبودی شما خواهد داشت و ممکن است تورم را تشدید یا افزایش دهد.

راه های کاهش ورم بینی

سخن پایانی

در این مقاله در مورد علت و انواع ورم بینی بعد از عمل صحبت کردیم و روش‌هایی را برای درمان ورم بینی بعد از عمل ارائه دادیم. ورم بینی بعد از عمل بخشی شایع و مورد انتظار در روند بهبود جراحی بینی است. بیشتر تورمی که تجربه خواهید کرد باید در ۲ هفته اول فروکش کند. تورم می‌تواند قابل توجه باشد اما اکثر بیماران دکتر احمد علی رجب پور را از بازگشت به محل کار، مدرسه و سایر فعالیت‌ها پس از هفته اول باز نمی‌دارد. بهتر است برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، به دنبال بهترین جراح بینی در محل زندگی خود باشید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

راهکارهای بهبود روابط عاطفی با همسر

 اگر متوجه شدید که فقدان صمیمیت یک مشکل دائمی برای شما و یا همسرتان است، برای حمایت بیشتر …