رپورتاژ آگهی

درد در ناحیه سینه خطرناک است؟

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معمولا درد در ناحیه سینه از یک درد شدید تا درد مبهم احساس‌‌ می‌شود. برای تشخیص درد در قفسه سینه انجام نوار قلب، عکس‌برداری از قفسه سینه، آزمایش خون و سی‌تی‌اسکن را تجویز‌‌ می‌کند.
درد در ناحیه سینه

در بیشتر مواقع احساس درد در ناحیه سینه، نشان‌دهنده یک بیماری جدی نیست ولی بهتر است برای اطمینان خاطر به پزشک مراجعه کنیم. در برخی مواقع احساس درد به طور ناگهانی در قفسه سینه ایجاد‌‌ می‌شود، در این مواقع باید شک کنید که دچار حمله قلبی شده‌اید و خیلی سریع با پزشک و یا اورژانس تماس بگیرید. با مجله دلتا همراه باشید.

علت درد در ناحیه سینه

احساس درد در ناحیه سینه ممکن است به دلیل مشکلات قلبی و مشکلات ریوی باشد که‌‌ می‌توانند سلامتی انسان را به خطر بیندازد. اما برخی از دردهای سینه مربوط به بیماری‌‌های سیستم قلب و عروق یا مشکلات ریه نیستند. به دلیل اینکه درد ناحیه سینه ممکن است مربوط به ناراحتی‌‌های قلبی باشد، باید همیشه احتمال را بر بروز حملات قلبی گذاشت و به متخصص قلب مراجعه کرد تا خلافش ثابت شود.

احساس درد در ناحیه سینه به دلیل مشکلات قلبی

  1. حمله قلبی: حمله قلبی به دلیل بسته شدن مسیر جریان خون به عضله قلب ایجاد‌‌ می‌شود. وجود لخته خون‌‌ می‌تواند موجب مسدود شدن مسیر جریان خون شود.
  2. آنژین صدری: آنژین به احساس درد در قفسه سینه‌‌ می‌گویند که به دلیل شدت جریان خون به عضله قلب ایجاد‌‌ می‌شود. آنژین به دلیل وجود پلاک در جداره رگ‌‌هایی که وظیفه خون‌رسانی را به عضله قلب بر عهده دارند، ایجاد‌‌ می‌شود. پلاک‌‌ها موجب باریک شدن عروق خونی‌‌ می‌شوند. در نتیجه در هنگام فعالیت بدنی و یا انجام ورزش‌‌های سنگین خون کافی به قلب نمی‌رسد و احساس درد در قفسه سینه رخ‌‌ می‌دهد.
  3. پریکاردیت یا التهاب پرده دربرگیرنده قلب: احساس درد ایجاد شده به دلیل پریکاردیت در اکثر موارد خیلی شدید است و با انجام اعمالی مانند دراز کشیدن و تنفس کردن وخیم‌تر‌‌ می‌شود.
  4. جداشدگی آئورت: اگر لایه‌‌های داخلی آئورت جدا شوند، خون بین لایه‌‌ها باقی‌‌ می‌ماند و موجب پارگی آئورت‌‌ می‌شود.

احساس درد در ناحیه سینه به دلیل مشکلات ریوی

  1. ایجاد لخته خونی در داخل عروق موجود در ریه: ایجاد لخته خون در داخل عروق ریه را آمبولی ریه‌‌ می‌گویند. آمبولی ریه باعث مسدود شدن مسیر جریان خون به بافت ریه‌‌ می‌شود، به همین دلیل احساس درد در ناحیه قفسه سینه ایجاد‌‌ می‌شود.
  2. پلورزی یا التهاب پرده پوشاننده ریه: احساس درد قفسه سینه که به دلیل التهاب پرده پوشاننده ریه ایجاد‌‌ می‌شود، با تنفس و سرفه شدیدتر‌‌ می‌شود.
  3. فشار خون ریوی: هنگامی که فشار خون داخل رگ‌‌هایی که وظیفه انتقال خون به ریه را بر عهده دارند، زیاد شود باعث احساس درد در قفسه سینه‌‌ می‌شود.

درد سینه

درد در قفسه سینه به دلیل مشکلات گوارشی

  1. وجود اختلالات در بلع: در برخی موارد مشکلات موجود در مری موجب دشوار شدن عمل بلع‌‌ می‌شود. در نتیجه درد در ناحیه سینه احساس‌‌ می‌شود.
  2. ریفلاکس معده: سوزش سر دل در پشت استخوان جناغ سینه به دلیل وارد شدن اسید معده به داخل مری رخ‌‌ می‌دهد.
  3. مشکلات پانکراس و یا کیسه صفرا: وجود التهاب یا سنگ در کیسه صفرا یا لوزالمعده باعث ایجاد درد در قفسه سینه‌‌ می‌شود.

درد قفسه سینه به دلیل مشکلات عضلانی و استخوانی

  1. آسیب‌دیدگی دنده‌‌ها: در برخی مواقع ضرب‌دیدگی یا شکستگی دنده‌‌ها در اثر آسیب‌‌های ورزشی، حوادث و تصادفات‌‌ می‌تواند باعث احساس درد در ناحیه سینه شود.
  2. دردهای عضلانی: در برخی مواقع ابتلا به سندرم‌‌های درد مزمن مثل فیبرومیالژیا موجب ایجاد احساس درد همیشگی در قفسه سینه‌‌ می‌شود.
  3. کاسترو کندریت: در این بیماری، غضروفی که دنده‌‌ها را به استخوان سینه وصل‌‌ می‌کند، دچار التهاب و درد‌‌ می‌شود.

دلایل دیگر ایجاد کننده درد قفسه سینه

  • حملات هراس یا پانیک: در دوره‌‌هایی از زندگی ممکن است دچار هراس شدید همراه با احساس درد در ناحیه سینه، تنفس سریع، ضربان قلب تند، تنگی نفس، تعریق بیش از حد، سرگیجه، حالت تهوع و ترس از مرگ شوید. در این مواقع گفته‌‌ می‌شود که شما دچار حمله پانیک شده‌اید. در چنین زمانی فرد باید به یک روانپزشک خوب مراجعه کند.
  • زونا: فعال شدن مجدد ویروس بیماری آبله مرغان‌‌ می‌تواند موجب ایجاد احساس درد در قفسه سینه، درد و تاول از پشت قفسه سینه تا ناحیه کمر شود.

درد قفسه سینه

 علائم درد در ناحیه سینه

نشانه‌‌های درد مربوط به بیماری‌‌های قلبی:

  • احساس وارد آمدن فشار، گرفتگی و سوزش قفسه سینه
  • درد شدید در ناحیه کمر، گردن، شانه‌‌ها، فک و یک یا هر دو تا بازو
  • تنگی نفس
  • احساس
  • سرگیجه
  • احساس ضعف
  • داشتن حالت تهوع و استفراغ

تشخیص درد در ناحیه سینه

در برخی موارد درد قفسه سینه مانند یک سوزش خود را نشان‌‌ می‌دهد. گاهی اوقات هم احساس درد از قسمت گردن به طرف فک و بعد به طرف پشت یا سمت پایین هر دو بازو یا یک بازو انتشار‌‌ می‌یابد.

با مراجعه به پزشک و یا تماس با اورژانس اقدامات درمانی انجام‌‌ می‌شود. پزشک مشکلات ریوی را نیز بررسی‌‌ می‌کند. پزشک برای تشخیص درد در قفسه سینه انجام نوار قلب، عکس‌برداری از قفسه سینه، آزمایش خون و سی‌تی‌اسکن را تجویز‌‌ می‌کند.

کلینیک جامع پزشکی آرام با ارائه انواع خدمات در زمینه‌‌های مختلف زیبایی و درمان انواع بیماری‌‌ها با وجود بهترین متخصص از جمله متخصص قلب و عروق، دکتر مغز و اعصاب، جراحان پلاستیک و زیبایی و …. در تهران آماده خدمت‌رسانی به شما‌‌ است.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۴۶ ق٫ظ

    بسیار عالی و ارزشمند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…