ماسک شکلات تلخ، برای پوست مانند یک معجزه است

۱۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به شما بگوییم که ماسک شکلات تلخ می‌تواند پوستی بی‌عیب و نقص را به شما هدیه دهد تعجب می‌کنید؟ باور کنید با شکلات می‌توانید کام پوستتان را نیز شیرین کنید!
فواید ماسک شکلات تلخ برای پوست

شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد و پوستی سالم، درخشان و بی‌عیب و نقص را به شما هدیه می‌دهد. شکلات تلخ حاوی کاتچین، پلی‌فنول و فلاوانول است. این ترکیبات آلی شکلات را به یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند تبدیل می‌کنند. شکلات تلخ از عصاره بذر کاکائو تهیه شده و مطالعات نشان داده است که این دانه‌های مغذی بیشتر از میوه‌ها حاوی فلاوانول­‌ها، پلی‌فنول و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع فواید ماسک شکلات تلخ برای پوست می‌پردازیم.

فواید ماسک شکلات تلخ برای پوست

تغذیه و آبرسانی پوست

چربی‌های موجود در شکلات تلخ پوست‌های خشک و کم آب را تغذیه می‌کند. علاوه بر این نرمی و لطافت را به پوست بازمی‌گردانند. به طرز حیرت‌انگیزی ماسک شکلات تلخ کمک می‌کند تا پوست شما تازه و درخشان به نظر برسد.

خواص ضد پیری

یکی از اصلی‌ترین دلایل فروپاشی کلاژن و بروز چین‌وچروک در صورت استرس است. مطالعات نشان داده است که کاکائو در کاهش سطح هورمون‌های استرس مؤثر است لذا با شکلات تلخ استرس را از خود دور کنید. از آنجایی‌که هورمون‌های استرس می‌توانند روند پیری پوست را تسریع کنند لذا استفاده از ماسک شکلات تلخ می‌تواند این هورمون‌ها را کاهش داده و سبب حفظ کلاژن پوست شود. علاوه بر این کلاژن بیشتر به معنای پوست شاداب‌تر و چین‌وچروک کمتر است. همچنین فیشیال یا اسکراب صورت با ماسک شکلات تلخ به افزایش تولید کلاژن پوست کمک می‌کند این یک معامله دو سر سود است!

جوان‌کننده پوست

شکلات تلخ به دلیل کافئینی که در خود دارد می‌تواند گردش خون را در پوست بهبود ببخشد. به‌این‌ترتیب تمام مواد مغذی و حیاتی سلول‌های پوست توسط ماسک شکلات تلخ تأمین می‌شود. جدا از این، کاکائو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی جوان‌کننده پوست نظیر ویتامین A، ویتامین C، آهن، کلسیم، ویتامین B1، ویتامین E و مس است. پوست با تغذیه این ویتامین‌ها سالم و درخشان باقی می‌ماند.

فواید ماسک شکلات تلخ

دستورالعمل برای تهیه ماسک شکلات

رفع خشکی پوست با ماسک شکلات تلخ و موز

مواد لازم:

  • شکلات تلخ
  • موز
  • ماست
  • عسل

ابتدا یک موز رسیده را در ظرفی کاملا له کنید. سپس یک قاشق غذاخوری شکلات تلخ آب شده، یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای‌خوری عسل به آن بیفزایید. بعدازاینکه این مواد را خوب باهم مخلوط کرده‌اید روی صورت بمالید و زمانی‌که کاملا خشک شد (بعد از ۱۵دقیقه) با آب ولرم بشویید. برای از بین رفتن خشکی پوست خود می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک شکلات تلخ برای آکنه

مواد لازم:

  • پودر کاکائو
  •  پودر دارچین
  •  عسل

یک یا دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو را در یک کاسه بریزید و سپس کمی پودر دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. خوب این مواد را به هم بزنید تا مخلوطی خمیری به دست آید. در صورت سفت بودن مخلوط کمی آب به آن بیفزاید. در نهایت خمیر به‌دست‌آمده را روی صورت بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. بعد از آن با آب ولرم بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا از شر آکنه‌های پوستی راحت شوید.

ماسک شکلات تلخ

لایه‌برداری با ماسک شکلات تلخ

مواد لازم:

  • شکلات تلخ
  • شکر قهوه‌ای
  • نمک دریا
  •  شیر یا آب

برای تهیه این ماسک ابتدا دو تا سه تکه از شکلات تلخ را به روش بن‌ماری آب کنید. بعد از خنک شدن یک قاشق چای‌خوری نمک دریا و دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای به آن اضافه کنید. سپس کمی آب یا شیر به این مواد اضافه کرده تا مخلوطی خمیری به دست آید. این ماسک باید به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بماند سپس با آب ولرم بشویید و پوست‌تان را خشک کنید. هر ۱۰ روز یکبار می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

درمان پوست کدر با ماسک شکلات تلخ

مواد لازم:

ابتدا حدود دو تا سه تکه شکلات تلخ را ذوب کنید. بعدازاینکه خنک شد یک قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق مرباخوری جو دوسر و یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. همه این مواد را با هم مخلوط کنید این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از گذشت حدود ۱۵ دقیقه آن را بشویید. در صورت لزوم می‌توانید یک‌بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

درمان پوست کدر با ماسک شکلات تلخ

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب هرگز صورت خود را با صابون نشویید را بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۳۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۵۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۵۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۱۷ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۶ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۵۲ ب٫ظ

  13. نیک کار

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…