روستای لاویج، مقصدی رویایی برای پاییز

1
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روستای لاویج چمستان مقصدی است که می‌خواهیم به آن سفر کنیم؛ روستایی زیبا که به‌ جز طبیعت رویایی‌اش، چیزهای زیاد دیگری دارد تا سفری به یادماندنی برای شما رقم بزند.
روستای لاویج

روستای لاویج یکی از زیباترین روستاهای شمال کشور است که با داشتن چشمه‌های آب گرم معدنی، طبیعتی چشم‌نواز و قلعه‌های باستانی به یک نگین گردشگری در استان مازندران تبدیل شده است. همراه دلتامگ سفری زیبا و به‌ یاد‌ ماندنی به این روستای خوش آب‌ و هوا داشته باشید.

خرید ویلا در شمال

روستای لاویج

روستای لاویج در چمستان شهرستان نور، روستایی ییلاقی‌ است که طبیعت فوق‌العاده زیبایش شما را جادو می‌کند و در هر فصلی از سال که به این خطه سفر کنید مجذوب زیبایی‌های منحصر به فرد آن خواهید شد. روستای لاویج را به‌ عنوان نگین گردشگری استان مازندران که مملو از زیبایی‌های طبیعی و نعمت‌های خدادادی است، می‌شناسند. روستای لاویج یکی از جاهای دیدنی مازندران است که در تمام فصل‌های سال میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران است.

دیدنی‌ها و تفریحات روستای لاویج

در روستای لاویج جاذبه‌های دیدنی بسیاری وجود دارد؛ اما شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر به لاویج آبگرم طبیعی آن است. برای بهره‌بردن از این نعمت، چند مجتمع آبگرم در روستا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

خرید ویلا در نور

آبگرم‌ لاویج

دهستان لاویج دارای پنج مجموعه آبگرم به نام‌های بی بِن او، فیل سنگی، شفل، ایران زمین و لاویج است. آبگرم لاویج املاح معدنی گوگردی فراوانی دارد و برای دردهای مفاصل، کمردرد، پا درد و به‌ خصوص تمدد اعصاب مفید است.

بازار لاویج

به دلیل سفر تعداد زیادی گردشگر به این منطقه بازار لاویج به یک جاذبه گردشگری پرطرفدار در این شهر تبدیل شده است که در آن همه چیز، مثل انواع ترشی، صنایع‌ دستی، عسل طبیعی، محصولات محلی، ماهی لاویج و غیره یافت می‌شود.

طبیعت‌گردی در لاویج

جاده‌ای که از چمستان به لاویج می‌رسد بسیار زیباست. با پشت سر گذاشتن هر پیچ جاده از دیدن زیبایی‌های آن شگفت‌زده می‌شوید چرا که کوه و جنگل را هم‌ زمان در کنار هم خواهید دید. در سفر به لاویج تماشای جنگل‌های بکر آن را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی:  رفتارهایی که باعث می‌شود دیگران از شما فراری باشند

آبشار حرام‌ او

آبشاری با آب بسیار خنک و گوارا که در مسیر جاده چمستان به لاویج قرار دارد. این آبشار از ارتفاعات سوردار که حرم یک امامزاده‌ در آنجاست به پایین سرازیر می‌شود که در گذشته به «حرم او» معروف بوده است. در زبان طبری «او» آب معنا می‌دهد که ترکیب این دو کلمه به معنای آبی است که از سمت حرم جاری می‌شود.

قلعه نساء در دیزنکلا

در قسمت شمالی روستا، قلعه تاریخی نساء قرار دارد که بهتر است با یک راهنمای محلی به آنجا بروید؛ علاوه بر باقی‌مانده قلعه، لوله‌های سفالی را می‌بینید که کاربرد آن در گذشته برای انتقال آب شرب قلعه و منطقه از چشمه «حرم او» بوده است.

لاویج

قیمت ویلا در شمال

طبیعت زیبا و جاذبه‌های روستای لاویج باعث شده که این روستا در لیست محبوب‌ترین جاذبه‌های استان مازندران قرار بگیرد. پارک جنگلی کشپل با زیبایی‌های منحصر به‌ فرد خود به‌ خصوص در فصل پاییز و چشم‌اندازهای بی‌نظیر خود باعث می‌شود که گردشگران زیادی در این فصل زیبا راهی این منطقه از شمال شوند. امکانات رفاهی که در این روستا برای گردشگران در نظر گرفته شده است نیز بر جذابیت و محبوبیت روستا افزوده است. در صورتی که قصد اجاره یا خرید ویلا در شمال را دارید می‌توانید از آگهی‌های متنوع سایت ملکی دلتا دیدن نمایید. همچنین، در جدول زیر چند نمونه آگهی خرید ویلا در چمستان را برایتان آورده‌ایم.

نوع ملک

متراژ سال ساخت

قیمت خرید (تومان)

ویلای جنگلی

190 متر 1401

1,400,000,000

ویلای شهرکی

400 متر 1402

900,000,000

یک نظر

  1. ناشناس

    28 مهر 1402 در 5:25 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خوردن سیر ناشتا ؛ معجزه می کند

روز خود را به جای خوردن قرص با یک حبه سیر شروع کنید. خوردن سیر به عنوان چاشنی هر غذا یا اس…