دفع سنگ کلیه با خوراکی‌های طبیعی

۲۳
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
یکی از وحشتناک‌ترین دردهایی که انسان می‌تواند تجربه کند، مربوط به سنگ کلیه است. اگر می‌خواهید از سنگ کلیه پیشگیری یا آن را درمان کنید، می‌توانید از راهکارهای طبیعی و خانگی زیر کمک بگیرید.
دفع سنگ کلیه

سنگ کلیه بیماری بسیار دردناک و آزاردهنده‌ای است که حتماً نیاز به درمان دارد. اگر به سنگ کلیه توجه نکنیم، به مرور زمان تشدید شده و درمان آن سخت‌تر و سنگین‌تر می‌شود. اگر کلیه‌تان سنگ‌ساز است یا مشکوک به وجود سنگ کلیه در بدنتان هستید، در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا با ما همراه باشید تا با روش های خانگی درمان سنگ کلیه آشنا شوید.

درباره سنگ کلیه بیشتر بدانید

کلیه‌ها آب اضافی در بدن را دفع می‌کنند و از این نظر نقش مهمی دارند. اگر به اندازه کافی در طی روز آب ننوشیم و بدنمان آب کافی نداشته باشد، شرایط برای ایجاد سنگ‌های رسوبی بیشتر مهیا می‌شود. چون مواد زائد داخل کلیه‌ها سخت‌تر دفع می‌شوند و تجمع آنها در این ارگان‌های بدن موجب بروز سنگ کلیه می‌شود. در این شرایط است که دفع سنگ کلیه اهمیت پیدا می‌کند. اگر سنگ کلیه بزرگ نباشد، با استفاده از راهکارهای ساده درمان سنگ کلیه می‌توان آن را رفع کرد. در غیر این صورت، سنگ در کلیه یا لوله‌های حالب باقی می‌ماند. در این شرایط حتماً به یاد داشته باشید که به موقع به پزشک متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه و از کمک‌های پزشکی برای درمان استفاده کنید. دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار

راهکارهای طبیعی برای دفع سنگ کلیه از بدن:

اگر می‌خواهید در منزل و بدون مراجعه به پزشک به دفع سنگ کلیه خود کمک کنید، می‌توانید از خوراکی‌های طبیعی برای این کار استفاده کنید. این مواد طبیعی هم ضرری برای بدنتان ندارند و هم بسیار کم هزینه و بی‌دردسر هستند. فراموش نکنید که ورزش کردن و سبک زندگی سالم از جمله رژیم غذایی صحیح می‌تواند کمک بزرگی در این راه برای شما باشد.

آب:

مهم‌ترین کار برای دفع سنگ کلیه یا پیشگیری از بروز آن، نوشیدن دست کم ۸ لیوان آب در روز است. سنگ‌هایی که در حالب گیر کرده‌اند، معمولاً با این روش ساده دفع می‌شوند و نیاز به درمان جدی ندارند. آب بنوشید تا سنگ کلیه را درمان کنید

لیموی تازه:

سیترات موجود در آب لیمو به دفع سنگ کلیه با رسوبات کلسیمی کمک می‌کند. برای این منظور، روزانه ۳ عدد لیموی تازه بخورید تا اگر در مراحل اولیه هستید، موجب درمان سنگ کلیه شوید.

کرفس:

کرفس با توجه به آب زیادی که در بافت‌های خود دارد، ادرارآور است. آب کرفس نمک، رسوبات و کلاً مواد زائد موجود در کلیه‌ها را دفع می‌کند. به همین دلیل، نوشیدن یک لیوان آب کرفس هر صبح به صورت ناشتا توصیه می‌شود.

دفع سنگ کلیه با انار:

اگر روزانه یک لیوان آب انار یا یک عدد انار میل کنید، به دفع سنگ کلیه کمک بزرگی می‌کنید.

ریحان:

ریحان با خاصیت سم‌زدا و ادرارآور خود از بروز سنگ کلیه پیشگیری می‌کند. هچنین، اسید اوریک موجود در آن موجب درمان سنگ کلیه می‌شود که یکی از ساده‌ترین راهکارهای خانگی برای درمان سنگ کلیه است. برای مصرف این سبزی خوش‌طعم می‌توانید چند برگ از آن را در چای خود بریزید یا همراه با غذا مصرف کنید.

عسل و سیاهدانه:

یک راه فوری برای دفع سنگ کلیه که کم هزینه و در دسترس است؛ ۱ قاشق غذاخوری عسل را با کمی سیاه دانه آسیاب شده مخلوط کنید و هر روز ۳ مرتبه بنوشید.

هندوانه:

هندوانه با وجود آب فراوانی که دارد، میزان ادرار را بیشتر می‌کند که موجب رقیق شدن اسید اوریک خون و جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه می‌شود. برای دفع سنگ کلیه می‌توانید هندوانه را به صورت کامل در آب بپزید، پوست آن را جدا کنید و بقیه قسمت‌ها را بخورید.

جوانه گندم:

کمی جوانه گندم را آسیاب کنید و آن را همراه عسل و آب لیمو بخورید. استفاده از این معجون ۲ بار در روز می‌تواند به دفع سنگ کلیه کمک کند.

جوش شیرین:

استفاده از ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین در یک لیوان آب یکی از راهکارهای طبیعی درمان سنگ کلیه است. هر روز ۳ مرتبه این نوشیدنی را مصرف کنید تا سنگ کلیه‌تان تجزیه و از راه ادرار دفع شود.

ترب سیاه:

ترب سیاه را رنده کنید و آن را به صورت ناشتا بخورید. می‌توانید از آب ترب هم برای درمان سنگ کلیه استفاده کنید. این راهکار حتی برای خرد کردن سنگ کلیه‌های درشت‌تر هم مفید است و موجب دفع آنها می‌شود. می‌توان از ماساژ روغن‌های گیاهی روی پوست برای تسکین درد سنگ کلیه استفاده کرد. برای این منظور می‌توانید از روغن زیتون، روغن سیاه‌دانه یا کنجد استفاده کنید. چند قطره از روغن را روی نواحی که احساس درد دارید ماساژ دهید و یک شال گرم دور کمر خود ببندید تا درد سنگ کلیه شما آرام بگیرد. درمان و دفع سنگ کلیه

دمنوش‌های طبیعی برای دفع سنگ کلیه:

انواع دمنوش‌های طبیعی به دفع سنگ کلیه کمک بزرگی می‌کنند. این گیاهان در طب سنتی شناخه شده هستند و برای بدن بی‌ضرر به شمار می‌روند؛ در عین حال که شما را از رفتن نزد پزشک بی‌نیاز می‌کنند. نکته‌ای که دوباره بر آن تاکید می‌کنیم این است که در صورت حاد شدن شرایط و بروز سنگ کلیه و درد شدید حتماً به موقع به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دمنوش قاصدک:

گیاه قاصدک به عنوان یک درمان موثر برای اختلالات کلیه، از جمله درد و سنگ کلیه، شناخته شده است. این گیاه حجم ادرار را افزایش می‌دهد تا مواد سمی و زائد از طریق ادرار دفع شوند. تهیه دمنوش قاصدک نیز بسیار ساده است و می‌توان به صورت روزانه از آن استفاده کرد. کمی گل تازه یا خشک این گیاه را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه دم بکشد. بهتر است هر ۲ بار از این دمنوش استفاده کنید.

کاکل ذرت:

روزانه ۲ بار کاکل ذرت را دم کنید و بنوشید تا از شر سنگ‌های کلیه و مجاری ادرار در امان باشید.

گیاه بابا آدم:

هر صبح ناشتا ریشه و برگ‌های این گیاه را دم کنید و بنوشید تا کلیه سنگ‌سازتان درمان شود.

چای سبز:

اگر هر روز به طور منظم از چای سبز استفاده کنید، می‌توانید به دفع ریز سنگ کلیه کلسیمی کمک کنید. چای سبز خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد و حجم ادرار را افزایش می‌دهد.

گزنه:

گزنه قوی‌ترین دارو برای دفع سنگ کلیه است که حتی می‌تواند سنگ‌های بزرگ را هم تجزیه و با ادرار دفع کند. هر روز ۲ نوبت گزنه را دم کنید و بنوشید تا از گزند سنگ کلیه در امان باشید.

عرقیات گیاهی:

عرق گزنه، خارشتر و خارخاسک را ناشتا بنوشید. این کار سنگ‌ها را حل می‌کند تا از طریق ادرار دفع شوند. دفع سنگ کلیه با بهترین راهکارهای طبیعی امکان پذیر است

سخن پایانی درباره دفع سنگ کلیه با راهکارهای خانگی

اگر دچار تکرر ادرار، ادرار دردناک، حالت تهوع و استفراغ و درد پهلو هستید، احتمال دارد دچار سنگ کلیه شده باشید. اگر تا وقتی سنگ‌ها کوچک هستند، برای درمان آنها با خوراکی‌های طبیعی و مورد تایید طب سنتی اقدام کنید، موفق‌تر هستید. هر چه زمان بگذرد و سنگ کلیه درشت‌تر شود، درمان این عارضه سخت‌تر می‌شود. بنابراین، با انجام این راهکارها اگر درد شما تسکین پیدا نکرد، هر چه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنید. در ضمن، تجربیات خود را درباره درد سنگ کلیه یا روش درمان و شیوه دفع سنگ کلیه در قسمت نظرها برای ما بنویسید. شما کدام راهکارها را ترجیح می‌دهد؟ طب سنتی یا مراجعه به پزشک؟

پیشنهاد مطالعه: روش های درمان خانگی عفونت کلیه را بخوانید.

۲۳ دیدگاه

  1. خا نواده

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲ در ۶:۲۵ ب٫ظ

    از صمیم قلب ازدرج وپخش. مطالب مهم پز شکی سپا سگز اریم. ‌ ‌‌. ‌.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲ در ۱:۵۳ ب٫ظ

      ما هم از شما سپاسگزاریم که همراه ما هستید

      پاسخ

  2. عباس آقا

    ۹ تیر ۱۴۰۲ در ۷:۳۴ ق٫ظ

    بسیار جالب و مفید 🙏👌🙏

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  4. سهیلا

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۴ ب٫ظ

    سپاس از یکایک شما عزیزان ک صادقانه برای جمع آوری این مطالب زحمت میکشید … شاد و سلامت باشید …

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  6. علی

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

    سپاس بیکران از مطالب خوب و جذابی که در اختیار ماها میگذارید بنده واقعا لذت میبرم از ازن معلومات و متن های خوب و شیرینی که زحمت کشیدی در اختیار هم وطن های خودت میگزاری

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۸ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از همراهی شما مخاطب گرامی.🌹

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۴۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۰ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۳۴ ق٫ظ

  10. حسین

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۵۵ ق٫ظ

    خیلی خوب بود ممنون

    پاسخ

  11. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۵۳ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

    خیلی استفاده کردم و مفید بود

    پاسخ

  13. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  14. ابا محمَّد

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۳۴ ق٫ظ

    ایول داری ایول

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۸ ق٫ظ

      ممنون از لطف شما😊🌹

      پاسخ

  15. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۱۲ ق٫ظ

  16. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۷ ق٫ظ

  17. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۳۵ ب٫ظ

  18. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۱۷ ب٫ظ

  19. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۲۰ ب٫ظ

  20. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…