غروب خورشید را در آبشار باران‌کوه تماشا کنید

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در اطراف آبشار باران کوه چشمه‌ها و درختان زیبای بسیاری وجود دارد که منظره خاص و بسیار زیبایی را پیش روی چشمان گردشگران گذاشته است.
آبشار باران کوه گلستان

آبشارهای استان گلستان از جاذبه‌های گردشگری آن به‌شمار می‌آیند و هر ساله دوستداران طبیعت به این منطقه سفر می‌کنند. از آبشارهای این استان می‌توان به آبشار شیرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه و زیارت اشاره کرد. آبشار باران کوه گلستان از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان گلستان و گرگان محسوب می‌شود که از جمله آبشارهای خزه‌ای ایران است. این آبشار در پارک جنگلی باران کوه استان گلستان واقع شده است و از آبشارهای دائمی گلستان در هر چهار فصل سال است. با مجله دلتا همراه باشید تا در ادامه با سایر آبشارهای این منطقه نیز آشنا گردد.

آبشار های گرگان

مسیر رسیدن به آبشار

آبشار باران کوه گلستان در ۱۸ کیلومتری گرگان و در مسیر راه رودخانه شصت کلا و در یک پارک جنگلی قرار دارد. مسیر راه آبشار به‌صورت سطح شیب‌دار بوده و نیاز است که وسایل کوهنوردی را همراه داشته باشید. برای رسیدن به آبشار حداقل ۲ ساعت پیاده‌روی لازم است. اگر به جاذبه‌های دیدنی ایران علاقه دارید، روستای لاویج، مقصدی خنک برای تابستان را بخوانید.

آبشار باران کوه

غروب زیبای خورشید

آبشار باران کوه با ریزش مدام قطره‌‌های بارانی جاری می‌شود. آب آبشار از چشمه‌‌های بالای آن تامین‌ می‌شود. دور تا دور صخره‌‌های آبشار پوشیده از خزه است. ارتفاع زیاد این آبشار، جوشش ابرها و رنگ زیبای خورشید موقع غروب باعث شده است که به این مکان چگل آتشین بگویند. در اطراف آبشار باران کوه چشمه‌‌ها و درختان زیبایی وجود دارد. در فصل زمستان آبشار باران کوه کاملا یخ‌ می‌زند.

آبشار باران کوه گرگان

بهترین زمان بازدید

در کنار بازدید از آبشار باران کوه می‌توانید با همراه داشتن لوازم کمپ در دل جنگل باران کوه روزی به‌یادماندنی در دل طبیعت را تجربه کنید. منطقه زیبای باران کوه به‌دلیل وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری به یکی از لوکیشن‌های عکاسی برای علاقه‌مندان تبدیل شده است. بهترین فصل بازدید از این مکان بهار و تابستان است.

آبشار باران کوه گلستان

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری قبر حضرت آدم، اسرارآمیزترین آرامگاه جهان را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  4. امیر علی

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۳۸ ق٫ظ

    فقط تو رو خدا وقتی میاین دیدن کنید آشغال نریزید حیفه طبیعت خدا

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      ممنون از اینکه نظرتون رو نوشتید🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…