با این وسیله قدیمی خانه خود را تزیین کنید

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب به شما چند شیوه ساده و کاربردی برای تزئین خانه با وسایل قدیمی را پیشنهاد خواهیم کرد.
ایده های استفاده از قاب عکس قدیمی در منزل

شاید شما هم دیده‌اید که عکس‌های قدیمی، به مرور زمان رنگ‌ورو رفته و خراب می‌شوند، اما قاب عکس‌ آن‌ها صحیح و سالم باقی می‌ماند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های استفاده از قاب عکس قدیمی در دکور منزل می‌پردازیم.

ایده های استفاده از قاب عکس قدیمی در دکور منزل

روش‌های زیادی برای استفاده از قاب عکس قدیمی وجود دارد. در ادامه این ایده‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم. به‌طور حتم شما هم از چند ایده خوشتان می‌آید و آن‌ها را اجرا خواهید کرد.

ساخت تراریوم از ایده های استفاده از قاب عکس قدیمی در دکور منزل

ممکن است تبدیل تعداد زیادی قاب عکس به یک تراریوم، کمی پرهزینه به‌نظر برسد اما لزوما این‌طور نیست. شما می‌توانید قاب‌های ارزان‌قیمتی را خریداری کنید و برای تهیه تراریوم از آن‌ها استفاده کنید. جهت جلوه دادن به این قاب عکس‌ها و برای اینکه گران‌قیمت‌تر به‌نظر برسند، می‌توانید آن‌ها را با اسپری به رنگ مات در‌آورید. برای چسباندن قاب‌ها به یکدیگر و ایجاد یک تراریوم هم از چسب حرارتی و چسب نواری بهره بگیرید.

ایده های استفاده از قاب عکس قدیمی در منزل

می‌توانید این قاب‌های خالی را روی دیوار نصب کنید

بعضی افراد انبوهی از قاب‌های قدیمی و خالی در اطراف خود دارند اما نمی‌دانند با آن‌ها چه کنند. پیشنهاد می‌کنیم این قاب عکس‌ها را به یک اثر هنری در اندازه بزرگ‌تر تبدیل کنید. قاب‌ها را به‌صورت تصادفی لایه‌بندی کنید. سپس با استفاده از یک چسب قوی و کوبیدن میخ، آن‌ها را به هم بچسبانید. سپس این اثر هنری منحصربه‌فرد را روی یک دیوار بزرگ یا بالای مبل نشیمن نصب کنید و از آن لذت ببرید.

ایده های استفاده از قاب عکس قدیمی در منزل

یک سینی مخصوص برای تزیین میز بسازید

بهترین راه برای استفاده از قاب عکس قدیمی، تبدیل آن به یک سینی تزیینی و زیبا است. می‌توانید به جای صرف هزینه و خرید یک سینی مخصوص، سعی کنید با یک قاب عکس آن را بسازید. به این ترتیب، می‌توانید قسمت کف قاب را مطابق با هر فصل یا هر مناسبت، تغییر دهید.

یک سینی مخصوص برای تزیین میز بسازید

با استفاده از چند ریسمان، مجموعه‌ای از تصویر را ایجاد کنید

گاهی تنها چیزی که از یک قاب عکس قدیمی به جا می‌ماند، قاب خالی و بدون پشتی و شیشه است. در این شرایط پشت قاب، ریسمان‌هایی با فواصل مناسب بچسبانید. سپس با گیره‌های کوچک مخصوص کاغذ، عکس‌های خود را به ریسمان‌ها آویزان کنید. به این ترتیب یک کلاژ عکس جالب پدید می‌آید.

مجموعه‌ای از تصویر را ایجاد کنید

دراور خود را با استفاده از قاب عکس، به‌روز کنید

اگر مبلمان شما مدرن است، آن را با کمک یک قاب عکس به‌روز کنید. قاب‌هایی با اندازه مناسب می‌توانند به‌‌عنوان پایه میز یا دراور عمل کنند. این قاب‌ها دراور شما را در کوتاه‌ترین زمان، زیبا کرده و آن را گران‌قیمت‌تر جلوه می‌دهند. برای انجام این کار، قاب عکس چوبی بسیار  مناسب است. بنابراین اگر طرح قاب عکس چوبی شما با دکوراسیون ست است، به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

دراور خود را با استفاده از قاب عکس، به‌روز کنید

 آویزان کردن گیاهان از ایده های استفاده از قاب عکس قدیمی در منزل

فضاهای خالی در تراس منزل را می‌توانید با قاب عکس‌ها جذاب‌تر کرد. یک راه هوشمندانه برای انجام این راهکار، استفاده از قاب عکس چوبی قدیمی به‌عنوان قابی برای یک گلدان است. دیدن این منظره از دور، مثل دیدن یک اثر هنری زیبا در یک قاب است. بنابراین این ایده فضای شما را بی‌نهایت جذاب می‌نماید.

 آویزان کردن گیاهان

پیشنهاد مطالعه: مطلب در خانه خود وسایل تزیینی جذاب بسازید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۴۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…