از بین بردن رسوب کتری با 3 روش ساده

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رسوب علاوه بر اینکه ظاهر کتری و قهوه‌جوش را بد می‌کند به مرور باعث می‌شود رنگ و طعم آب هم بی‌کیفیت شود. برای از بین بردن رسوب کتری و قهوه‌جوش راه ساده‌ای وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.
از بین بردن رسوب کتری

کتری و قهوه‌جوش از وسایل پر استفاده در هر خانه‌ای هستند که به مرور زمان و استفاده مکرر رسوب می‌گیرند و دیواره‌ای آهکی روی آن‌ها پدیدار می‌شود. برای از بین بردن رسوب کتری و قهوه‌جوش این مطلب از دلتا مگ را دنبال کنید.

روش از بین بردن رسوب کتری و قهوه‌جوش با سرکه

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای رسوب زدایی انواع کتری و قهوه‌جوش استفاده از کمی سرکه و آب است. مراحل این شیوه رسوب‌زدایی را در ادامه بخوانید.

رسوب‌زدایی قهوه جوش

فرقی نمی‌کند قهوه‌جوش استاندارد داشته باشید یا نه. انواع قهوه جوش‌ با توجه به میزان استفاده از آن‌ها، هر سه تا شش ماه یک‌بار رسوب می‌گیرند و باید آن‌ها را رسوب‌زدایی کنید. برای انجام این کار، به مقدار مساوی سرکه و آب را داخل دستگاه بریزید و داخل قهوه‌جوش بچرخانید و بگذارید دو سه ساعتی بماند. پس از گذشت چند ساعت، آب معمولی در قهوه‌جوش بریزید و خوب آن را بشویید.

از بین بردن رسوب کتری و قهوه جوش

رسوب‌زدایی کتری

انواع کتری معمولا بعد از شش ماه استفاده رسوب می‌گیرند. البته بهتر است رسوب‌زدایی کتری را ماهانه انجام دهید. از بین بردن رسوب کتری هم کاری بسیار ساده است، فقط کافی است کتری را پر از آب و سرکه کنید و بگذارید به جوش آید، سپس آن را از روی حرارت بردارید تا کاملا خنک شود. بعد از خنک شدن کتری آن را خوب با آب معمولی بشویید.

مطلب پیشنهادی:  ۶ فایده موز سیاه شده که نمی‌دانید

فوت‌کوزه‌گری

برای تمیز کردن دهانه کتری به این طریق عمل کنید: سرکه و آب را در کتری گرم کنید، سپس آن را در یک کاسه بریزید، دهانه کتری را وارونه در مایع داغ فرو کنید و بگذارید حداقل سه ساعت خیس بخورد. بعد از سه ساعت کتری را با آب معمولی بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

بایدها و نبایدهای گرم کردن غذا با مایکروویو

معمولاً برای گرم‌کردن غذا آن را در مایکروویو می‌گذاریم. اگرچه گرم کردن غذا با مایکروویو ام…