شرایط بد روحی را با این خوراکی‌ها بگذرانید

۱۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افسردگی در بیشتر مواقع تشخیص داده نمی‌شود و تخمین‌زده می‌شود از هر 5 نفر یک نفر در دوره‌ای از زندگی افسردگی را تجربه می‌کند.
موادغذایی مفید جهت رفع افسردگی

افسردگی با احساس ناراحتی و غم طولانی‌مدت و از دست دادن تمایل به زندگی و از بین رفتن انگیزه برای انجام کارهای روزمره همراه است،که باعث اختلال خواب و از دست دادن اشتها و کاهش تمایلات جنسی می‌شود. زندگی پر استرس، ‌از دست دادن شغل، ‌بازنشستگی، نگرانی‌های اقتصادی از جمله علل عمده افسردگی در جوامع امروزی هستند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی موادغذایی مفید جهت رفع افسردگی می‌پردازیم.

علائم افسردگی

نشانه‌های اصلی آن احساس ناراحتی و گوشه‌گیری و تحریک‌پذیری شدید، عصبانیت، کاهش انرژی‌،‌ خستگی زودهنگام، از دست دادن تمرکز، خودکم‌بینی، عدم اعتماد به نفس، سرزنش خود و خودآزاری و بدبینی نسبت به آینده، اختلال در خواب و کاهش اشتها است.

انواع مختلف افسردگی

موادغذایی مفید جهت رفع افسردگی

موادغذایی باعث درمان افسردگی نمی‌شوند، اما مصرف آن‌ها همراه با درمان‌هایی که توسط پزشک تجویز می‌شود، می‌تواند اثرات بسیار مثبتی داشته باشد. تغییرات رژیم غذایی در موارد افسردگی خفیف تا متوسط بیشترین اثر را دارد.

جو دو سر

جودوسر به علت خاصیت ضد افسردگی آن شناخته شده است و منبع غنی ساپونین‌ها، ‌آلکالوئیدها، ویتامین‌های B و فلاونوئیدها است. مصرف پوره جودوسر برای مبتلایان به بیماری‌های روحی مفید است.

برگ ریحان

این سبزی عالی و خوشمزه برای تهیه سالادها استفاده می‌شود و سال‌هاست که خاصیت ضد افسردگی آن شناخته شده است. روغن‌های فرار و کافور ریحان از ‌ترکیبات فعال این گیاه هستند.

موادغذایی مفید جهت رفع افسردگی

فولات

کلم بروکسل، کلم بروکلی، شلغم، مارچوبه، اسفناج، کلم قمری و لوبیا چشم بلبلی از منابع غنی فولات هستند. افسردگی از علائم شایع کمبود فولات است. مشاهده شده است، افرادی که سطح فولات کمتری دارند به داروهای ضد افسردگی مانند مهارکننده سروتونین پاسخ ضعیف‌تری می‌دهند. غلات صبحانه، نان‌ها و ‌عصاره مخمر که با اسید فولیک غنی شده‌اند به افزایش سطح این ویتامین در بدن کمک می‌کنند.

ویتامین B6

گوشت بدون چربی و شیر کم چرب از منابع خوب ویتامین B6 هستند. این ویتامین برای تبدیل ‌تریپتوفان به ناقل عصبی شیمیایی سروتونین ضروری است. سروتونین هورمون مسئول احساس شادابی است. در برخی آزمایش‌ها مشاهده شده است که سطح ویتامین B6 در افراد افسرده به مراتب پایین‌تر از افراد غیر افسرده است.

موادغذایی مفید جهت رفع افسردگی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب خواص ژله، از کاهش وزن تا سلامت روان را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۱۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۱۷ ب٫ظ

    سلام، خیلی عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۱۶ ب٫ظ

    سلام، عالی بود 🌷🌷🍎

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۵۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۵ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۵۸ ب٫ظ

    🙏🌹

    پاسخ

    • ابراهیم

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

      خیلی اطلاعات مفیدی دراین مجله عالی وجود دارد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…