بهترین روش نصب برای پرده‌های منزل

4
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونگی نصب پرده تاثیر زیادی در زیبایی و تناسب دکوراسیون منزل شما دارد.
بهترین روش نصب برای پرده‌های منزل

انتخاب پرده مناسب و نصب صحیح آن می‌توانید پنجره‌های نامناسب را پوشش دهید و دکوراسیون خود را زیباتر کنید. با این مطلب از دلتا همراه باشید تا نکات کلیدی نصب پرده در منزل را دانسته و به دنبال آن بتوانید استفاده مناسب و درستی از پنجره خود نیز داشته باشید.

نکات کلیدی نصب پرده در منزل

نصب پرده از نظر برخی افراد کار دشواری است که آن‌ها را مجبور به کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای در این زمینه می‌کند ولی با دانستن برخی نکات به راحتی پرده‌های خانه را نصب کنید.

بلندی و درازای پرده در هنگام نصب

معمولا برای نصب پرده دو قانون اصلی وجود دارد: بهترین قسمت برای قرار دادن پرده بر روی خط سقف بوده و بعد از آن هم بهتر است آن را بر روی زمین امتداد دهید. این کار می‌تواند فضای کوچک اتاق شما را بزرگ‌تر جلوه داده و اگر هم فضایی بزرگ دارید آن را منظم‌تر و مجلل‌تر نشان دهد. فرقی نمی‌کند که پنجره شما بالا باشد یا پایین، بزرگ یا کوچک یا حتی شکل‌دار باشد. در هر صورت قرار دادن پرده‌ای که از سقف تا زمین کشیده شود می‌تواند جذابیت فوق العاده‌ای به دکوراسیون منزل شما ببخشد.

نصب پرده‌ را در دو طرف میل پرده از نکات کلیدی نصب پرده در منزل

استفاده از پرده‌های دوتایی در دو طرف یک میله معمولا جزو گزینه‌های بسیار رایج به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید از این روش برای نصب پرده برای هر پنجره‌ای استفاده کنید. به‌عنوان مثال برای پنجره‌های تراس هم می‌توانید با قرار دادن این نوع از پرده‌ها مانند یک پنجره بزرگ عمل کنید. شما می‌توانید چنین پرده‌هایی را شب‌هایی که می خواهید فیلم ببینید کاملا کنار کشیده و ببندید و در روزهای آفتابی زیبا نیز کشیده و بدون هیچ دغدغه‌ای از نور روز لذت ببرید.

نکات کلیدی نصب پرده در منزل

نصب پرده به‌صورت مجزا و دیوار به دیوار

یکی دیگر از روش‌های نصب پرده قرار دادن آن‌ها در داخل قاب پنجره است. این روش به شما کمک می‌کند که دکوراسیونی مرتب ساخته و فضایی تمیز و منظم داشته باشید و با کمک این زمینه ساده از وسایل طراحی شده دیگر نیز بهره‌مند شوید تا درخشش بیشتری نیز داشته باشد. با کمک این نوع نصب در پرده‌های خیلی نازک و بلند می‌توانید به خوبی ببینید که به دلیل زمینه ساده و مرتبی که ایجاد شده است ظاهر وسایل خرده‌ریزی که در فضا قرار می‌گیرد بسیار پراکنده‌تر جلوه داده می‌شود و فضای بسیار شلوغی ایجاد نمی‌کند.

مطلب پیشنهادی:  چرا گیاهان آپارتمانی پشه می‌زنند؟

نصب پرده‌ها به صورت یکسره از نکات کلیدی نصب پرده در منزل

با سرتاسری قرار دادن پرده‌های خود می‌توانید به دکوراسیون خود شکلی خاص و زیبا هدیه دهید. از آنجایی که یکی از روش‌های پیشنهادی ما برای جذاب‌تر و زیباتر کردن دکوراسیون شما ایجاد تفاوت در طول میل پرده نسبت به خود پرده است. سه برابر کردن طول میل پرده می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای این کار به‌حساب آید.

کار دیگری که در این راستا می‌توانید انجام دهید دسته دسته کردن پرده‌ها به آن ترتیبی است که باز و بسته می‌شوند. این کار می‌تواند میزان فضای قابل توجهی از میل پرده را خالی‌تر کند. هر زمانی که خواستید پرده را به‌طور کامل کنار بزنید باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که طول میل پرده شما بلندتر باشد تا حتی قسمتی از آن هم در جلوی پنجره قرار نگیرد. قطعا برای این روش از نصب پرده به پارچه‌هایی که نازک‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشند نیاز دارید.

نصب پرده درون قاب پنجره

روش نصب پرده مناسبی که در فضاهای کوچک‌تر می‌توانید انجام دهید استفاده از پرده‌هایی است که در درون قاب پنجره قرار می‌گیرند و آویزان نمی‌شوند. این کار می‌تواند نمایی مدرن، زیبا و آرام‌تری را به دکوراسیون شما هدیه دهد. پرده‌ای که این‌چنین در درون قاب پنجره قرار می‌گیرد احتیاجی به اینکه از اطراف جمع شود نخواهد داشت ولی لازم است که آن را به‌صورت عمودی باز و بسته کنید. پس باز هم استفاده از پرده‌ای نازک‌تر می‌توانید در انجام این کار نیز موفق شوید.

نکات کلیدی نصب پرده در منزل

 

4 دیدگاه

  1. ناشناس

    27 تیر 1401 در 6:52 ب.ظ

  2. ناشناس

    28 تیر 1401 در 10:52 ق.ظ

  3. ناشناس

    23 مرداد 1401 در 10:43 ق.ظ

  4. ناشناس

    30 شهریور 1401 در 12:43 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده هایی ساده برای چیدمان حمام لاکچری

حمام فضایی است که می‌تواند به واحه‌ای از آرامش و تجدید قوا تبدیل شود. در این دورهع از زمان…