۶ دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه

۱۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک رابطه عاشقانه چه موقع به پایان خود می‌رسد؟ نشانه‌های سرد شدن نامزد چیست؟ این‌ها سوالاتی است که در حالت عادی هرگز نمی‌خواهید با آن روبه‌رو شوید.
نشانه های سرد شدن رابطه عاطفی

گاهی ممکن است احساس خستگی کنید. عشق و هیجان بین شما و همسرتان کمرنگ شود و همین باعث شود به این سوال فکر کنید. در چنین شرایطی لازم است بفهمید که آیا این بدبینی و احساسات ناخوشایند دائمی است یا فقط یک مرحله گذرا است؟ در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان نشانه های سرد شدن رابطه عاطفی می‌پردازیم.

نشانه های سرد شدن رابطه عاطفی

در واقع برای سرد شدن رابطه عاشقانه علائمی وجود دارد. علائمی غیرقابل حذف و غیر قابل تردید که می‌تواند تایید کننده سرد شدن رابطه و پایان آن باشد. اگر در روابط خود به هر یک از موارد زیر برخورد کردید، بدانید که اصلا نشانه خوبی نیست.

شما برای همسرتان در اولویت قرار ندارید

یکی از مهم‌ترین نشانه های سرد شدن رابطه این است که همسرتان مانند قبل به شما بها نمی‌دهد. در واقع وقتی همسرتان از گذراندن وقت با شما جلوگیری می‌کند و همواره از روبه‌رو شدن با شما فرار می‌کند، می‌تواند از نشانه‌های سرد شدن مرد یا زن باشد. اگر به این فرد اعتراض کنید احتمالا مدام می‌شنوید که بیش از حد گرفتاری کاری، خانوادگی و غیره دارم. اما شما باید به او بگویید این چیزی نیست که از زندگی مشترک و رابطه عاشقانه می‌خواستید.

نشانه های سرد شدن رابطه عاطفی

فاصله گرفتن از هم از نشانه های سرد شدن رابطه عاطفی

ممکن است همسرتان در کنار شما نشسته باشد، اما کیلومترها از هم فاصله داشته باشید. این جایی است که رابطه به پایان خود می‌رسد. از گویاترین علائم سرد شدن رابطه همین فاصله گرفتن از یکدیگر است. منظور من فاصله فیزیکی نیست بلکه منظور نوع احساسی است.

در چنین وضعیتی تماس‌های تلفنی کمتر و کوتاه‌تر می‌شوند. مکالمه‌هایی که انجام می‌دهید معنادار نیستند و تنها صحبت‌های کوتاه و پیش پا افتاده را شامل می‌شود. شما مانند قبل برنامه‌ای برای وقت گذراندن با یکدیگر نخواهید داشت.

همسر شما درباره اتفاقاتی که برایتان می‌افتد کنجکاو نیست

یک رابطه سالم به معنای کمک به یکدیگر برای انجام امور روزانه به بهترین نحو است. عدم علاقه به آنچه در طول روز انجام می‌دهید، نشانه بزرگ از سرد شدن رابطه است. مخصوصا اگر این بی‌توجهی از سوی زن باشد. اگر ناگهان همسرتان نسبت به آنچه در کار شما می‌گذرد یا کارهایی که از انجام آن‌ها لذت می‌برید، بی‌توجه شود، یک هشدار و زنگ خطر است. برای اینکه رابطه عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب این کارها زنان را عاشق و دیوانه می‌کند سر بزنید.

احساس پایداری از ترس وجود دارد

ترس از روبه‌رو شدن با همسر، می‌تواند یکی دیگر از موارد نشانه های سرد شدن دختر در رابطه باشد. وقتی شما از گذراندن وقت با یکدیگر می‌ترسید، کم‌کم به سمت پایان رابطه عاشقانه خود حرکت می‌کنید. شما دائما فکر می‌کنید که آیا همسرم از من جدا خواهد شد یا خیر؟ دلیل سردی او چیست؟ وقتی اوضاع در این حالت است، بهتر است احساسات خود را با همسرتان در میان بگذارید.

نشانه های سرد شدن رابطه عاطفی

نداشتن رابطه جنسی گرم

نداشتن رابطه جنسی یکی از معمول‌ترین علائم سرد شدن مرد از زن است. چون رابطه جنسی یک بخش مهم و جدانشدنی از زندگی مشترک است که فقدان آن طبیعی نیست. مخصوصا اگر در اوایل رابطه هستید. در واقع می‌توانیم عدم رفع نیازهای جنسی را به‌عنوان دلیل سرد شدن رابطه هم مطرح کنیم. یعنی وقتی برای مدت زیادی با همسرتان رابطه نداشته‌اید، بدانید که اوضاع آشفته است.

برنامه‌ریزی برای آینده مشترک وجود ندارد

گاهی اوقات نشانه‌های سرد شدن زن از مرد این است که از برنامه‌ریزی برای آینده دست بردارد. وقتی همسرتان درباره اهداف کوچک و بزرگ زندگی با شما حرف نمی‌زند یا شما جایی در برنامه‌هایش ندارید، این یک عدم تعهد قطعی است و احتمالا اوضاع از آنجا به بعد بدتر می‌شود.

بحث و جدل فراوان از نشانه های سرد شدن رابطه عاطفی

گاهی اوقات از محکم‌ترین نشانه‌های بی‌میلی مرد به زن بحث و جدال دائمی است. زن و شوهرهایی که با هم مهربان هستند و یکدیگر را درک می‌کنند می‌توانند با خیالی راحت از کنار مسائل کوچک بگذرند. اما وقتی عکس این قضیه وجود داشته باشد، می‌توان به سردی رابطه پی برد. یک وضعیت استرس‌زای کوچک منجر به این می‌شود که زن و شوهر چیزهایی را بیان کنند و کارهایی انجام دهند که رابطه را به سمت نابودی سوق دهد.

نشانه های سرد شدن رابطه عاطفی

پیشنهاد مطالعه: مطلب دلیل افسردگی پس از رابطه چیست؟ را بخوانید.

۱۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۲۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۳۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۶ ب٫ظ

  6. امیرعلی

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۰۲ ب٫ظ

  10. massi

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۱ ب٫ظ

    رابطه ای که تناسب افراد نباشه از همون اول سرده و آره همه اینا هست و مخصوصا وقتی والدینت ناراضی باشند

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۴۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

  13. مسعود

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۴۲ ب٫ظ

    خیلی عالی،

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۴۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…