قبر حضرت آدم، اسرارآمیزترین آرامگاه جهان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در اسلام، نه تنها آدم را نخستین انسان بلکه نخستین پیامبر نیز می‌دانند. آدم ابوالبشر عمر طولانی داشت که همه آن را به عبادت و زراعت پرداخت و صاحب فرزندان بسیاری شد.
قبر حضرت آدم اسرارآمیزترین آرامگاه جهان

قبر حضرت آدم یکی از مکان‌های دیدنی شهر نجف است. بنا بر روایات، حضرت آدم بیشتر عمر خود را در کوفه گذرانده است و اواخر عمر خود را در مکه سپری کرده و بعد از ساخت کعبه از دنیا رفته و پیکر مطهر او را در مکه به خاک سپرده شده است. وقتی به فرمان خدا حضرت نوح کشتی معروف خود را ساخت و به جای دیگری هجرت کرد، خداوند به حضرت نوح دستور داد تابوت حضرت آدم را خارج کرده و با خود به کوفه بیاورد و پس از تمام شدن طوفان او را در نجف به خاک بسپارد. طبق روایات قبر حضرت نوح نیز در این شهر قرار گرفته است. با دلتامگ همراه باشید تا با اماکن دیدنی شهر نجف آشنا گردید.

اماکن دیدنی نجف

جاهای دیدنی نجف اشرف عموما اماکن مذهبی و زیارتی هستند اما این شهر برای علاقه‌مندان به تاریخ هم جاذبه‌هایی دارد. زائران و مسافران عزیز می‌توانند پس از به‌جا آوردن مناسک مذهبی به دیدن این اماکن نیز بروند. اگر قصد خرید سوغات عراق را داشته باشید هم می‌توانید به بازار بزرگ نجف مراجعه کنید.

وضعیت آب‌وهوا

نجف در منطقه کویری بدون پوشش گیاهی قرار گرفته است. به همین جهت تابستان‌های بسیار گرم و سوزان و زمستان‌های بسیار سرد و خشکی دارد. اگر قصد سفر به نجف را دارید این موضوع را به خاطر داشته باشید!

مطلب پیشنهادی:  کندلوس؛ بهشتی 4000 ساله در نزدیکی نوشهر

قبر حضرت آدم کجاست

قبر حضرت آدم

قبر واقعی حضرت آدم به طول ۷۰ قدم است. اسناد تاریخی موجود بیانگر آن است که طول قد حضرت آدم ۳۰ متر بوده است و بالطبع قبر ایشان هم نسبت به سایر قبرهایی که تا به امروز دیده‌اید متفاوت است. می‌گویند، حضرت آدم ده روز دچار تب بود و بعد از پانزده روز بیماری فوت کرد و عمر او هنگام وفات نهصد و سی سال بود. گردشگران تور عراق‌ می‌توانند علاوه بر زیارت ائمه در این شهر مقدس به زیارت قبر حضرت آدم بروند که به شهر نجف نزدیک است. برخی معتقدند که حضرت حوا در شهر جده عربستان دفن شده است. به همین دلیل است که به آن شهر جده می‌گویند که به معنای مادربزرگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…