رپورتاژ آگهی

همه علت‌های ریزش مو در کودکان

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
علت ریزش مو در کودکان می‌تواند بسیار ساده و بدون خطر و یا بسیار جدی و خطرناک باشد.
ریزش مو در کودکان

ریزش مو در بزرگسالان با افزایش سن تا حدودی طبیعی به‌نظر می‌رسد. اما ریزش موی کودکان می‌تواند هشداری برای یک بیماری یا اختلال جدی باشد. در این نوشتار از مجله دلتا همه علت‌های ریزش مو در کودکان به همراه نشانه‌ها و روش درمان را خواهید شناخت. برای دریافت مشاوره رایگان علت و درمان ریزش مو کلیک کنید.

علت ریزش موی کودکان

ریزش موی کودکان احتمالا به یکی از دلایل زیر رخ می‌دهد:

تلوژن افلوویوم کودکان

تلوژن یکی از مراحل طبیعی چرخه رشد مو است. در این مرحله موهای قدیمی می‌ریزد تا موهای تازه رشد پیدا کند. گاهی این مرحله دچار اختلال شده و تعداد مویی که باید ریخته شود، از حد طبیعی بیشتر می‌شود؛ و یا گاهی مرحله تلوژن طولانی‌تر شده و چرخه به مرحله بعد یعنی رشد مجدد موها منتقل نمی‌شود. در این شرایط در کودکان مبتلا به تلوژم افلوویوم گاهی به جای ۱۰۰ عدد مو در روز، نزدیک به ۳۰۰ تار مو می‌ریزد. این شرایط معمولا در اثر عمل جراحی، تب بالا، تجربه موقعیت پرتنش و یا جراحت خیلی شدید در اعضای بدن رخ می‌دهد.

تلوژن افلوویوم کودکان

  • علائم تلوژن آفلوویوم کودکان: کم پشت شدن مو به‌خصوص در ناحیه‌های تقسیم‌بندی موها نشانه این اختلال است.
  • روش تشخیص تلوژن آفلوویوم کودکان: یک متخصص پوست و مو به‌راحتی این بیماری را از طریق بررسی سلامت پوست سر و موها تشخیص می‌دهد.
  • روش درمان تلوژن آفلوویوم کودکان: روش‌های درمانی مختلفی برای این بیماری وجود دارد که بسته به دلیل اصلی آن متفاوت است. مثلا اگر کودک به دلیل کمبود مواد غذایی در بدن دچار این اختلال شده باشد، مکمل‌های غذایی توسط پزشک تجویز می‌شود. همچنین گاهی استرس عامل ایجاد این بیماری است، که باید آن را کنترل کرد.

قارچ پوست سر یا تینه آ کاپیتیس

این نوع عفونت پوست سر معمولا به دلیل استفاده مشترک بچه‌ها از وسایل شخصی مانند شانه و کلاه بروز پیدا می‌کند. این شرایط به‌عنوان کرم حلقه‌ای پوست سر نیز شناخته می‌شود، اگرچه ناشی از قارچ است.

  • علائم قارچ پوست سر کودکان: در این بیماری لکه‌های کچلی بر روی پوست سر دیده می‌شوند. همچنین پوست کودک ممکن است قرمز، پوسته پوسته و یا تیره‌رنگ شود. تب و غدد متورم از دیگر علائم احتمالی این بیماری است.
  • روش تشخیص قارچ پوستی تینه آ گاپیتیس: متخصص پوست می‌تواند با معاینه پوست سر فرزند شما، تینه آ کاپیتیس را تشخیص دهد. معمولا پزشک یک قطعه کوچک از پوست آلوده را برداشته و برای تأیید تشخیص خود آن را به آزمایشگاه می‌فرستد.
  • روش درمان قارچ پوستی تینه آ کاپیتیس: این بیماری معمولا با استفاده از یک داروی ضد قارچ که حدود هشت هفته به‌صورت خوراکی مصرف می‌شود، بهبود پیدا می‌کند.

آلوپسی آره آتای کودکان

آلوپسی آره آتا از هر ۱۰۰۰ کودک یک نفر را مبتلا می‌کند. در این بیماری سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله کرده و آن را از بین می‌برد.

آلوپسی کودکان

  • علائم آلوپسی آره آتای کودکان: این بیماری از لکه‌های کچلی شروع شده و ممکن است بعدا همه موهای سر کودک را از بین ببرد. گاهی کچلی به موهای بدن کودک نیز می‌رسد.
  • روش تشحیص آلوپسی آره آتای کودکان: دکتر متخصص برای تشخیص این بیماری پوست سر کودک را معاینه کرده و چند تار مو را زیر میکروسکوپ بررسی می‌کند.
  • روش درمان آلوپسی آره آتای کودکان: درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. اما روش‌هایی برای رشد مجدد موهای ریخته شده توصیه می‌شود.

بیماری تریکوتیلومانیا یا اختلال کندن موی وسواسی

در این بیماری کودک خود موهای خود را کنده و یا می‌شکند. علت اصلی این اختلال مشکلات عصبی و رفتاری و استرس وسواس گونه است. گاهی کودک موهای کنده شده را می‌خورد و به این ترتیب توده‌ای از مو در معده‌اش جمع می‌شود.

  • علائم بیماری تریکوتیلومانیا در کودکان: شکسته شدن بی‌دلیل موها و بروز لکه‌های کچلی در پوست سر نشانه این بیماری است.
  • روش تشخیص بیماری تریکوتیلومانیا در کودکان: متخصص پوست و مو با بررسی پوست سر و همه نشانه‌های سلامت جسمی، توصیه می‌کند به روان‌پزشک کودک مراجعه کنید.
  • روش درمان بیماری تریکوتیلومانیا در کودکان: بیماری تریکوتیلومانیا از طریق مراجعه به روان پزشک و درمان اختلالات رفتاری کودک برطرف می‌شود. در ضمن با متوقف شدن کندن موها توسط کودک، آن‌ها دوباره رشد پیدا می‌کنند.

دیگر دلایل ریزش موی بچه‌ها

سایر دلایل ریزش مو کودکان عبارت‌اند از:

  • کمبود مواد غذایی در بدن کودک: گاهی ریزش موی بچه‌ها یک دلیل ساده دارد و آن تغذیه نادرست است. کمبود آهن، روی، نیاسین، بیوتین و پروتئین هر یک می‌تواند علت ریزش موی بچه‌ها باشد. البته گاهی زیاد بودن منبع ویتامین A در بدن عامل ریزش موی کودکان است.
  • کم کاری تیروئید: این عارضه با افزایش وزن، یبوست، خستگی و ریزش مو همراه است.

منبع: zimalab.co

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۰۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…